rcr-parts heeft jammer genoeg de juiste niet (meer).
iemand nog een betaalbaar adresje?
Maar heb je al gekeken naar die bout??? want als de busjes waar die bout in zit versleten zijn (lijkt mij omdat die bout beweegt) kan dat ook redelijk wat herrie opleveren.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
de bout heb ik ingevet, losgehad, vast, niets maakt verschil
ook voel je het gekraak op de ‘hefboom’ die de koppeling in gaat.
de auto moet mee op vakantie, ik wil geen onnodig risico lopen.
tony wil me helpen, dus nu even onderdelen verzamelen en dan komt het helemaal goed met de bx (en m’n vakantie hopelijk )
Ok, dan kun je de bout inderdaad uitsluiten, op het filmpje leek hij te bewegen, dus dat deed een belletje rinkelen bij mij.
Ik geloof dat Tony die koppeling idd ook wel goedkoop kan krijgen.
Als jullie hulp nodig hebben (en tis hier in de buurt) wil ik wel hulp verlenen. Ben alleen op 2 weken op vakantie naar citroen-land vanaf zaterdag(met m’n Gti). De 20e ben ik weer terug.
edit; vakantie verlengd
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
oja onderdelenlijstje mocht je het nodig hebben:
-drukgroep, koppelingsplaat, Druklager +/- 125,-
-plastic bus voor koppelingshevel 10,- (per 5 stuks)
-bakolie ?25,-
-evt. 2 aandrijfaskeringen (zelf niet gedaan) ???
-koppelingskabel 30,-
-kopervet
-remmenreiniger
-krat bier 15,- (incl statiegeld)
-Goede hoop, gratis,-
Op zich is het geen dure reparatie, hij geeft iig veel voldoening (zeker als je veel file rijdt, met die koppeling ingetrapt )
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
koppeling heb ik. (nog bedankt citroenbx)
nu de rest…..
bijna alles ligt klaar, nu nog hopen op droog weer maandag ( of sleutelen we droog Tony?)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
We kunnen iig onder de carport, en daar staat normaal een C35 onder, dus das wel groot genoeg voor een Bx en 2 man!
komt goed
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:We kunnen iig onder de carport, en daar staat normaal een C35 onder, dus das wel groot genoeg voor een Bx en 2 man!
komt goed
wat komt er binnen??
Valeo of Sachs??
je weet wel waarom ik vraag?
kom er misschien ook even een kijkje nemen en wie weet moet ik weer en paar klappen uitdelen ofzo?
zoals afgeklopen keer?
vandaag de laatste onderdeeltjes opgehaald, maar de ashoes heeft een ander ‘model’ de wiel-kant dan. maakt dit uit? zie foto.
groter plaatje :
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bak en wielkant zijn altijd verschillend, zowel in soort overbrenging als vorm van ashoes
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ja, dat weet ik, maar die er op zat was veel boller (wielkant)
foto’tje van google (geen idee wat voor auto)
zo, weer thuis in baarn, met een koppeling die zo makkelijk gaat
Het schoot allemaal goed op, om 10 uur begonnen Tony en ik met uitbouwen, om 12 uur met inbouwen en om half 4 waren we klaar.
Op de terugweg even gestopt om een flesje drinken te zoeken in de auto.
moest ik de sleutel een keer of 10 omdraaien voordat de startmotor luisterde. Dat wordt de volgende puzzel.
ik ga even foto’s uploaden
Nogmaals bedankt Tony!
Mooi werk! Misschien even de massa op de bak checken voor je startprobleem.
die zit wel goed, net nog los geweest en het probleem had ik al (heel af en toe) het is niet dat de startmoter niet genoeg kracht heeft, maar hij doet gewoon niks, geen klik, helemaal niets. alleen het dashboard gaat uit.