22 van de 34
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 mei 2011 02:56 PM
  [ # 316 ]
par eXeMple! schreef:

Helaas, het antwoord:

Thank you for your email. Unfortunately we are unable to offer refurbishment on this item.
Good luck with your search.

Kind regards
Autotek

Balen zeg.
Maar wel vreemd dat als je dus een email stuurt aan ATP het antwoord wordt gegeven door Autotek electronics. Op internet zijn dat toch echt twee verschillende bedrijven (en twee verschillende locaties in engeland). Op de site van autotekelectronics.com is de airflowmeter inderdaad niet leverbaar. Enige verklaring die ik zie is dat ATP toch ook is gesneuveld (overgenomen).

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 mei 2011 03:47 PM
  [ # 317 ]

Nee, dit was een mail aan Autotek, n.a.v. de post van 25TRD

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 mei 2011 04:16 PM
  [ # 318 ]

Ah kijk, zo krijg je dus snel misverstanden. Er is dus nog steeds hoop.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 mei 2011 04:34 PM
  [ # 319 ]

ik heb zelf even gebeld met ATP en heb gevraagd naar de beschikbaarheid van de airflowmeter voor een gti turbo2 met nr xmb2099. Een refurbished exemplaar kost 120 pond excl. 45 pond verzendkosten. Ze hadden er een paar op de plank; je kan ook je oude exemplaar opsturen zodat ze deze reviseren. Maar ook bij ATP geldt dat ze geen 100% levergarantie kunnen geven omdat het toch ook afhangt van de te gebruiken reserve-onderdelen. Ik kreeg wel de indruk dat ze niet direct nee verkopen.
Als je zekerheid wilt hebben moet je een orderform invullen op de website en dan geven ze een antwoord of dat type leverbaar is en een offerte.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 17 mei 2011 04:37 PM
  [ # 320 ]

Aha, ik heb eenzelfde vraag uitstaan bij ze…  Smile
Maar ik moet er nog over worden teruggebeld.
Ze zullen wel denken, waar komen ineens die vragen vandaan… Laughing

Anyway, wat jij te horen hebt gekregen dat zijn nette prijzen.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 17 mei 2011 04:58 PM
  [ # 321 ]

Kan geen kwaad! Ik ben het overigens volledig met bijv Robin eens dat de club zich hier (zeer) hard voor moet maken.
Het is natuurlijk veel mooier als de contacten met ATP worden gekanaliseerd. Dat is voor alle partijen natuurlijk gunstig en ATP zal dan extra hard gaan lopen lijkt mij. Misschien kunnen er dan ook onderdelen worden gemaakt die nu een bottleneck vormen.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 17 mei 2011 10:09 PM
  [ # 322 ]

Kijk ik moet vaker even geen tijd hebben om mijn CX-draadje bij te houden. Komen er in ene allerhande nuttige LMM-adressen bovendrijven Mr. Green

Maar prijzen van 120 pond (plus verzending naar mijn broer in Engeland Wink) is nog steeds een smakje geld, maar komt al dichter in de baat het niet dan ... richting Smile

Anderzijds, ik herinnerde me laatst opeens dat we helemaal geen backfire hadden gehad na het euvel tijdens Kerstmis 2008 (zie even terug onderhand) - met de bougiekabels verkeerd knalde ‘t in de uitlaat, niet in de inlaat. Dus George visuele impressie dat de LMM niet krom is, zou toch gewoon kunnen kloppen. Maar nog steeds: een vers gereviseerde, mwoah, tis wel een erg centraal punt in de hele injectieinstallatie dus zou moeten helpen in nog beter lopen/starten?

Voorlopig rijdt Madame in Madame, vandaag nog weer probleemloos met de kinderen naar en van de zwemles geloof ik, kreeg in ieder geval geen scheldkanonnade door de telefoon net whip Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 mei 2011 09:58 AM
  [ # 323 ]

Tja, wat is wijsheid. Zo’n 200 euro voor een ‘nieuwe’ LMM is echt een koopje. En ik prijs me erg gelukkig dat ik die stap 3 jaar geleden heb gezet gezien de grote schaarste die nu toch ook maar weer blijkt. De LMM is een zeer essentieel onderderdeel in de injectie-keten en het is toch wel een fijn gevoel dat bij ieder probleem dat opduikt de LMM niet verdacht is.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 mei 2011 11:45 AM
  [ # 324 ]

Weet iemand wat er exact kapot gaat aan de luchtmassameter ? Is het iets mechanisch of iets elektronisch ? Oeps Rogier, je draadje krijgt nu wel een wending, waarvoor excuus voor zover ik daar een aandeel in heb. Zou het een idee zijn een draadje aan te maken voor onderdelenreproductie. Het opnieuw labelen van het deurpanelendraadje zou ook kunnen. Tis maar een suggestie.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 mei 2011 11:50 AM
  [ # 325 ]

Wat ik weet:
- weerstandsbaantje kan verslijten of de loper drukt minder goed op het baantje
- asje van de klep kan krom worden door backfire
- asje kan vies zijn waardoor de klep niet meer soepel loopt
Verder kan er m.i. niet zo heel veel aan kapot. Elektronica zit er verder niet in.
Misschien iets met het afstelmechanisme…

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 18 mei 2011 12:13 PM
  [ # 326 ]

Verder kunnen de lagertjes van de flap versleten zijn waardoor de flap aanloopt, zit er nog een schakelaartje in die het injectierelais aanstuurt plus een sensor voor de luchttemperatuur

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 mei 2011 12:16 PM
  [ # 327 ]
Robin Visser schreef:

Zou het een idee zijn een draadje aan te maken voor onderdelenreproductie. Het opnieuw labelen van het deurpanelendraadje zou ook kunnen. Tis maar een suggestie.

Goed idee. Sticky…?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 mei 2011 12:17 PM
  [ # 328 ]

Mmmm,

het begint mij toch langzaam te jeuken zo’n ding open te maken en te kijken wat er nu echt aan die dingen kapot is, ook al heb ik niet zo’n ding er kunnen een hoop mensem mee geholpen worden.

Defect mechaniek moet op te lossen zijn het is immers ook krom gegaan die klep dus dat moet ook omkeerbaar zijn dat proces,

grootste uitdaging zit waarschijnlijk in die koolstofprintbaan die erop zit om deze mooi te krijgen, je kunt die vergelijken met de versterkers van vroeger waar de volumeknop kraakte op een bepaalde stand, de LMM heeft hier dan ook last van waardoor de output niet constant of juiste is.

Werkt het mechaniek weer en zit er een goede printbaan op dan zal er waarschijnlijk nog een calibratie van het ding gedaan moeten worden, m.a.w. bij een bepaalde stand van de klep zal er een bepaalde spanning uit moeten komen, maar dit is waarschijnlijk wel ergens terug te vinden in de werkplaatshandboeken.

Wie leverd mij een defecte LMM waar ik me op mag uitleven ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 mei 2011 12:24 PM
  [ # 329 ]

Mijn oude exemplaar is volgens mij bij Hydraulique achtergebleven. Was inruil. Je kunt vragen of je die mag gebruiken. En anders is er vast nog wel een brak exemplaartje in het magazijn of bij een andere specialist dan Hydraulique te vinden.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 mei 2011 12:25 PM
  [ # 330 ]
Mark Gielen schreef:

grootste uitdaging zit waarschijnlijk in die koolstofprintbaan die erop zit om deze mooi te krijgen, je kunt die vergelijken met de versterkers van vroeger waar de volumeknop kraakte op een bepaalde stand, de LMM heeft hier dan ook last van waardoor de output niet constant of juiste is.

Yep, dat vermoed ik dus ook bij de mijne. Wat dan stotteren/stoten bij een bepaald toerental veroorzaakt.

Het printplaatje met de weerstandsbaan zit vast met 4 schroeven. Mijn idee was om de schroeven los te draaien en de gaten in het printplaatje ietsje op te boren, zodat het plaatje iets naar boven of naar onderen geschoven kan worden. Hierdoor loopt de loper net over een nieuw traject. Maar ik krijg die very angry schroeven niet los…

Profiel  
 
 
22 van de 34
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook