Victor schreef:MaartenH schreef:net even de brezan gebeld voor wat prijsjes,
Handremkabels kosten 27,75 per stuk.
thermostaat 25 euro
thermoswitch 24 eurozijn dit normale prijzen of kan ik beter ergens anders naartoe?
Voor zover ik weet zijn het redelijk normale prijzen. Maar denk wel bruto prijzen zo te zien. Werk zelf bij de brezan en idd als je een clubpasje oid hebt krijg je wel een beetje korting.
Bij sommige Brezan’s krijg je zelfs al korting als je binnen komt wandelen
![]()
Ligt er allemaal maar net aan waar je komt
Ik betaalde bij mijn automaterialenzaken (Den Bosch: p heijl, bogamat, rado) toch niet veel meer dan 16/17 eur voor een handremkabel. Die thermoswitch is denk ik wel standaard qua prijs.
bruto prijzen kan je gewoon vinden op http://www.hbase.nl, is van oa van brezan of anders een andere leverancier http://www.carparts-cat.com/nl/webkat.asp?SID=0008057231923327021009&ROOT=1
groeten, en je krijgt altijd korting!
Victor schreef:Bij sommige Brezan’s krijg je zelfs al korting als je binnen komt wandelen
Al kreeg ik geld toe ging ik nog liever naar een ander…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
handremkabels zijn bij de dealer 17 euro, ex btw., gelijk besteld.
themostaat en thermoswitch waren wel veel duurder dan bij de brezan. deze haal ik bij de brezan.
ik woon in baarn en ga altijd langs brezan soest, werkt een oud klasgenoot
Ik haal altijd mijn spullen bij de Brezan, vanwege mijn CCNL-korting. Persoonlijk heb ik altijd goede ervaringen bij de Brezan. Dat de service niet altijd 100% is, kan me niet zo boeien. Ik kom er voor de onderdelen. Voor gezelligheid duik ik het café wel in.
Succes met de klusjes, Maarten!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Succes met de klusjes, Maarten!
maar eerst VAKANTIE!
ik vertrek vanmiddag naar het lekker warme egypte voor de komende 3 weken.
Gaaf man, met de BX naar Egypte!!! Maak je wel foto’s van je BX voor de piramides?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Gaaf man, met de BX naar Egypte!!! Maak je wel foto’s van je BX voor de piramides?
![]()
![]()
ja dat zou wel een leuke zijn voor op de slechte wegen daar, maar ik was met het vliegtuig
vanochtend om 5 uur was ik weer thuis. net mijn handremkabels gehaald bij de dealer. 41,50 voor 2 kabels.
zo de haynes maar is open slaan en morgen maar is onder de auto duiken.
handremkabels vervangen viel erg mee. paar uurtjes prutsen.
vanochtend eerst heel veel stekkertjes schoongemaakt onder de moterkap. De auto liep een stuk rustiger en zonder foutmeldingen:)
Vanmiddag bij stoterstangen90 geweest om een setje veerpoten op te halen, en deze ook gemonteerd.
De auto veert zomaar door zijn voorkant heen .
Nu alleen nog een keer langs chyparse voor een rondje bollen vullen.
MaartenH schreef:handremkabels vervangen viel erg mee. paar uurtjes prutsen.
Je had de truuk met de trekdraad nog niet gevonden zeker? Onthoudt die voor de volgende keer, dan zul je zien dat het sneller kan.
Ich bin ein Breaker
ik heb het wel geprobeerd met een stuk draad, maar uiteindelijk maar het hitteschild half losgehaald, toen kon ik er net met mijn vingers bij.
MaartenH schreef:ik heb het wel geprobeerd met een stuk draad, maar uiteindelijk maar het hitteschild half losgehaald, toen kon ik er net met mijn vingers bij.
Nouja, hoe dan ook, als je het met een draadje doet dan trek je de kop v/d mantel makkelijk recht in het gat, dat lukt amper tot niet zonder trekdraad heb ik ondervonden. Als je dat eenmaal door hebt is het een paar minuten werk, zeg max een kwartiertje, per kant, ook omdat je de hele ligging v/d kabel niet meer hoeft uit te puzzelen.
Afhankelijk van de uitvoering en precieze ligging v/d katalysator geeft het loshalen van het hitteschild je ook helemaal geen extra ruimte en moet je wel iets anders bedenken.
Heb je de ogen waar de kabel doorheen loopt goed ingevet - voor het glijden?
Ich bin ein Breaker
alleen de voorste 2, waar de kabel beweegt. de rest leek mij niet nodig
MaartenH schreef:alleen de voorste 2, waar de kabel beweegt. de rest leek mij niet nodig
Ja, dat is het wel. Als je trouwens die slappe kabels neemt met blauwe huls dan hoef je amper in te vetten omdat de kabel daar niet / amper schuift maar buigt. Werkt per saldo nog helemaal niet zo slecht, vandaar ook mijn voorkeur voor die goedkope imitatiezooi.
Ich bin ein Breaker