Vertaal “Geen lege maag” met “Chinees”......
Jos van der Voort
Ik neem vanavond contact op met sohail jongens… Lijkt mij de enige manier om tegen een goede prijs/kwaliteit verder te kunnen. En dan leer ik ook weer wat door mee te helpen en te kijken. Want er is bij mij in de aderen zeker diesel te vinden.
Nu ga ik ff mijn eigen lege maag vullen en dan naar mijn geweldig gewaardeerde opleiding om 1,5 uur aan te horen wat ik al lang weet :smt123
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:
En wat mijn aanbod betreft, tegenwoordig bied ik het maar één keer aan, morgen geld het aanbod niet meer. Dit klusje kan overigens gewoon voor de deur, ik denk dat je hooguit 2 uurtjes mee bezig ben als je het op je dooie gemak doet.
En terecht: graag of niet.
@David.tb: ik ga er vanuit dat Sohail prima weet waar hij het over heeft.
Dit is niet persoonlijk bedoelt, ik bied met alle liefde en goede bedoelingen mijn hulp aan, maar ik maak de laatste tijd toch te vaak mee dat mensen blijven twijvelen. Of nog erger, op zoek gaan naar een goedkopere oplossing, sorry, maar daar heb ik geen trek in.
david.tb schreef:edit:
Sohail, had niet gezien dat je ook alweer gereageerd had….
Ik bel je vanavond ff ok?
Geen probleem, ik ben altijd bereikbaar, tegenwoordig zelfs in de auto met een Carkit
onder Jays’account ff…
Zaterdag ws sleutelen aan de dieselpomp. O ringetjes enzo. Nu eerst de handremkabels weer terugplaatsen (nieuwe) wat heel erg mee valt wanneer je een dop 32 hebt ...
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Zaterdag gaat door, echter niet hier in Rotterdam maar op een andere locatie die voor jouw dichterbij is, 65km rijden ipv 120km naar Rotterdam . Zoals ik al verteld had, ik heb een ander klusproject dit weekend, maar jouw ZX kan wel even tussendoor, ik stuur je het adres wel per PB.
Zo David rijd net weg; met weer super deluxe nieuwe handremkabels. Altijd leuk dat soort kleine klusjes. Ik kon op mijn werk een sleutel 32 lenen gelukkig. Je kunt die meestal niet zo uit de winkel plukken (lees: netjes afrekenen en dan mee naar huis nemen.) Snel bestellen dus dat ding! Nu nog een ander achtelicht op de Voltage en dan komt ze weer fluitend de APK door. Gelukkig dat het zo geregeld kon worden met die dieselpomp. Super!
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
en dan komt ze weer fluitend de APK door
laten we de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is. Er zit ook nog een knopje van het mistachterlicht wat bij het achterlicht zelf niet het gewenste resultaat oplevert. Even knopje door een dummy vervangen dus… Wat er niet op zit hoeft het niet te doen en ik meen dat een mischachterlicht niet verplicht was in ‘93??? Of lul ik nu uit m’n nek…
Zaterdag in St.Oedenrode de O-ringetjes vervangen. Neem de camera mee en zal trachten een reportage ervan te maken welke Jay2 dan weer online mag zetten omdat mijn online mogelijkheden wat beperkt zijn (Orange en KPN communiceren nog steeds niet met elkaar bij mij)
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Pas vanaf 1997 is een mistachterlicht verplicht. Mijn 16V heeft hetzelfde probleem met de mistlamp…
_Razkin_ schreef:Pas vanaf 1997 is een mistachterlicht verplicht. Mijn 16V heeft hetzelfde probleem met de mistlamp…
Klopt. En dan hoef je ook geen dummy knopje te monteren of dat soort “onzin”. Het wordt gewoon niet gecheckt. En in tegenstelling tot bij de gordels geldt gewoon dat het uberhaupt niet gecheckt wordt ook als het er wel op zit.
david.tb schreef:Zaterdag in St.Oedenrode de O-ringetjes vervangen. Neem de camera mee en zal trachten een reportage ervan te maken
Ik krijg daar een cursus XU Koppensnellen van Wuppo, na vele TU koppetje, waarvan jouw AX de eerste was, word dit mijn eerste XU
Ik heb deze mooie plaatjes gevonden in de Haynes manuel specifiek voor de meeste voorkomende diesel motoren, dit boek was niet goedkoop, maar het is echt goud waard .
Moch je na het zien van deze plaatjes zin/moed krijgen om het zelf te doen, dan hoor ik dat graag
Schematische doorsnede van een Bosch pomp.
Deze is voor de dieselaars met Lucas pomp.
Als ik die bovenste tekening al weer zie, krijg ik de rillingen in mijn lijf.
Dat ik het ooit heb gedaan….en daarna de motor het nog deed (en de lekkage weg was, dat wel) was puur geluk denk ik. ops:
Ik waag het iig niet meer.
Wel blijf ik het ‘t mooiste onderdeel vinden van een dieselmotor…de brandstofpomp…..ooit toen ik mijn CVVB diploma moest halen (1974) stond er een opengewerkte brandstofpomp van een DAF bus….het leek wel een beetje een motor in een motor.
Bram schreef:Als ik die bovenste tekening al weer zie, krijg ik de rillingen in mijn lijf.
Dat ik het ooit heb gedaan….en daarna de motor het nog deed (en de lekkage weg was, dat wel) was puur geluk denk ik. ops:
Ik waag het iig niet meer.
Wel blijf ik het ‘t mooiste onderdeel vinden van een dieselmotor…de brandstofpomp…..ooit toen ik mijn CVVB diploma moest halen (1974) stond er een opengewerkte brandstofpomp van een DAF bus….het leek wel een beetje een motor in een motor.
Blijft mooi en high-tech spul
Als je naar een pomp voor een commonrail kijkt, die zit veel simpeler inelkaar, enkel 3 plunjers die een hoge druk moeten leveren. Niks timing, de D-riem hoeft niet op tijd te staan voor de pomp, alles gaat elektronisch.
Keezx schreef:
Tevreden tokkelend: 442000 gepasseerd
Tevreden?
Ja nu weer helemaal, en daarvoor trouwens ook al!
Ik ken de Voltage en David goed en ben helemaal blij dat het helemaal geregeld is. Ik begreep van David dat de diesel weer helemaal geweldig liep. Foto’s en verslag volgen nog. David heeft geen internet (tijdelijk)
@Mechuccio: Ook opgelucht dat ze het weer doet? Je blijft er toch een band mee houden
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jay2 schreef:
Ja nu weer helemaal, en daarvoor trouwens ook al!
Ik ken de Voltage en David goed en ben helemaal blij dat het helemaal geregeld is. Ik begreep van David dat de diesel weer helemaal geweldig liep. Foto’s en verslag volgen nog. David heeft geen internet (tijdelijk)
@Mechuccio: Ook opgelucht dat ze het weer doet? Je blijft er toch een band mee houden
Absoluut! het blijft toch je oude wagentje he en ik leer er nog steeds genoeg van door er aan te knommelen
Ik had David net nog aan de telefoon en het is weer allemaal goed
Dus ook van mij uit: Sohail en Wupke bedankt voor de geboden hulp
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Graag gedaan, was een lekker stinkklusje