Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
LS
Op mijn DSuper uit 1974 zitten rubberen stootstrips die er zijn opgekleefd met tweezijdig tape. Origineel? Ik heb ze alleszinds nog niet op een andere DS gezien. Ze lijken een beetje op die van de CX Pallas.
Het zijn rubberen profielen met in het midden een groef van zo’n 8 mm breed waarin een (nep)chromen strip zit. [/img]
Die had ik ook vroeger. Ze zijn niet origineel. Ze zaten bij mij op een Pallas. Die heeft inmiddels zijn originele strips weer terug, wel geplakt overigens.
Hangen er bij mij ook op. De eindstukken lopen op een punt uit en tussenin zijn ze gewoon doorgesneden. Niet mis maar ze zullen na restauratie toch niet teruggeplaats worden. Ze zijn niet origineel.
Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Wat kan je dan wel monteren op een DSuper? Zonder strips ben ik bang veel sneller parkeerschades, ... te hebben. Klopt het dat Pallasstrips (maar dan enkel de brede op de knik) als optie zijn geleverd op de non-Pallas-modellen? Ik meen dit ergens te hebben gehoord…
Als er geen Pallasstrips op “mogen” denk ik dat ik er die rubberen op ga hangen als ‘accessoire d’époque’ omdat het eigenlijk niet mis staat. Dan moet ik enkel nog een vervanger vinden voor de linkerachterdeur, want die is beschadigd. Vind je ze nog wel op beurzen?
BEsuper schreef:Wat kan je dan wel monteren op een DSuper? Zonder strips ben ik bang veel sneller parkeerschades, ... te hebben. Klopt het dat Pallasstrips (maar dan enkel de brede op de knik) als optie zijn geleverd op de non-Pallas-modellen? Ik meen dit ergens te hebben gehoord…
Als er geen Pallasstrips op “mogen” denk ik dat ik er die rubberen op ga hangen als ‘accessoire d’époque’ omdat het eigenlijk niet mis staat. Dan moet ik enkel nog een vervanger vinden voor de linkerachterdeur, want die is beschadigd. Vind je ze nog wel op beurzen?
Je kon ze ook hebben op een Super (als Citroën accessoire / optie). Enkel die van het achterscherm verschillen met deze van een Pallas. Op een non pallas gaan ze in principe niet over in de reflector.