













































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kost ie voor een bmw ook hoor. Dat zijn wel zo’n beetje de prijzen voor die krengen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het is mooi dat cx basis ze nieuw(??) kan leveren maar 800+ is een beetje overdreven. Mijn ‘nieuwe’ heeft ongeveer 300,- gekost als ik me niet vergis. En natuurlijk zijn ze in heel veel varianten in massaauto’s toegepast zoals opel, bmw, etc, maar het gaat inderdaad om de kleine verschillen…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:
Die heb ik al eens gecontacteerd: doen geen LMM’s voor een CX!
@Freek: hoezo duur? Da’s gewoon de nieuwprijs voor een nieuw onderdeel. Het merk maakt daarbij niet uit, Bosch = Bosch.
Die firma waar jij ‘m gebracht hebt, bestaat niet meer of is althans onvindbaar/onbereikbaar.
Nee, het is zo eenvoudig niet. In mijn magazijn liggen inmiddels ook méér kapotte dan goede dus Tom Poes zal toch een list moeten verzinnen zo langzamerhand!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Een bedrijf gaan benaderen om toch een zwikkie CX-luchtmassameters te reviseren. Typisch iets om met de club te doen, lijkt me zo.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Als ik voor een redelijke prijs m’n LMM kan laten reviseren, dan sta ik vooraan! En velen met mij, denk ik…
Dus ja, een actie door de club zou ik zeer op prijs stellen!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Heb reeds een aantal bedrijven benaderd, maar het probleem is, dat ze geen van allen de oudere types nog doen.
Men heeft er simpelweg de spullen niet meer voor, of er is geen markt voor dus investeert men er niet in.
Maar goed, we blijven zoeken!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie het alweer. Het gaat om geld. Men wil wél een perfect lopende CX maar is niet bereid 800 euro voor een nieuwe LMM uit te geven. Alternatief is de CX te ontdoen van haar brakke Bosch systeem en terug te bouwen naar een carburateur ( ik zou er dan gelijk contactpunten in zetten, lekker nostalgisch) of over te stappen op megasquirt,VEMS of KDFi. Die laatste 3 systemen heb je voor rond de 3000 euro wel in je CX zitten. Ben je voorgoed verlost van de LMM. Klein nadeel: als er wat misgaat is er behoudens de specialist die het systeempje heeft ingebouwd op de hele planeet niemand die er aan wil/kan/mag (doorhalen wat niet van toepassing is) werken.. lekker als je in Parijs op de Champs staat met panne en er een geiriteerde CRS’er met geladen Sig-Sauer hijgend in je nek komt staan….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jij ging toch mee naar Parijs voor de dépannage…?
Ik geef liever (laten we zeggen) 300 euro uit aan een goede revisie dan 800 euro aan een nieuwe. Hou ik 500 euro over om in Parijs uit te geven…
Maar als het niet anders kan, koop ik zonder met m’n ogen te knipperen een nieuwe hoor. Je wil niet weten wat ik al in die oude bakken geinvesteerd heb…






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
ECU Repair Centre schreef:Geacht eheer,
Dit type herstellen we helaas niet, als u denkt dat de klep verbogen is wat goed mogelijk is kunt u proberen deze voorzichtig terug te buigen mogleijk werkt ie dan weer goed.
Succes
Ad
O nee, ik bedoel natuurlijk:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
waterman schreef:Ik zie het alweer. Het gaat om geld. Men wil wél een perfect lopende CX maar is niet bereid 800 euro voor een nieuwe LMM uit te geven.
Al zou je het er voor over hebben: ik kan me niet voorstellen dat CX Basis nog een pallet van die dingen heeft liggen. Het zal hoogstens voor een paar snelle beslissers zijn. Tenzij ze gewoon gereviseerd zijn.












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ff op youtube zitten kijken. het lijkt erop alsof het koolstofbaantje verrot gaat . je kan het armpje zo aanpassen dat het een stukje verder op het baantje contact maakt.Klaar. Lijkt me niet moeilijk..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja Boog, maar in dit geval is het de klep die iets verbogen is als gevolg van een backfire.
Dat koolstofbaantje geeft eerder problemen zoals stotteren en inhouden bij een bepaald toerental of snelheid.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
freek schreef:waterman schreef:Ik zie het alweer. Het gaat om geld. Men wil wél een perfect lopende CX maar is niet bereid 800 euro voor een nieuwe LMM uit te geven.
Al zou je het er voor over hebben: ik kan me niet voorstellen dat CX Basis nog een pallet van die dingen heeft liggen. Het zal hoogstens voor een paar snelle beslissers zijn. Tenzij ze gewoon gereviseerd zijn.
Of maakt Bosch ze gewoon nog nieuw?
zeker weten van niet: anders zou iedere Bosch specialist ze kunnen bestellen. CX Basis is echt uniek
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Lijkt mij niet. Volgens mij is die prijs zo hoog vanwege de schaarste.
Als je zo’n LMM bekijkt, dan zie je een behoorlijk grof mechanisch apparaat met een zeer eenvoudig weerstandsbaantje. Als ze er bij Bosch nog een productielijn voor hebben, da’n kan zoiets nooit 800 euro gaan kosten. Maar het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat ze bij zo’n kleine vraag nog produceren.
En inderdaad kan je je ook afvragen of die bij CX Basis op de plank liggen, echt nieuw of gereviseerd zijn.