waterman771 schreef:Hoezo een dealer, er zijn toch specialisten die het willen en kunnen doen?
Whoehahahaha! Touché, monsieur Pussycat!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
waterman771 schreef:citroenc2 schreef:ik denk dat het probleem niet zo zeer de kosten zullen zijn maar dat het probleem is vind maar eens een dealer die dit wil doen
Hoezo een dealer, er zijn toch specialisten die het willen en kunnen doen?
PrutsyLJ toch?
B_iks schreef:PrutsyLJ toch?
hihi
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Mocht ik tijd hebben kom ik wellicht ook helpen, euh kijken . Wordt het nog een mini Airco-Bx-meeting.
B_iks schreef:Mocht ik tijd hebben kom ik wellicht ook helpen, euh kijken . Wordt het nog een mini Airco-Bx-meeting.
Dat lijkt mij een zeer goed idee. Ik wacht nog even op het bericht van gebruiker citroenbx of het dashboard gedeelte grijs is, want dan wil ik het naar alle waarschijnlijkheid wel gaan kopen en aan het airco project beginnen.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Dan zal het goed komen, want ik meen me ook te herinneren dat het een grijze is. Mijn airco werkt inmiddels ook weer, toch wel lekker hoor !
Heb net even een PB naar gebruiker citroenbx gestuurd. Ik hoop zo snel mogelijk te horen of het grijs is maar ik geloof dat het wel zo is.
Ik hoop dat we dan zo snel mogelijk een datum kunnen gaan prikken en kunnen beginnen aan de inbouw (PrutsyLJ en B_iks )
@PrutsyLJ: is zo’n inbouw in 1 dag te doen of heb je daar veel meer tijd voor nodig aangezien ik de auto eigenlijk elke dag wel gebruik.
Btw ga morgen bij een andere BX kijken.
Precies wat ik wil qua kleur en elektrisch schuifdak. Alleen helaas geen diesel maar wie weet….. wordt ongetwijfeld vervolgd.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Dat is niet in 1 dag te doen. Het kan echter wel in etappe’s, dus kijk maar
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Bij mijn GTi zijn we er 6 weken mee bezig geweest… maar dat was niet fulltime. Vergis je echter niet in hoeveel tijd erin gaat zitten! Alleen al het ontcijferen van het bedradingsschema en uitzoeken welk draadje waar moet was een klus op zich.
Verder moet het dashboard eruit, moet je gaten zagen in het schutbord, en meer van dat soort dingen die meer tijd kosten dan je denkt.
Terug naar de tekentafel Krijg zojuist het bericht dat de set is verkocht…... Was ik nou maar niet zo langzaam met kopen. Maarja helaas. Nu moeten we dus weer naar stap 1. Ik wil graag een orginele bx airco met alles erbij. Iemand enig idee hoe ik daar aan kan komen?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:Terug naar de tekentafel Krijg zojuist het bericht dat de set is verkocht…... Was ik nou maar niet zo langzaam met kopen. Maarja helaas. Nu moeten we dus weer naar stap 1. Ik wil graag een orginele bx airco met alles erbij. Iemand enig idee hoe ik daar aan kan komen?
Even een item bij ‘gezocht’ plaatsen hier en dan afwachten. Markt in de gaten houden; er komt wel eens een setje voorbij.
BX19TZI schreef:
Btw ga morgen bij een andere BX kijken.
Precies wat ik wil qua kleur en elektrisch schuifdak. Alleen helaas geen diesel maar wie weet….. wordt ongetwijfeld vervolgd.
Waarom niet even doorzoeken naar een diesel? Plus dat je zoveel geinvesteerd hebt in dit exemplaar…..
Daar heb je gelijk in. Ik heb meteen afgebeld en ik ben er maar niet gaan kijken. Ik zou ook niet zo gemakkelijk afstand doen van deze auto.
Bovendien is de auto een uitmuntende staat en daarom zou ik haar alleen verkopen aan een echte bx liefhebber.
Maar nog bedankt B_iks dat je mij weer logisch hebt laten denken.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Pfff, gelukkig maar, ik denk dat je deze bx alleen nog maar opzij moet zetten als je er eentje treft die echt helemaal aan je eisen voldoet!!
Diesel, schuifdak, airco, lage km.-stand etc., ik denk wel dat je het vooral in het buitenland zult moeten zoeken. Aangezien diesels in NL alleen door veelrijders werden gekocht en Airco toentertijd niet echt (of liever: echt niet) vaak werd aangekruist op de optielijst.
Ik heb zo eens hier en daar gekeken op internet wat een (achteraf) inbouw van een airco kost….ze beginnen bij 1800 euro (Golf)
En dan is het nog maar de vraag of ze die nog wel kunnen leveren voor een BX.
Met nieuwe onderdelen zal het wel in die richting gaan. Maar door gebruikt (of nooit gebruikt) te kopen, zoals dit kan het wel goedkoper.
Volgens mij is er trouwens weinig specifieks aan een Bx-airco. Pomp, condensor en verdamper zijn universeel te krijgen. De crux zit echter in die carterpan, bedieningspaneel, bedrading etc..