ZX1.4i schreef:Graag gedaan, was een lekker stinkklusje
Snif snif…ik ruik zelfs hier de diesel nog
Ging het allemaal goed met dat deksel en die O ring en zo ?
Demontage was zo gebeurd, gelukkig hielp Wuppo mee, voor mij was het alweer 2 jaar geleden dat ik dit klusje had gedaan. Je voelde ook duidelijk een speling op de hevel en gezien de contructie op de hevel en dat deze zo dicht bij de D-riem kap zit, denk ik dat er wel zeker per ongeluk op de hevel geleund is of ertegen uitgeschoten.
Het scherpe oog van Wuppo zag een miniscule braam in het bronzen busje, met een heel fijn in olie gedrenkt schuurpapiertje het braampje weggeschuurd. Nieuwe O-Ring erop mbv speciaal O-Ring vet tbv het inelkaar zetten van brandstof pompen, van een vriendelijk collega op me werk gekregen. Voor de montage moest de rookstop eraf, anders krijg je het deksel er niet op, deze rookstop was voorzien van een soort verzegeling, waardoor je deze in dezelfde positie terug kon plaatsen.
De rest weer aangesloten en gemonteerd, Wuppo stelde de gashevel af zodat max. gas gegeven kon worden. En het stationair toerental op het gehoor, ik keek naar de TT en het klopte . Speling op de gashevel was nu weg, proefritje gemaakt en geen lekkage meer. In totaal zijn we een uurtje bezig geweest, de materiaal kosten waren nog geen 3 euro had ik van David begrepen.
Foto’s zijn er ook, die heeft David, hij zal ze z.s.m. plaatsen zodra de ruzie met zijn internet provider over is
Klasse van Wuppo en jou hoor.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
In afwachting van de nieuwe foto’s van de brandstofpomp zijn hier in ieder geval de foto’s van de distributiewiesel
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Was inderdaad het betere werk. Maarre moest dat nou, om me met die roze bal er ook op te zetten. ops: (al blijf ik erbij dat het meer over jou zegt Tonie )
De Voltage is soepeler, pittiger en stiller—> Aldus David.
Zodra de provider-oorlog gewonnen is, zorgt David voor de foto’s plus verslagje.
Los Ballos Jaco
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)
Jay2 schreef:De Voltage is soepeler, pittiger en stiller—> Aldus David.
Kan ik me voorstellen, nu de gashevel soepeler heen en weer kan.
Oh, er schiet me iets binnen, volgens mij ben ik vergeten om de slangklem van de slang die op het luchtfilter gaat aan te draaien. Die slang kan toch nergens heen, maar effe aandraaien kan geen kwaad. Ik weet niet of jij hem morgen nog ziet/spreekt, het is nu te laat om hem te bellen.
ZX1.4i schreef:Jay2 schreef:De Voltage is soepeler, pittiger en stiller—> Aldus David.
Kan ik me voorstellen, nu de gashevel soepeler heen en weer kan.
Oh, er schiet me iets binnen, volgens mij ben ik vergeten om de slangklem van de slang die op het luchtfilter gaat aan te draaien. Die slang kan toch nergens heen, maar effe aandraaien kan geen kwaad. Ik weet niet of jij hem morgen nog ziet/spreekt, het is nu te laat om hem te bellen.
hahahaha No sweat mate de wup was je voor, die zit alweer vast hihi
mvgr wupke
Mooi werk in elk geval! Als ik het zo lees is er dit weekend flink geklust! (maar niet alleen in Rooi)
kreazyV8wuppo schreef:hahahaha No sweat mate de wup was je voor, die zit alweer vast hihi
mvgr wupke
Oh, gelukkig
Ik had hem nog niet vastgezet, omdat ik dacht dat deze weer los zou moeten om de pomp af te stellen, maar daar had jij een veel handigere methode voor
Jay2 schreef:Keezx schreef:
Tevreden tokkelend: 442000 gepasseerd
Tevreden?
Ja nu weer helemaal, en daarvoor trouwens ook al!
Ik ken de Voltage en David goed en ben helemaal blij dat het helemaal geregeld is. Ik begreep van David dat de diesel weer helemaal geweldig liep. Foto’s en verslag volgen nog. David heeft geen internet (tijdelijk)
@Mechuccio: Ook opgelucht dat ze het weer doet? Je blijft er toch een band mee houden
Yep, heel tevreden tokkelend, sterker nog, het tokkelt niet meer maar gaat als de brandweer (in vergelijking tot eerst). Zo zie je maar weer hoe een goede afstelling zijn vruchten afwerpt. Wuppo deed het idd op zijn gehoor, maar ik vertrouw het niet helemaal, die gast lijkt niet menselijk, volgens mij is hij ooit tussen de GS-en van de lopende gevallen en toen langzaam de gedaante van een mens aangenomen. Wuppo, keertje bloed prikken…
De foto’s kan ik dus niet plaatsen door een Jihad tussen de KPN en Orange met mij als stralend middelpunt waar ze vakkundig omheen vechten Maar als ik kans zie zal ik ze bij iemand deponeren en ze vervolgens uppen naar de server van mech.
Deze week ergens de apk nog fixen. Mistachterlichtschgakelaartje vervangen door een dummy en kijken of ik de achterlichtreflector licht-lek vrij kan maken middels wat lijm anders moet dfaar een nwe op Heb er nu 2 gehad die beide niet pasten… Heerlijk die onderdelen variatie bij de troen. Dat ze dat ooit hebben kunnen ontwerpen bij de troen (keezx: )
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Afgelopen weekend m’n nieuwe camera gekregen en op de een of andere manier de foto’s die op de CF kaart zaten gewist, daar stonden dus ook de plaatjes van de diesellekkage reparatie op… Mooi balen want dat was een mooie afsluiter geweest en inspiratie voor toekomstige en potentiele reparaties. Helaas… Als goedmakertje de Voltage maar ff door de wasstraat gehaald omdat hij nu 30% groen, 65% grijs en 5% zwart was en ziedaar:
Met excuses voor de beroerde foto kwaliteit, Nokia is geen Canon…
Maandag APK, heb een reflector die niet paste passend gemaakt en het knopje van het mistachterlicht op de juiste stekker aangesloten, zag bij een zx dattie ergens anders zat namelijk… (handig een ZX links en rechts naast je op de parking van de zaak)
Zx en Wuppo: Super bedankt voor de hulp, heb een heerlijk rijdend karretje, hij rijdt bererelaxt:
Benieuwd naar het verbruik ops:
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Afgelopen weekend m’n nieuwe camera gekregen en op de een of andere manier de foto’s die op de CF kaart zaten gewist
Shit zeg, dan moeten we het over doen
Ok, effe serieus dan, er zijn van die programma’s die de data op gewiste kaartje weer kunnen herstellen, al geprobeerd?
ZX1.4i schreef:david.tb schreef:Afgelopen weekend m’n nieuwe camera gekregen en op de een of andere manier de foto’s die op de CF kaart zaten gewist
Shit zeg, dan moeten we het over doen
Ok, effe serieus dan, er zijn van die programma’s die de data op gewiste kaartje weer kunnen herstellen, al geprobeerd?
enerzijds leuk,, want je moet niet alle geheimpjes verklappen hihi.
anderzijds is het mischien wel leuk om van het automaten verhaal veel foto’s te maken en er een stoort van d i y draaiboek van te maken…..
maar goe dat zien we de 13e wel… we zitten eigenlijk zo goed als vol, maar een goede fotograaf is nog welkom…..
mvgr wupke
2x geformatteerd en 10x overschreven, zal niet meer lukken tenzij ik er een hele avond achter ga zitten en daar heb ik absoluut geen tijd voor.
we zitten eigenlijk zo goed als vol, maar een goede fotograaf is nog welkom
Ik ben vrij en wil m’n spul best meenemen maar:
Ik neem m’n camera wel mee.
aldus XBXG…
Ik heb een Canon Eos 350D en voor dit soort reportages gebruik ik een Canon f1.8 50MM. Wuppo, beslis jij maar, ik vind het interessant hoe automaten werken maar zal er zelf nooit een aanschaffev, ben ik er ben ik er vnl voor de foto’s en gezelligheid
Gehad:
david.tb schreef:Ik heb een Canon Eos 350D en voor dit soort reportages gebruik ik een Canon f1.8 50MM. Wuppo, beslis jij maar, ik vind het interessant hoe automaten werken maar zal er zelf nooit een aanschaffev, ben ik er ben ik er vnl voor de foto’s en gezelligheid
Wow, dat grote professionele apparaat wat je bij je had?
Daar kun je iemand een hersenschudding mee slaan