4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Bixje is verkocht :-(
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 mei 2007 02:32 AM
  [ # 46 ]
Wilan schreef:
Bram schreef:

Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.

Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren…  Crying or Very sad 

Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe Wink

Toevallig ben ik dat binnenkort van plan (eerste keer bij een BX)....ik ben daarvoor bij Frami langs geweest (je kent ze wel Wink ) en daar kunnen ze met 2 dagen een temp.metertje plus censor en houder voor die meter bestellen voor iets van 58 euro totaal.

Ik neem dan die ene censor voor het rode lampje en zet daar die censor in voor de meter….het moet dus (als ik alles hier goed gelezen heb tenminste Surprisedops: ) een kwestie ziijn van 1 draadje doorvoeren naar je dash.
Enfin, daar kom ik wel uit en anders vraag ik het wel in mijn TZD draadje aan de profesionele meterinbouwers hier. Wink
Liever een metertje van 58 euro betalen, dan een kokende motor (op de meest rottige plekken, bijvoorbeeld op de linkerbaan in de file Evil or Very Mad )straks in de zomer.

Voordeel van een metertje is ook nog, dat je altijd kunt zien of ie het doet….met die 2 lampjes moet je maar afwachten of ze hun werk willen doen als het nodig is. Confused

De 2 grote minpunten van de BX….geen temp. meter en 1 ruitenwisser…hoe konden ze dat toen verzinnen. Confused

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 15 mei 2007 02:53 AM
  [ # 47 ]
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Het idee om een Xantia ruitenwissermechaniek in te bouwen blijft maar door mijn hoofd spoken Rolling Eyes .

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 15 mei 2007 03:17 AM
  [ # 48 ]
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?  Confused
Ik bedoel: Nu is ‘t net een mercedes Wink

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 15 mei 2007 03:22 AM
  [ # 49 ]
Wilan schreef:
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?  Confused

Met die ene is niks mis….maar er had nog een 2e bij gemoeten. Razz

Of heb jij geen last dan met flinke regen, dat je dan elke keer die druppels weer ziet terugkomen als het even wat minder hard regent. Cool
Daarom hadden ze ook de RW naar links moeten laten stoppen i.p.v. rechts.
Zal wel te maken hebben met het zicht voor de bestuurder….ik vraag me af hoe ze dat bij Engelse BX’en hebben opgelost, nu ik erover nadenk. Smile
Die stoppen zeker wel links ? Twisted Evil

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 15 mei 2007 03:36 AM
  [ # 50 ]

Ah, maar links laten stoppen kun je maken Mr. Green  (aardig van Citroën, geven de klanten eenvoudige klusjes om nòg meer van hun auto’s te kunnen genieten) !

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 mei 2007 05:22 PM
  [ # 51 ]
PrutsyLJ schreef:
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Het idee om een Xantia ruitenwissermechaniek in te bouwen blijft maar door mijn hoofd spoken Rolling Eyes .

Ga naar de ANWB-winkel en koop een verpakking Nano-ruitenreiniger, 2 spuitflesjes (nb: die doekjes van de Halfords in de vrijwel gelijke verpakking stellen niks voor). Ik gebruik mijn ruitenwisser (sinds ik het vorig jaar zomer ontdekte) maar heel weinig, laat staan dat ik er eentje mis. Boven de 80 km/u kun je zelfs geheel zonder ruitenwisser af; eronder moet je af en toe even een slagje wissen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 15 mei 2007 10:50 PM
  [ # 52 ]
Wilan schreef:
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?  Confused
Ik bedoel: Nu is ‘t net een mercedes Wink

Die van Mercedes gaan over het hele ruit. Bij Citroen niet. In de folder staat het mooier dan in de praktijk. Daar spreken ze over een airodinamische uitvinding die samen met rijwind de regen van je voorraam zwiept. Jaja dat zal wel maar handig is het niet.

HEt schijnt erg makkelijk te zijn om hem links te laten stoppen.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 16 mei 2007 12:05 AM
  [ # 53 ]
Bram schreef:
Wilan schreef:
Bram schreef:

Tsja….de koeling van een 1.8 Tzd-turbo is erg belangrijk, dus houd dat goed in de gaten.

Eh, ja. Maareh, ze zijn bij citroen wèl vergeten om er een temperatuurmetertje in te monteren…  Crying or Very sad 

Voeg ik wellicht ooit nog eens aan mijn wenslijstje toe Wink

Toevallig ben ik dat binnenkort van plan (eerste keer bij een BX)....ik ben daarvoor bij Frami langs geweest (je kent ze wel Wink ) en daar kunnen ze met 2 dagen een temp.metertje plus censor en houder voor die meter bestellen voor iets van 58 euro totaal.

Ik neem dan die ene censor voor het rode lampje en zet daar die censor in voor de meter….het moet dus (als ik alles hier goed gelezen heb tenminste Surprisedops: ) een kwestie ziijn van 1 draadje doorvoeren naar je dash.
Enfin, daar kom ik wel uit en anders vraag ik het wel in mijn TZD draadje aan de profesionele meterinbouwers hier. Wink
Liever een metertje van 58 euro betalen, dan een kokende motor (op de meest rottige plekken, bijvoorbeeld op de linkerbaan in de file Evil or Very Mad )straks in de zomer.

Voordeel van een metertje is ook nog, dat je altijd kunt zien of ie het doet….met die 2 lampjes moet je maar afwachten of ze hun werk willen doen als het nodig is. Confused

De 2 grote minpunten van de BX….geen temp. meter en 1 ruitenwisser…hoe konden ze dat toen verzinnen. Confused

Bij Mercedes hebben ze dat goed opgelost en heb daar geen klachten over, maar even terug naar frankrijk.. Laughing -> Een dubbele (DTM?) ruitenwisser wil nog wel eens de uitkomst bieden. Die missende temperatuur meter is mijn inziens puur bezuinigingen. Ik zeg bij voorkeur preventief vervangen; thermostaat en thermocontact!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 mei 2007 05:47 PM
  [ # 54 ]
Ijs schreef:

Ik zeg bij voorkeur preventief vervangen; thermostaat en thermocontact!

Daar geeft de statistiek je toch geen gelijk in. Iedere ingreep veroorzaakt een storingskans; van ieder nieuw onderdeel staat ook niet vast of het goed werkt. Dat is nl nogal eens het geval.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 mei 2007 03:16 PM
  [ # 55 ]
Bram schreef:
Wilan schreef:
Bram schreef:

en 1 ruitenwisser

Enneh, wat is er mis met de ruitenwisser ?  Confused

Met die ene is niks mis….maar er had nog een 2e bij gemoeten. Razz

Of heb jij geen last dan met flinke regen, dat je dan elke keer die druppels weer ziet terugkomen als het even wat minder hard regent. Cool
Daarom hadden ze ook de RW naar links moeten laten stoppen i.p.v. rechts.
Zal wel te maken hebben met het zicht voor de bestuurder….ik vraag me af hoe ze dat bij Engelse BX’en hebben opgelost, nu ik erover nadenk. Smile
Die stoppen zeker wel links ? Twisted Evil

Je kan hem vrij gemakkelijk omdraaien, alleen schiet het niet echt op. Nu heb je alleen last bij regen, als je hem omdraait heb je altijd een ruitenwisser die je zicht belemmert. Lijkt mij niet een echt handige modificatie Surprised

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 08 juni 2007 03:38 AM
  [ # 56 ]

Zo, ik heb weer een beetje tijd gevonden om wat aan m’n Bixje te doen. En als eerste heb ik me natuurlijk in de nesten gewerkt Crying or Very sad  Ik wil m’n hydraulisch systeem spoelen. Als voorbereiding daarop heb ik afgelopen week al voorzichtig geprobeerd om de remnippels los te draaien. Da’s drie maal goed gegaan + één maal ‘snap’. Damn. De volgende dagen steeds het nippeltje ingespoten met kruipolie en met een tegendraads tapje geprobeerd om er een beetje beweging in te krijgen. Totdat vandaag ook het tapje afbrak Sad  Uitboren lukt ook niet zo goed, dusseh: dat wordt een andere remklauw. Nou heeft mijn auto ABS (wat nog niet werkt, maar goed), heeft die gewoon dezelfde remklauw als een BX zonder ABS ?

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 819
Geregistreerd: 20-04-2005

Gepost: 08 juni 2007 10:21 AM
  [ # 57 ]
Wilan schreef:

Nou heeft mijn auto ABS (wat nog niet werkt, maar goed), heeft die gewoon dezelfde remklauw als een BX zonder ABS ?

Is hetzelfde Wink

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 08 juni 2007 11:33 AM
  [ # 58 ]
knäckor schreef:

Je kan hem vrij gemakkelijk omdraaien, alleen schiet het niet echt op. Nu heb je alleen last bij regen, als je hem omdraait heb je altijd een ruitenwisser die je zicht belemmert. Lijkt mij niet een echt handige modificatie Surprised

valt reuze mee, je kijkt er overheen als je niet heeel klein bent, en als je niet een heeele dikke ruitenwisser monteert. dit hoort voor mij wel bij de zinnige modificaties. (nu was het toevallig al zo bij mijn 16V, anders was ik er niet opgekomen, en ik heb het bij mijn andere auto’s (nog) niet gedaan omdat het een detail is)
overigens heb je ook last als je de ruitensproeier gebruikt hebt en je lekker door een schone ruit wilt kijken, dat vind ik storender dan bij regen.

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Wilan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 22-10-2006

Gepost: 10 juli 2007 05:30 PM
  [ # 59 ]

Ontluchtingsnippel gezocht

Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken.  Rolling Eyes ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!

Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 juli 2007 05:35 PM
  [ # 60 ]
Wilan schreef:

Ontluchtingsnippel gezocht

Onlangs heb ik m’n LHM gespoeld, behalve rechtsachter omdat daarvan het ontluchtingsnippeltje netjes afbrak (wèl voorzichtig gedaan, nìet veel kracht gezet, tòch afgebroken.  Rolling Eyes ). Ondertussen heb ik een ‘nieuwe’ remklauw gekocht maar ik wil eigenlijk beide nippeltjes achter vervangen door nieuw. Maareh: mijn plaatselijke auto-onderdelenhandelaren hebben niet de juiste nippeltjes. Waar oh waar zijn ze te krijgen ?!


Ik heb recentelijk om gedoe te voorkomen bij de dealer 4 nippels gehaald. Was in totaal een euro of 15 en was de volgende dag binnen. Bij de automaterialenzaak zullen ze ze ook wel verkopen maar dan moeten ze vast de oude nippels hebbe, staat je auto lekker te lekken terwijl je daar bent Rolling Eyes

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook