Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Een tip voor de liefhebbers… .Er staat op dit moment een deels uitgebrande ID bij autodemontage bedrijf Bongers in Zeeland (N.Br.)
Ik weet niet of het iets is, maar de neus oogde nog redelijk gaaf….
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Kun je iets meer vertellen, zoals kleur, hoeveelheid schade en het bouwjaar?
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
langevelsloo schreef:Kun je iets meer vertellen, zoals kleur, hoeveelheid schade en het bouwjaar?
Ben vanmorgen even wezen kijken….
Zo te zien begonnen met lekke band rechtsachter, en vervolgens naar voren toe uitgebrand.
kleppendeksel deels gesmolten, dus best heet geweest, interieur volledig verwoest, plaatwerk heeft allemaal brandschade, zelfs de voorspatborden!
Motorkap heeft knik, achterbumper is geknikt, banden voor kaal, achter verbrand, uitlaat nog heel trouwens!
Verder zitten er verstralers op (zijn nog heel) ook koplampen met randen aanwezig en bruikbaar. Ook de keienbak is ok (weet niet zeker of 1e of 2e neus), kenteken is AE serie, cijfers mij onbekend.
Er is nog een wieldeksel op de auto, in de wagen lag er nog een onder een berg rommel.
Al met al: ik geloof niet dat je er een verre rit voor hoeft te maken, behalve als je iets heel speciaals zou zoeken, dan zou ik ze even bellen.
Zij staat op een brug, dus waarschijnlijk niet zo lang meer!!
De handel van Bongers is 3 tot 8 jaar oud, dus ze ruimen het gewoon op, denk ik.
Rob.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Geplaatst: 2 Onderwerp: Sloop ID gespot in Brabant…
————————————————————————————————————————
Een tip voor de liefhebbers… .Er staat op dit moment een deels uitgebrande ID bij autodemontage bedrijf Bongers in Zeeland (N.Br.)Ik weet niet of het iets is, maar de neus oogde nog redelijk gaaf….
Bij toeval, al struinend over de sloperij van Bongers stuitte ik op deze uitgebrande Snoek.
Een ‘67- er ID19. Perfect gerestaureerd (voor het inferno). Wat een trieste aanblik. Daar heeft iemand om staan janken, zonder twijffel . Het chassis is volgens Bongers als nieuw. Ik kon het niet zien, want de wagen lag op de buik. Kofferbak, deuren etc allemaal nooit aan gelast maar roestig door de brand. Deuren vervormd. Binnen is alles weg. Wat nog goed is zijn:
voorschermen, koplampen (nieuw)
voorbumper (als nieuw, geen krassen e.d.)
voorsnep, complete vooras (ziet er droog en vers gelakt uit)
roestvrije velgen, 5 stuks
als nieuwe remschijven
Uniek is een rechter kachel. Het slakkehuis is bros geworden. De ventilator en motortje draaien nog en lijken nog prima.
De voorschermen heb ik gedemonteerd en meegenomen. Het zou zonde zijn als dat de schredder in gaat. Als iemand nog iets wil hebben, mail me of bel met Bongers
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En je hebt die kachel laten zitten?
Verbrand plaatwerk krijg je nooit meer goed… Gaat altijd weer roesten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
En je hebt die kachel laten zitten?
Vooralsnog wel. Het slakkehuis is bros geworden. Als ik er iemand een plezier mee kan doen, schroef ik het wel af. Misschien kun je het bakkeliet versterken met één of ander.
Let me know
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
bogaard77 schreef:Verbrand plaatwerk krijg je nooit meer goed… Gaat altijd weer roesten…
Hoe komt dat? Omdat het metaal broos is geworden en daardoor lucht toelaat?
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik weet het niet, de samenstelling van het ijzer verandert. Ik heb eens geprobeerd een verbrande klep te spuiten… Na een half jaar kwam de roest er weer doorheen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GeraldDSuper schreef:En je hebt die kachel laten zitten?
Vooralsnog wel. Het slakkehuis is bros geworden. Als ik er iemand een plezier mee kan doen, schroef ik het wel af. Misschien kun je het bakkeliet versterken met één of ander.
Let me know
Is er niks meer mee te doen? Ik heb wel interesse in een kachel aan de rechterkant!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik zal er deze week nog eens binnenlopen voor die kachel. Misschien kun je het huis met polyester of zo versterken. Als ‘ie enigzins te redden is bel/pb is je (Joris) wel.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GeraldDSuper schreef:Ik zal er deze week nog eens binnenlopen voor die kachel. Misschien kun je het huis met polyester of zo versterken. Als ‘ie enigzins te redden is bel/pb is je (Joris) wel.
Toppie!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
gjvdh schreef:bogaard77 schreef:Verbrand plaatwerk krijg je nooit meer goed… Gaat altijd weer roesten…
Hoe komt dat? Omdat het metaal broos is geworden en daardoor lucht toelaat?
Ik kan er wel een gokje naar doen…
De sterkte van metaal hangt af van de belangstingsgeschidenis. Door hard aan een metaal te trekken (koud walsen) worden de moleculen netjes gerangschikt. Dit geeft meer sterkte en stijfheid.
Door het metaal weer te verhitten “vergeet” het metaal zijn belastingsgeschidenis en daardoor ook zijn verbeterde eigenschappen.
Het is maar een gokje, er kan best meer spelen…
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7802
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik zal het eens aan mijn broer vragen - die heeft materiaalwetenschappen gestudeerd..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Door het metaal weer te verhitten “vergeet” het metaal zijn belastingsgeschidenis en daardoor ook zijn verbeterde eigenschappen.
Klinkt niet zo gek, maar hoe zou het dan zitten met lassen? Of zijn die temperaturen lang niet zo hoog als bij een ” brand”?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Ik kan er wel een gokje naar doen…
De sterkte van metaal hangt af van de belangstingsgeschidenis. Door hard aan een metaal te trekken (koud walsen) worden de moleculen netjes gerangschikt. Dit geeft meer sterkte en stijfheid.
Door het metaal weer te verhitten “vergeet” het metaal zijn belastingsgeschidenis en daardoor ook zijn verbeterde eigenschappen.
Het is maar een gokje, er kan best meer spelen…
Groet,
Ree
Juist Ree,
Vogens mij geldt dat ook voor staal. Daarom zou ik ook het chassie maar niet meer gebruiken… Beetje gevaarlijk
Peter
Peter