Hallo BX liefhebbers
Ik heb sinds oktober 2006 mijn eerste auto gekocht. Ik ben opgegroed met deze auto en daarom wilde ik altijd al als eerste auto een bx kopen. Ik heb een 1.9 TZI gekocht.
Het is een prachtige auto maar hij zorgt er wel voor dat ik langzaam maar zeker failliet ga. Nu zit ik weer met een probleem. Het waarschuwingslampje van de temperatuur brand.
Ik heb de schakelaar die de koelventilator in gang zet al vervangen. Die functioneert nu ook gewoon en toch gaat het lampje branden. Er zit genoeg koelvloeistof in de radiateur en ik controleer ook regelmatig het oliepiel. Alles lijkt goed.
Voor de rest rijdt de auto heerlijk en heb ik er voor als nog geen spijt van dat ik deze auto gekocht heb en dat ik er zoveel geld in heb gestoken. Er staat inmissels 271.000 op de teller en ik wil graag met deze auto de 400.000 halen.
Het enige waarom ik mijn auto zou willen verkopen is omdat ik toch liever wil dieselen in verband met het aantal kilometers die ik maak. Dus als iemand nog een mooie diesel heeft gezien of te koop heeft mail me.
Maar voorlopig heb ik deze auto nog en ik wil er graag met een gerust hart in kunnen rijden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
kijk eens of de thermostaat opent, anders kan de ventilator wapperen wat ie wil, maar dan circuleert de gekoelde KVS niet
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:kijk eens of de thermostaat opent, anders kan de ventilator wapperen wat ie wil, maar dan circuleert de gekoelde KVS niet
Echter, als de fan draait circuleert de kvs blijkbaar wel, want het thermocontact wat de fan schakelt vereist ook doorstroming door het radiateur-circuit. Vraag is of de radiateur voldoende ontlucht is (geheel warm wordt) en bijv. niet deels verstopt is.
Ich bin ein Breaker
Ik zie Nunspeet staan bij de topicstarter. Ik woon in Elburg dus als je hulp nodig hebt….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Het probleem heeft zich de afgelopen dagen niet voorgedaan. Ik weet niet wat ik dan aan kan doen. Alles lijkt goed.
Mijn garage zei dat het wel kan gebeuren omdat de ventilator sinds een half jaar weer werkt dat het allemaal wat verstopt zit. Ik heb er zelf geen idee over. Ik hoop dat het in ieder geval voorbij is.
Bedankt voor de reacties.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als het verstopt is wat goed zou kunnen (is er ooit water in gegooit?)
Dan zou je het KVS kunnen aftappen en reinigings middel kunnen halen en erin doen (is te halen bij automaterialenzaak) dat moet volgens mij er een week in en dan weer aftappen en vervangen voor KVS.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:als het verstopt is wat goed zou kunnen (is er ooit water in gegooit?)
Dan zou je het KVS kunnen aftappen en reinigings middel kunnen halen en erin doen (is te halen bij automaterialenzaak) dat moet volgens mij er een week in en dan weer aftappen en vervangen voor KVS.
En hoe kan je de koelvloeistof eruit halen dan? Sorry daar weet ik namelijk niks van omdat daar nog nooit problemen mee heb gehad.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BX19TZI schreef:McDean schreef:als het verstopt is wat goed zou kunnen (is er ooit water in gegooit?)
Dan zou je het KVS kunnen aftappen en reinigings middel kunnen halen en erin doen (is te halen bij automaterialenzaak) dat moet volgens mij er een week in en dan weer aftappen en vervangen voor KVS.En hoe kan je de koelvloeistof eruit halen dan? Sorry daar weet ik namelijk niks van omdat daar nog nooit problemen mee heb gehad.
als je de motorkap open doen, zie je slangen naar de radiateur lopen, deze eraf halen en alles loopt eruit Als je nieuw kvs in hebt gedaan natuurlijk wel ontluchten
Mischien is het wijzer om het niet alleen te doen en om PrutsyLJ een pb te sturen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!