BX19TZI schreef:Heb jij die auto al wel in het echt gezien en zo ja wat vond je er toen van dan?
ik wil die auto niet kopen heb er al 4
toen ik hem heb bekeken stond deze in den haag bij een citroen specialist maar toen was de auto echt een rommelbak
tellers klopten niet
zatten allerlei verschillende velgen op
bumpers waren kapot
en zo was er nog wel meer mis mee toen werd de auto als goed aangeboden maar vond hem het totaal niet waard
onlangs heeft de auto ook op marktplaats te koop gestaan van iemand uit zoetermeer geloof ik
ik geef je een goede raad kijk heel erg uit met zulk soort wagens want je kan je geld maar 1 keer uitgeven
als je wil kan ik je nog wel een aantal 16v laten zien die te koop staan
citroenc2 schreef:BX19TZI schreef:Heb jij die auto al wel in het echt gezien en zo ja wat vond je er toen van dan?
ik wil die auto niet kopen heb er al 4
toen ik hem heb bekeken stond deze in den haag bij een citroen specialist maar toen was de auto echt een rommelbak
tellers klopten niet
zatten allerlei verschillende velgen op
bumpers waren kapot
en zo was er nog wel meer mis mee toen werd de auto als goed aangeboden maar vond hem het totaal niet waardonlangs heeft de auto ook op marktplaats te koop gestaan van iemand uit zoetermeer geloof ik
ik geef je een goede raad kijk heel erg uit met zulk soort wagens want je kan je geld maar 1 keer uitgeven
als je wil kan ik je nog wel een aantal 16v laten zien die te koop staan
Ok ik ben heel erg benieuwd. Ik ga er zaterdag naar toe om hem te bekijken en dan beslis ik of ik hem ga kopen of niet.
Maar ik sla je aanbod niet af. Laat er maar een aantal zien die te koop zijn. Alvast bedankt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
BX19TZI schreef:
Ok ik ben heel erg benieuwd. Ik ga er zaterdag naar toe om hem te bekijken en dan beslis ik of ik hem ga kopen of niet.
Maar ik sla je aanbod niet af. Laat er maar een aantal zien die te koop zijn. Alvast bedankt.
Bekijk er sowieso meer! Bij het kopen van een 16v zou ik niet over een nacht ijs gaan, want er staat veel rotzooi te koop waar je niet in wil investeren.
zeg maar welke je wilt zien
in belgie staat een bx 16v mk2 grijs +-2 ton gelopen
in n frankrijk staat ook een grijze mk2 +- 170000km
in spanje zwart mk2 +- 40000km na revisie
in spanje rood +-111000 km mk2
in ned mk2 grijs 225000 mk2 grijs maar zit veel werk aan bij een dealer
citroenc2 schreef:zeg maar welke je wilt zien
in belgie staat een bx 16v mk2 grijs +-2 ton gelopen
in n frankrijk staat ook een grijze mk2 +- 170000km
in spanje zwart mk2 +- 40000km na revisie
in spanje rood +-111000 km mk2
in ned mk2 grijs 225000 mk2 grijs maar zit veel werk aan bij een dealer
Ik zou graag de eerste en de laatste van het lijstje willen zien. Alvast bedankt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Die eerste vind je hier
Als deze werkelijk zo netjes en compleet is dan is die zijn geld dubbel en dwars waard, bovendien ook nog airco
ben bij deze auto ook geweest een paar weken terug en met je wel vertellen wil je deze auto weer in topstaat krijgen moet je er min toch wel een kleine 2000 euro er bij op tellen
verkoper leeft in een drommwereld want dit is de enige 16v in nederland volgens hem
lijstje wat er mis mee is
verkoper doet er geen nieuwe apk op
mistlamp kapot
uitlaat verrot van voor naar acvhteren
roest dorpels bij de achter deuren
grote twijfel of de auto schade heeft gehad aan de voorkant
en ga zo maar door
ik weet niet of je zelf handig bent kwa autos
Jdt schreef:Die eerste vind je hier
Als deze werkelijk zo netjes en compleet is dan is die zijn geld dubbel en dwars waard, bovendien ook nog airco
vind hem erg aan de prijs ondanks airco en leer
deze auto op ned kenteken als je geen onkosten heb zit je op een kleine 2750 euro
citroenc2 schreef:zeg maar welke je wilt zien
in belgie staat een bx 16v mk2 grijs +-2 ton gelopen
in n frankrijk staat ook een grijze mk2 +- 170000km
in spanje zwart mk2 +- 40000km na revisie
in spanje rood +-111000 km mk2
in ned mk2 grijs 225000 mk2 grijs maar zit veel werk aan bij een dealer
Ik zou graag ook de rest van het lijstje zien.
De eerste die ik heb gezien zag er wel goed uit alleen je komt toch op een enorm uit met invoer.
Die bij de dealer staat prijst die aan als een geweldige auto in topstaat. Beetje stom dat diegene de waarheid niet verteld.
Ik ben ook niet handig met auto’s dus dat zou erg duur worden. ops:
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Zo dit draadje ook maar weer eens opgezocht. Omdat ik geen nieuwe eigenaar kan vinden voor de BX heb ik besloten de auto weer wat op te knappen.
Voor morgen staat op de planning:
- Andere bekleding GTI type 3 bekleding met zijpanelen en 4 hoofdsteunen.
- Je zag het al aan de poll vraag. Er komt ook een andere dashbaord in. Alles wordt helemaal zwart. Dan maakt mijns inziens mijn tzi toch een stuk mooier.
Vinden jullie dat een goed idee?
Ik vroeg me ook af of jullie nog tips hadden over hoe we het beste het dashboard kunnen monteren en de bekleding? Is bijvoorbeeld verstandig om eerst het dashboard te doen of andersom?
Ik maak morgen wel wat foto’s voor ze weer terug de stalling in gaat.
Btw ik zoek nog steeds een lange moterkap en een achterbumper voor deze BX. Liefst in de kleur groen metallic. Mocht je wat hebben dan hoor ik het graag via PB. Alvast bedankt.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik mis de optie ‘Bruin,’ dat vind ik toch echt het allermooiste! Maar zie dat maar eens te vinden, ergens is het ook zo fout .
Ik heb ook een zwart dashboard in m’n bx gezet. Staat erg sjiek, maar…. de raamstijlen vóór heb ik ook vervangen door zwart, de rest van de plastik delen van het interieur niet. Ik heb er zelf geen last van, maar als je het perfekt wilt hebben moet je dus ook de dorpels, onder de stoelen, B-stijl, c-stijl, zonnekleppen, zijpanelen in achterbak en grijpbeugels doen (alhoewel ik niet zeker ben dat die ook zwart zijn…). ‘t was mij teveel werk (‘t is voor mij tenslotte gewoon m’n daily driver )
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Wilan schreef:Ik heb ook een zwart dashboard in m’n bx gezet. Staat erg sjiek, maar…. de raamstijlen vóór heb ik ook vervangen door zwart, de rest van de plastik delen van het interieur niet. Ik heb er zelf geen last van, maar als je het perfekt wilt hebben moet je dus ook de dorpels, onder de stoelen, B-stijl, c-stijl, zonnekleppen, zijpanelen in achterbak en grijpbeugels doen (alhoewel ik niet zeker ben dat die ook zwart zijn…). ‘t was mij teveel werk (‘t is voor mij tenslotte gewoon m’n daily driver )
Zonnepanelen, bekleding en handgrepen a/h plafond (dus echt alles wat aan het dak zit) is er alleen in grijs of bruin, niet in het zwart.
Ich bin ein Breaker
We doen vandaag alles ombouwen naar zwart en daar hoort natuurlijk ook al het plastiek bij