Weet je zeker dat het de koppakking is en niet een oliekering die lekt ?
Ik heb de informatie gekregen via Martijn de Ruiter, dus het zal wel kloppen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram schreef:Weet je zeker dat het de koppakking is en niet een oliekering die lekt ?
Ik neem aan dat Martijn al heeft gekeken hoe hard het er nog uit sopt bij de koppakking nu de klepdekselpakking weer vers en fruitig is. Ik zag gene mayo onder de radiateurdop trouwens wat wel gunstig is. Maar als de olie er erg hard komt uitzeiken zal die kop er toch een keer af moeten. Ik zou het nog even aankijken.
XBXG schreef:De klepdekselpakking is vervangen, maar er lekt nog steeds iets, dus ik ga maar eens een beroep doen op Sohail-de-grote-forum-koppensneller…
Dit zou dan de eerste BX worden die ik ga onthoofden
Alleen die pijpje die het inlaatspruitstuk ingaan lijken een beetje eng, als dat allemaal maar loskomt
Ik heb Martijn maar kort aan de telefoon gehad, dus ik moet de BX met de lekkage zelf nog zien.
Binnenkort ga ik maar voor een koppensnelactie, dan is dat ook opgelost.
Ik heb om de een of andere reden een hekel gekregen aan vloeistoflekkende BX’en…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Ik heb om de een of andere reden een hekel gekregen aan vloeistoflekkende BX’en…
Hmm, dan blijven er erg weinig BX’en over die je leuk vind denk ik
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:XBXG schreef:Ik heb om de een of andere reden een hekel gekregen aan vloeistoflekkende BX’en…
Hmm, dan blijven er erg weinig BX’en over die je leuk vind denk ik
momenteel thuis er 2 staan
@ wouter, had ik al verteld dat je me GT kan kopen?
Btw mischien gaat het K1H blokje er bij mij uit dus als je belang bij hebt (115 000 km)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Eigenlijk in beide geen interesse. Mijn blokje rijdt goed en wordt wel weer lekvrij hoor. Een koppakking kost me de kop niet….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
je gt weer te koop dan?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
ZX1.4i schreef:XBXG schreef:De klepdekselpakking is vervangen, maar er lekt nog steeds iets, dus ik ga maar eens een beroep doen op Sohail-de-grote-forum-koppensneller…
Dit zou dan de eerste BX worden die ik ga onthoofden
Alleen die pijpje die het inlaatspruitstuk ingaan lijken een beetje eng, als dat allemaal maar loskomt
Volgens mij kun je het kopje gewoon lichten met pijpenorgel en spruitstuk er aan vast.
mpostma schreef:Volgens mij kun je het kopje gewoon lichten met pijpenorgel en spruitstuk er aan vast.
Dat lijkt me ook.
Overigens zal dit pulsairsysteem (want zijn die metalen buisjes) ook zijn blijven zitten tijdens het vervangen van de klepdekselpakking, toch Martijn?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:mpostma schreef:Volgens mij kun je het kopje gewoon lichten met pijpenorgel en spruitstuk er aan vast.
Dat lijkt me ook.
Overigens zal dit pulsairsysteem (want zijn die metalen buisjes) ook zijn blijven zitten tijdens het vervangen van de klepdekselpakking, toch Martijn?
Ja, daar mag je wel vanuit gaan.
Ik weet het niet, ik vind het zo als ik het op de foto zie, dat het in de weg zit, met name aan de D-riem kant, zo kan ik de nokkenas niet fatsoenlijk blokkeren. Verder denk ik dat het vervangen van de nokkenas-keerring en de klepseals toch wel erg lastig word zo, iets wat mij wel verstandig lijkt gezien de leeftijd van de auto.
ZX1.4i schreef:Ik weet het niet, ik vind het zo als ik het op de foto zie, dat het in de weg zit, met name aan de D-riem kant, zo kan ik de nokkenas niet fatsoenlijk blokkeren. Verder denk ik dat het vervangen van de nokkenas-keerring en de klepseals toch wel erg lastig word zo, iets wat mij wel verstandig lijkt gezien de leeftijd van de auto.
Hmm, maar eens aan een blik op werpep op CM dan.