17 van de 34
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10410
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2011 12:09 AM
  [ # 241 ]

Kruipolie is niet om te smeren, tenzij heel tijdelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 maart 2011 11:31 AM
  [ # 242 ]
La Léo schreef:

Niet openmaken hoor!!! Gewoon van het luchtfilterhuis afschroeven en het scharnier van die klep smeren. Deze zie je zitten door het vierkante gat. Het is een mechanisch ding, niet elektronisch.

Dus NIET het zwarte kapje eraf halen en aan de veer of de elektronica binnenin gaan pielen!!!

Ik ben misschien dom, maar ik zie niet meteen een makkelijke manier om de LMM los te maken. Moet dan eerst het luchtfilterhuis er helemaal uit? (En dus de koplamp ook?) Of kan het simpeler?

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 maart 2011 09:19 PM
  [ # 243 ]

Dat luchtfilterhuis ging er vanmiddag prima uit, heb alleen het lampje uit de koplamp hoeven halen. LMM-klep voelde niet echt stroef, na inspuiten met WD40 (beste dat ik in de buurt had) voelde ik niet echt verschil.

Alles weer gemonteerd: geen verschil, helaas hmz Tijd voor volgende hypothese Wink

Ook blijft Madame nogal wispelturig met vocht: dan gaat de startmotor nog steeds zwaarder rond, alsof de accu dan leeg is - terwijl die net retour Efteling zaterdag goed opgeladen moet zijn. Ik heb de aansluiting van de dikke accukabel op de versnellingsbak al schoongemaakt. Maar wellicht mis ik hier nog een aansluiting??

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2011 09:25 PM
  [ # 244 ]

Toch moet je het probleem echt in de luchtmassameter zoeken. Als de klep soepel is, kan het de afstelling zijn. Je kunt dit met een inbussleutel 5 regelen, er zit een stelschroef op. Ik kan je alleen zo 1-2-3 niet uitleggen hoe je dit moet doen, helaas….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 maart 2011 10:27 PM
  [ # 245 ]

Dat is toch de stationaire CO-afstelling? Hmm

Wat ook nog een idee kan zijn, is om het contact binnen de LMM die over de weerstandsbaan loopt, iets te verbuigen zodat-ie een “fris” stukje krijgt. Ergens op het internet staat een vrij uitgebreide beschrijving van iemand die dat bij een Alfa heeft gedaan. En ik meen me te herinneren dat Arjan dit ook had gedaan.

Zelf blijf ik toch ook het idee houden dat het aan vervuilde injectoren zou kunnen liggen. Of niet?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 maart 2011 10:35 PM
  [ # 246 ]

Meten is weten,

als dat ding een bepaalde weerstand/spanning moet geven kun je dit gewoon meten zonder meteen dingen te gaan verbuigen.

Gewoon voor je zelf een schema maken voor hoe het moet werken en wat je waar moet meten, alleen zo kom je bij de juiste oorzaak zonder alles zinloos te verbuigen of vervangen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 maart 2011 11:30 PM
  [ # 247 ]

In navolging van Fluidfreak vanavond de linkerkoplamp eruit gehaald en de luchtmassameter losgehaald.

LMM nogmaals gesmeerd en schoongemaakt. Ik voelde niks “plakken”, wel een klein stukje speling voordat de veer tegendruk geeft. Kan in Vraagbaak niet vinden of dat zo hoort, of dat de veer vanaf de aanslag hoort tegen te werken.

Bobine met steun en al verwijderd. Goh, valt toch een van de draadjes naar de module uit elkaar net achter de stekker (zie plaatje). Weinig kabelruimte over, maar toch weer weten te fixen met nw AMP-stekkertje en blauwe tape om de kleurcodering te behouden.

Alles terugbouwen… starten… rrr rrr rrr roggel rrr rrr roggel roggel rrr rrr roggel roggel roggel (voetje gas bij) vroemmmmm. hmz weer niet Sad

Er zijn van die dagen, dat je een CX wilt die gewoon start zoals het hoort, remt zoals het hoort en niet random iedere 2-100 km even 5 seconden heftig resoneert na montage van een nieuwe baksteun hmz

Tijd voor professionele CX-hulp Wink

Afbeelding Bijlagen
280320111096 - kopie.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 maart 2011 11:36 PM
  [ # 248 ]

Rogier,

gewoon alles ff rustig nalopen wat je los gehad hebt, ervooer liep ie dus het moet iets daarmee te maken hebben, en heb je de kabels op de bobine weer goed aangesloten ? en heb je nog een vonk ?

Succes

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 maart 2011 11:40 PM
  [ # 249 ]

Mark: hij loopt prima, niks stuk(ker) gemaakt. Maar waar Fluid na deze actie ook eindelijke een goede koude start had, moet ik nog steeds met een gasvoet choken en is er totaal geen verhoogde stationairloop koud. Wel werk, geen nieuws zeg maar Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 maart 2011 11:43 PM
  [ # 250 ]

Ohh,

dan heb ik het verkeerd begrepen, glukkig maar, maar vervelend dat het nog steeds niet goed werkt

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 11:44 PM
  [ # 251 ]

check eerst de thermotijdschakelaar, koudestartinjector en luchtomloop maar eens.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 maart 2011 11:49 PM
  [ # 252 ]

Koudstartinjector: done
Luchtomloop: slangen zien er goed uit, luchtklep lijkt te werken (met losse draad sluit ‘ie niet en gaat dus steeds harder stationair lopen, met gemonteerde draad begint en eindigt het op 1000 rpm - dat mag wel lager eindigen van me, maar koud 800 rpm is nogal brak).
Thermotijd: kan je die er gewoon uitdraaien of moet dan eerst het hele koelciruit geleegd? Voordat ik een zwembad veroorzaak Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 maart 2011 11:50 PM
  [ # 253 ]
Rogier 1975 schreef:

Thermotijd: kan je die er gewoon uitdraaien of moet dan eerst het hele koelciruit geleegd?

aftappen….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 28 maart 2011 11:58 PM
  [ # 254 ]

Dank voor deze opbeurende woorden weer Wink Of kan ik het thermotijdcontact doormeten zonder eruit te draaien, bedenk ik met net (Ging om de weerstand volgens de vraagbaak)?

Zo niet, dan wordt ‘t dus een spoedcursus koelvloeistof verversen? Even wat ik mij uit verschillende andere draadjes herinner:
- kraantje ergens onderaan radiateur (nog zo’n ouwe koperen!) open
- expansievat open?
- ontluchtingsnippels open (2 bovenop blok toch)?
- leeg, dan thermotijdcontact eruit draaien en weerstand checken? En weer terugplaatsen of vervangen.
- kraantje dicht en nippels dicht
- via expansievat vullen tot vat vol, vat dicht
- motor laten draaien tot fans inslaan, dan weer uit
- ontluchten via 2 nippels, nippels weer dicht
- vullen tot correct niveau in expansievat
- weer laten draaien en evt nogmaals ontluchten

Zoiets? Of dus gewoon doormeten zonder demontage? Ik voel met hier zo’n prutser Surprisedops:

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 maart 2011 09:40 AM
  [ # 255 ]

Ha Rogier,

Bij mij heeft de LMM in het begin ook een stukje dat de klep nog lichter gaat, dat is dus blijkbaar normaal. Smile

Wat betreft het thermotijdcontact: deze stuurt de koudstartinjector aan. Als die netjes benzine spuit (heb je al geprobeerd toch?) en daarna ophoudt, dan werkt het gewoon goed. Zou ik niet moeilijk gaan doen met eruit schroeven.

Mijn vermoeden, bij mijn eigen CX, is dat de injectoren nog degelijk gereinigd moeten worden. Wie weet helpt dat bij jou ook. Ik heb alleen nog steeds geen adres in omgeving Amsterdam om dat te laten doen.

Profiel  
 
 
17 van de 34
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook