De spiegel zelf zit met 3 schroefjes vast aan de zwarte driehoek. Deze driehoek kon ik met geen mogelijkheid losmaken van de BX 14. Bij de TZI overigens geen probleem. Maar die driehoeken hebben net een iets andere vorm, waardoor het net niet past.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hm had wel verwacht dat het paste,
toch kleine type 2/3verschillen dus
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Welnee, de spiegel van een type 2 is hetzelfde als die van een type 3… op mijn gti zitten ook spiegels van een type 3 volgens mij
Harm schreef:Welnee, de spiegel van een type 2 is hetzelfde als die van een type 3… op mijn gti zitten ook spiegels van een type 3 volgens mij
Dan heb je waarschijnlijk de zwarte driehoeken ook meteen mee vervangen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Natuurlijk, waarom zou je die laten zitten? Als je die schroefjes van de binnenkant van de deur losdraait komt het hele geval ook mee
Harm schreef:Natuurlijk, waarom zou je die laten zitten? Als je die schroefjes van de binnenkant van de deur losdraait komt het hele geval ook mee
Dan hoef je trouwens ook maar 2 kruiskoppen los te draaien ipv 3 schroeven waar je niet bij kan als je niet eerst die 2 anderen hebt losgemaakt.
mpostma schreef:Harm schreef:Natuurlijk, waarom zou je die laten zitten? Als je die schroefjes van de binnenkant van de deur losdraait komt het hele geval ook mee
Dan hoef je trouwens ook maar 2 kruiskoppen los te draaien ipv 3 schroeven waar je niet bij kan als je niet eerst die 2 anderen hebt losgemaakt.
Ja, maar als 1 van die schroeven nu eens niet los gaat…..
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hmm, helemaal jovel is het nog niet met de BX 14. Ik ben er zonet mee van Hoofddorp mee naar Hilversum gereden, en het acculampje brandde een half minuutje tijdens het wegrijden. Het lampje ging al snel uit, maar is dit eerder een teken van een dynamo of een accu die aan het overlijden is?
De eeuwenoude radio die in de BX zit deed het op zich best. Echter, tijdens de rit naar Metz afgelopen weekend, hield de cassettespeler ermee op. De radio deed het verder nog fijn, al was de (digitale!) display niet meer te zien, en moest ik dus maar gokken op welke frequentie de radio stond. Sinds vanavond echter, doet de radio helemaal niets meer. Althans, de verlichting van de radio doet het nog wel, maar de radio geeft geen licht meer. Zou dit wellicht enig verband kunnen hebben met een dynamo die op is? Wellicht is de radio zelf gewoon overleden, wat op zich geen ramp is. Mijn nieuwe radio wordt binnenkort van mijn TZI overgezet in de BX 14.
Verder zit er onder de rechter voorstoel een klein doosje. Daar waar bij injectieauto’s de computer zit, zeg maar. Zou iemand mij kunnen vertellen waar die doosje precies voor dient? Heeft dit bijvoorbeeld iets te maken met het pulsairsysteem?
Ik hoor namelijk steeds vaker een irritant klikkend tikje (relais?) uit die richting komen. Het laatste stuk heb ik maar even de stoelzitting verwijderd van de bestuurdersstoel, om te chekken of het daadwerkelijk uit dat doosje komt. Ik ben er echter nog niet helemaal achter, omdat het tijdens het rijden toch best lastig is om uit te vogelen waar nu een tikje vandaan komt.
Eerst dacht ik dat dit tikje wellicht uit de rechter voordeur kwam. Daar zat namelijk nog een gedeelte van de aftermarket c.v., waarvan ik nu bijna alles heb verwijderd, inclusief de bedrading. Een gedeelte van deze bedrading dit echter nog in het dashboard, wat ook zsm wordt verwijderd.
Ik kan niet tegen irritante klikjes en tikjes in de auto, je wordt er echt helemaal paranoïa van…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dynamo kan je eenvoudig meten. Met lopende motor moet er een X-aantal volt op je accupolen staan (13,8?????????????). En digitale dingen gaan raar doen als je ze te weinig stroom geeft. Ik zou daarom eerst naar de accu kijken.
Schijt aan originaliteit.
Uit je verhaal leid ik in eerste instantie af dat je mogelijk te maken hebt met een lekstroompje (bedradingsdeel after-market CV in het dash, danwel een niet-jofel aangesloten of sluiting-makende radio (vandaar ook de functioneringsproblemen van het apparaat?)), waardoor mogelijk je accu dus tijdens stilstand ook stroom verliest en langzaam leegloopt???
Dus voordat je dynamo en/of accu gaat vervangen: doormeten?!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 27895
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kunnen ook de koolborstels zijn van je dynamo
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
XBXG schreef:Ik kan niet tegen irritante klikjes en tikjes in de auto, je wordt er echt helemaal paranoïa van…
Is dat niet een van de dingen die bij BX horen?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Lelijke Eend schreef:Dynamo kan je eenvoudig meten. Met lopende motor moet er een X-aantal volt op je accupolen staan (13,8?????????????). En digitale dingen gaan raar doen als je ze te weinig stroom geeft. Ik zou daarom eerst naar de accu kijken.
Maar mag je de conclusie trekken dat de dynamo defect is wanneer er geen 13,8 of zoiets op je polen staat? Volgens mij niet.
Jeroen
mathijs schreef:XBXG schreef:Ik kan niet tegen irritante klikjes en tikjes in de auto, je wordt er echt helemaal paranoïa van…
Is dat niet een van de dingen die bij BX horen?
Nee; uit het betreffende kastje (een of andere ontstekingsmodule, het pulsair systeem is een passief systeem) horen ook geen tikjes te komen.
Is het niet een knikkende deur of portierbekleding die tegen de dash of deurstijl aan kraakt?
Ich bin ein Breaker
Nee, het is echt een relaisgeklik uit de richting van dat doosje.
Wat heeft dat doosje nu precies met het pulsairsysteem te maken?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX