Wilan schreef:Bram schreef:
Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.
Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren…
Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe
Toevallig ben ik dat binnenkort van plan (eerste keer bij een BX)....ik ben daarvoor bij Frami langs geweest (je kent ze wel ) en daar kunnen ze met 2 dagen een temp.metertje plus censor en houder voor die meter bestellen voor iets van 58 euro totaal.
Ik neem dan die ene censor voor het rode lampje en zet daar die censor in voor de meter….het moet dus (als ik alles hier goed gelezen heb tenminste ops: ) een kwestie ziijn van 1 draadje doorvoeren naar je dash.
Enfin, daar kom ik wel uit en anders vraag ik het wel in mijn TZD draadje aan de profesionele meterinbouwers hier.
Liever een metertje van 58 euro betalen, dan een kokende motor (op de meest rottige plekken, bijvoorbeeld op de linkerbaan in de file )straks in de zomer.
Voordeel van een metertje is ook nog, dat je altijd kunt zien of ie het doet….met die 2 lampjes moet je maar afwachten of ze hun werk willen doen als het nodig is.
De 2 grote minpunten van de BX….geen temp. meter en 1 ruitenwisser…hoe konden ze dat toen verzinnen.
Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Het idee om een Xantia ruitenwissermechaniek in te bouwen blijft maar door mijn hoofd spoken .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?
Ik bedoel: Nu is ‘t net een mercedes
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?
Met die ene is niks mis….maar er had nog een 2e bij gemoeten.
Of heb jij geen last dan met flinke regen, dat je dan elke keer die druppels weer ziet terugkomen als het even wat minder hard regent.
Daarom hadden ze ook de RW naar links moeten laten stoppen i.p.v. rechts.
Zal wel te maken hebben met het zicht voor de bestuurder….ik vraag me af hoe ze dat bij Engelse BX’en hebben opgelost, nu ik erover nadenk.
Die stoppen zeker wel links ?
Ah, maar links laten stoppen kun je maken (aardig van Citroën, geven de klanten eenvoudige klusjes om nòg meer van hun auto’s te kunnen genieten) !
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
PrutsyLJ schreef:Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Het idee om een Xantia ruitenwissermechaniek in te bouwen blijft maar door mijn hoofd spoken .
Ga naar de ANWB-winkel en koop een verpakking Nano-ruitenreiniger, 2 spuitflesjes (nb: die doekjes van de Halfords in de vrijwel gelijke verpakking stellen niks voor). Ik gebruik mijn ruitenwisser (sinds ik het vorig jaar zomer ontdekte) maar heel weinig, laat staan dat ik er eentje mis. Boven de 80 km/u kun je zelfs geheel zonder ruitenwisser af; eronder moet je af en toe even een slagje wissen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Wilan schreef:Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?
Ik bedoel: Nu is ‘t net een mercedes
Die van Mercedes gaan over het hele ruit. Bij Citroen niet. In de folder staat het mooier dan in de praktijk. Daar spreken ze over een airodinamische uitvinding die samen met rijwind de regen van je voorraam zwiept. Jaja dat zal wel maar handig is het niet.
HEt schijnt erg makkelijk te zijn om hem links te laten stoppen.
Bram schreef:Wilan schreef:Bram schreef:
Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.
Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren…
Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe
Toevallig ben ik dat binnenkort van plan (eerste keer bij een BX)....ik ben daarvoor bij Frami langs geweest (je kent ze wel ) en daar kunnen ze met 2 dagen een temp.metertje plus censor en houder voor die meter bestellen voor iets van 58 euro totaal.
Ik neem dan die ene censor voor het rode lampje en zet daar die censor in voor de meter….het moet dus (als ik alles hier goed gelezen heb tenminste ops: ) een kwestie ziijn van 1 draadje doorvoeren naar je dash.
Enfin, daar kom ik wel uit en anders vraag ik het wel in mijn TZD draadje aan de profesionele meterinbouwers hier.
Liever een metertje van 58 euro betalen, dan een kokende motor (op de meest rottige plekken, bijvoorbeeld op de linkerbaan in de file )straks in de zomer.Voordeel van een metertje is ook nog, dat je altijd kunt zien of ie het doet….met die 2 lampjes moet je maar afwachten of ze hun werk willen doen als het nodig is.
De 2 grote minpunten van de BX….geen temp. meter en 1 ruitenwisser…hoe konden ze dat toen verzinnen.
Bij Mercedes hebben ze dat goed opgelost en heb daar geen klachten over, maar even terug naar frankrijk.. -> Een dubbele (DTM?) ruitenwisser wil nog wel eens de uitkomst bieden. Die missende temperatuur meter is mijn inziens puur bezuinigingen. Ik zeg bij voorkeur preventief vervangen; thermostaat en thermocontact!
Ijs schreef:Ik zeg bij voorkeur preventief vervangen; thermostaat en thermocontact!
Daar geeft de statistiek je toch geen gelijk in. Iedere ingreep veroorzaakt een storingskans; van ieder nieuw onderdeel staat ook niet vast of het goed werkt. Dat is nl nogal eens het geval.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bram schreef:Wilan schreef:Bram schreef:en 1 ruitenwisser
Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?
Met die ene is niks mis….maar er had nog een 2e bij gemoeten.
Of heb jij geen last dan met flinke regen, dat je dan elke keer die druppels weer ziet terugkomen als het even wat minder hard regent.
Daarom hadden ze ook de RW naar links moeten laten stoppen i.p.v. rechts.
Zal wel te maken hebben met het zicht voor de bestuurder….ik vraag me af hoe ze dat bij Engelse BX’en hebben opgelost, nu ik erover nadenk.
Die stoppen zeker wel links ?
Je kan hem vrij gemakkelijk omdraaien, alleen schiet het niet echt op. Nu heb je alleen last bij regen, als je hem omdraait heb je altijd een ruitenwisser die je zicht belemmert. Lijkt mij niet een echt handige modificatie
Eveneens ben ik tevens ook.
Zo, ik heb weer een beetje tijd gevonden om wat aan m’n Bixje te doen. En als eerste heb ik me natuurlijk in de nesten gewerkt Ik wil m’n hydraulisch systeem spoelen. Als voorbereiding daarop heb ik afgelopen week al voorzichtig geprobeerd om de remnippels los te draaien. Da’s drie maal goed gegaan + één maal ‘snap’. Damn. De volgende dagen steeds het nippeltje ingespoten met kruipolie en met een tegendraads tapje geprobeerd om er een beetje beweging in te krijgen. Totdat vandaag ook het tapje afbrak Uitboren lukt ook niet zo goed, dusseh: dat wordt een andere remklauw. Nou heeft mijn auto ABS (wat nog niet werkt, maar goed), heeft die gewoon dezelfde remklauw als een BX zonder ABS ?
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Nou heeft mijn auto ABS (wat nog niet werkt, maar goed), heeft die gewoon dezelfde remklauw als een BX zonder ABS ?
Is hetzelfde
knäckor schreef:
Je kan hem vrij gemakkelijk omdraaien, alleen schiet het niet echt op. Nu heb je alleen last bij regen, als je hem omdraait heb je altijd een ruitenwisser die je zicht belemmert. Lijkt mij niet een echt handige modificatie
valt reuze mee, je kijkt er overheen als je niet heeel klein bent, en als je niet een heeele dikke ruitenwisser monteert. dit hoort voor mij wel bij de zinnige modificaties. (nu was het toevallig al zo bij mijn 16V, anders was ik er niet opgekomen, en ik heb het bij mijn andere auto’s (nog) niet gedaan omdat het een detail is)
overigens heb je ook last als je de ruitensproeier gebruikt hebt en je lekker door een schone ruit wilt kijken, dat vind ik storender dan bij regen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Wilan schreef:Ontluchtingsnippel gezocht
Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken. ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!
Ik heb recentelijk om gedoe te voorkomen bij de dealer 4 nippels gehaald. Was in totaal een euro of 15 en was de volgende dag binnen. Bij de automaterialenzaak zullen ze ze ook wel verkopen maar dan moeten ze vast de oude nippels hebbe, staat je auto lekker te lekken terwijl je daar bent
Eveneens ben ik tevens ook.