eindelijk is de bx weer is een echte citroen, eentje die zijn territorium afbakent met een bepaald groen goedje
de onderkant/voorkant van de benzinetank zit onder, maar is zoeken waar het vandaan komt. het is niet erg veel, paar druppels per nacht.
het begint weer mooi weer te worden, en de benzine lucht is weer aanwezig, even rondgesnuffeld en de lucht komt uit de kofferbak, bij het kleine tankje die in de kofferbak zit.
ook is de metalen ring die in de vulpijp zit nogal aan het rotten.
heeft iemand foto’s hoe dit in elkaar zit? en misschien een goed tankje/vulpijp?
maar is op service.citroen rondgesnuffeld, en gezien dat er een klep zit tussen de moter en de dampafzuiger, heeft iemand wel is geprobeerd deze klep te testen?
Je zult wat slangen moeten vervangen denk ik.
Dat klepje in de slang naar de motor toe: als dat net zo zit als bij je 16TZI: je moet de ene kant op kunnen blazen, de andere niet. Als je er spanning op zet moet het allebei kunnen. De motor moet namelijk alleen maar damp afzuigen als de ecu dat goed vindt.
Evt. vuil blaas je er op die manier zo uit.
Ich bin ein Breaker
de brandstofslangen zelf zijn al vervangen.
De ontluchtingsslangen etc. ook dan? De aan/afvoerslang zijn maar 2 van de vele stukjes.
Ich bin ein Breaker
nee, die zijn nog niet vervangen. die moet ik maar gaan controlleren/vervangen. eerst de vulpijp, daar hangt de grootste wolk omheen.
vandaag is lekker onder de auto gelegen, en ff goed hier en daar gesnoven. de lucht hangt rond het kleine tankje en de vulpijp. ik krijg alleen de slangenklem niet los, staat nu lekker in de kruipolie en morgen maar weer is proberen.
erg krokante vul opening is de oorzaak van de benzine lucht (denk ik),
ook de bumpersteunen ’ is no more’
plaatjes:

























Totaal aantal Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gelukkig had je hulp, Maarten!
Wel schrikken, zoveel roest als er verborgen kan zitten bij Bixen…
Daar schrok ik ook van…op die foto’s.
Is dat bij de BX een beetje bouwjaar-afhankelijk of niet, mate van roest(gevoeligheid)?
Ben hier ook een beetje bang voor… Bij de achterbumper aan beide kanten zit er roest aan de carosserie, en ook de vulopening is behoorlijk bruin aan het worden?!
Even off-topic:
Wat heb je hier voor mooi spuitapparaatje gemaakt met een baby-flesje voor je Owatrol (althans, dat denk ik te zien)?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
handig he, zo’n flesje. ik had er maar een foto van gemaakt, misschien heeft iemand er wat aan.
is een zelf te vullen spuitbusje, erg handig voor owatrol, verdunde tectyl, lak bijwerken met echte lak zonder compressor enz…
flesje is een euro of 9 bij de verfhandel in hier in baarn, alleen jammer dat er geen losse drijfgas navullingen zijn, elke keer weer een nieuwe glazen pot.
kwa roest is de bx verder erg goed, dit is eigelijk wel het enige (zover ik weet). hoe is het met jullie steunen? of ben ik de enige.
Bij mijn TRI zijn de bumpersteunen ook zo goed als vergaan. Tevens roest rond de tankopening en vergaande rot aan de bumperbalk, aan beide zijden, thv de achterwielen (waar jij nog geen last van hebt zo te zien).
Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
m’n achterschermen, en bumperbalk zijn verder allemaal nog gaaf gelukkig. kofferbak is verder ook overal goed, maar wat een modder zat overal tussen zeg. voortaan tijdens de auto wassen ook even de wielkasten uitspoelen.