Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Following the success of the C4, which has sold 530,000 units sold worldwide since launch at end-2004, Citroën is further extending its range with the launch of the C4 notchback in several Latin American countries.
This modern and original saloon features all the characteristics and innovations that have made the C4 a success.
With its longer notchback body style, the C4 notchback perfectly meets the needs of customers throughout Latin America. The C4 notchback will be unveiled on 19 April 2007 as the first vehicle comes off the line. The car will be manufactured at the Palomar site near Buenos Aires in Argentina.
Ik vind hem in tegenstelling tot de C-triomphe niet verkeerd!
Gr Martijn
De mensen in Latijns America (maar ook op bijv de antillen) zweren op één of andere manier bij zo’n kofferbakje achterop, ook getuige de suri’s hier in de buurt met hun Daihatsu Applause’s, Nissan Sunny Sedan’s en meer van dat soort. Bij voorkeur in bordeaux rood metallic of een soort aqua-groen metallic.
Blijkbaar hoef je het in de Latijns Amerikaanse markt niet met een Hatchback te proberen.
Persoonlijk vind ik het geen gezicht, zo’n C4 met een rugzakje. “Zeg rugzak, waar ga je met die auto naartoe?”
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Notchback
Lijkt qua naam teveel op hunchback of notre dam…... Ik vind de uitvoering op zich mooi en dan heb je een model dat niemand anders heeft.
Kijkend naar de verkoopsuccessen van deze uitvoeringen in NL denk ik dat het er hier niet van gaat komen om deze uitvoering op de markt te brengen.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Re: NOTCHback…..?
Martijn de Ruijter schreef:(..)
Ik vind hem in tegenstelling tot de C-triomphe niet verkeerd!
maar het is de C-Triomphe!
Notchback is overigens de engelse term voor een vierdeurs sedan met afzonderlijke kofferbak. Het is dus niet de naam van dit model maar het generieke type, vandaar dat het zonder hoofdletter wordt geschreven.
Het gaat hier dus gewoon om de introductie van de Chinese C-Triomphe in de Mercosur landen, dat zegt dus niks over Europa in het algemeen of NL in het bijzonder, maar er is indertijd over de C-Triomphe wel gezegd dat die mogelijk naar bepaalde Europese markten zou komen vanaf 2008.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Re: NOTCHback…..?
eviltwin schreef:Martijn de Ruijter schreef:(..)
Ik vind hem in tegenstelling tot de C-triomphe niet verkeerd!maar het is de C-Triomphe!
Notchback is overigens de engelse term voor een vierdeurs sedan met afzonderlijke kofferbak. Het is dus niet de naam van dit model maar het generieke type, vandaar dat het zonder hoofdletter wordt geschreven.
Het gaat hier dus gewoon om de introductie van de Chinese C-Triomphe in de Mercosur landen, dat zegt dus niks over Europa in het algemeen of NL in het bijzonder, maar er is indertijd over de C-Triomphe wel gezegd dat die mogelijk naar bepaalde Europese markten zou komen vanaf 2008.
Hoe zuidelijker je komt hoe gekker ze zijn met sedans. Best wel raar eigenlijk hoe smaken kunnen verschillen.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Re: NOTCHback…..?
Martijn de Ruijter schreef:Ik vind hem in tegenstelling tot de C-triomphe niet verkeerd!
Gr Martijn
Dat is toch gewoon den Triomphe
Eerlijk gezegd, ik vind die wel goe meevallen.
Maar ik heb dan ook niet zo voor 5-deurs auto’s (op enkele uitzonderingen na), ik zie liever een 4-deurs.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)