Afgelopen zondag 22 april vond er bij het magazijn van de BX Club in Noordwolde een gezellige sloopmeeting plaats. Er stonden 5 BX’en op de nominatie om gesloopt te worden, maar uiteindelijk hadden we maar tijd om 2 BX’en te slopen; een witte ‘88-er BX 14E met 150-blok en de wereldberoemde BX 1400 slalomracer van het Team Frietei.
Hier volgen allereerst de foto’s van de zaterdagavond rondom het kampvuur. De forumleden op de foto’s van die avond zijn Thijs van de Bles, Hermien, Marten Postma en Jeroen:
Na een fijne nachtrust stond er ‘s ochtends een heerlijk ontbijtje klaar. Hermien, nog bedankt voor de goede catering!!
Inmiddels waren Elmer, Pytrick Heideman, Erik Hannewijk en zijn buurman ook al gearriveerd en kon de sloop van de witte 14E beginnen:
Af en toe moest de zaag worden gebruikt, want een aantal onderdelen zaten erg vast:
Hier is het gehele interieur al eruit gehaald:
(Op de achtergrond staat ook nog Axbxsport, die even langs kwam. Schitterende Sport heb je!!!)
Voorkant ook geheel kaal, en de motor ligt er nu los in:
En de motor kun je er zo uitrijden:
Hier is Elmer bezig om de trekhaak eraf te halen:
Dit is dan het hoopje BX dat zo naar de oudijzerboer kan worden gebracht. Jammer van de mooie achterbumper, maar die was echt niet los te krijgen:
En dan is de tweede BX aan de beurt; de legendarische BX 14 “Frietei”.
Eerst wordt er vakkundig overlegd hoe dit klusje aan te pakken:
Marten die een makkelijke sleutelpositie aanneemt
Nadat ook deze BX kaal is geplukt, was het even uitrusten voor allen:
En na zo’n dag is dit de buit voor het magazijn van de BX Club Nederland:
Al met al was het een zeer leuk en leerzaam weekend.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Re: Foto’s BX Club sloopmeeting 22-04-‘07
Was wel weer een mooi dagje slopen. Ik denk dat gezien de rij die buiten staat te wachten er binnenkort nog wel meer volgen
Leuke foto’s!
Ja dat was een erg leuke middag. Nog bedankt iedereen voor het komen helpen. En helpen het bier op drinken .
De volgende dag heb ik samen met Jeroen de Friet-ei BX ook in kleine stukje gezaagd, en de resterende onderdelen apart gehouden voor het nageslacht.
Nu Staan er dus nog 2 BXen op het programma, en waarschijnlijk nog een 3de. Zie hiervoor het topic van 10eke elders in de BX hoek.
Test
Het was inderdaad leuk en leerzaam ! Als ik weer eens mag helpen: graag !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik wil binnenkort ook een keer langskomen voor een donatie
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!