Wat is het benzine verbruik van jou zx 1400 met multipoint injectie laatste versie zx kdx motor laat het eens horen.
Voor zover ik het weet is een ZX met 1.4i nooit met multipoint geleverd, alleen in de AX-GTI.
En een KDX is een 1.4i met monopoint, belangrijkste kenmerk is de verdelerloze ontsteking dmv een DIS Bobine.
Maar goed, mijn ex ZX met 1.4i KDY (met ouderwetse verdeelkap) uit 1992 haalde de 1 : 15.
ditto 1:15
Xantia Break 1.8 16v LPG - 220Dkm
Peugeot Partner 1.8D combo - 230Dkm
Xsara 1.4i ‘98 - 110Dkm - Leer upgraded - ST-HP-55 - Sold
ZX 1.4i Allure ‘95 - 111Dkm - El. pakket upgraded - JZ-GG-88 - Sold
AX 1.1i TGE ‘92 - 114Dkm - DL-NL-85 - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 205Dkm - ZX-66-DG - RIP
ZX 1.9i Volcane ‘91 - 20xDkm - DF-NF-94 - RIP
Ik haal gemiddeld 1:13 met onze Break. Het kan een stuk zuiniger natuurlijk maar dit is bij normaal gebruik zonder op het verbruik te letten.
ja ik rij 1:14 met mn hatchback zonder erop te letten en inclusief stevig doortrekken zo nu en dan en altijd 130+ op snelweg.
Bij rustig rijden kun je de 1:20 wel halen, normaal rij ik ongeveer 1:16.
Cheezus schreef:Bij rustig rijden kun je de 1:20 wel halen, normaal rij ik ongeveer 1:16.
ik haal bij 80 km constant amper i:13. heb de computer gereset bougies/ luchtfilter vernieuwd. maar geen verbetering.
[lol modus] Misschien moet je de ZX eens in de vierde of vijfde versnelling zetten bij 80 km p/u.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Aantal jaren geleden een ZX 1.4 gehad, 5 deurs. Die reed 1 op 14, mix van lokaal en stadsverkeer. Niet verkeerd dus. De 1.4 kan je behoorlijk schakellui rijden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Haalde 1:17 maar de laatste tijd kom ik niet meer hoger dan 1:13
Moet er een nieuwe gasklephuispakking inzetten en maar gaan meten op valse lucht.
Gooi ik maar een extra vraag in dit topic:
Wat is jullie stationair toerental?
Mijne meestal ,zonder choke, 1200 soms 800 ,met choke 1400.
hoe moet ik dat weten zonder toerenteller XD
hij draait iig zeer rustig stationair
Mijn gebruik is momenteel 1:16,9 maar in goede tijden heb ik 1:20 gehaald. Mijn dieptepunt was 1:14,8.
Groeten
uhm, hoe rij jij? lol zit je gaspedaal vastgeroest? :X
Achja, gewoon rustig rijden in het advies.
Er is een topic een tijd geleden geplaatst waar vele ook hebben gereageerd over het verbuik. Was leuk om te zien hoe groot de verschillen waren.
Groeten
ja, ik rij toch rustig maar ik weet nog niet wat dan mn verbruik is (stats in mn sig is van 1 tank stevig doortrekken en helemaal leeg, inclusief afslaan op de snelweg ), zeker geen 1:20 , ik rij soms namelijk alsnog stevig door, gewoon omdat het lekker rijd
obicham schreef:Haalde 1:17 maar de laatste tijd kom ik niet meer hoger dan 1:13
Moet er een nieuwe gasklephuispakking inzetten en maar gaan meten op valse lucht.Gooi ik maar een extra vraag in dit topic:
Wat is jullie stationair toerental?
Mijne meestal ,zonder choke, 1200 soms 800 ,met choke 1400.
Onze 1,4 draait met choke 1250 toeren, na ongeveer een kleine minuut gereden te hebben zakt dat naar 1050. Warm loopt het motortje ongeveer 800 toeren stationair.