23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 1]
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 mei 2007 04:30 PM
  [ # 331 ]

ik heb trouwens dat kastje ook onder de bijrijdersstoel.. dus ik neem aan ook van de pulsair…

Maar als de pulsair weg zou gaan/ worden verweiderd heeft dat kastje dan nog nut?  Rolling Eyes Of kan dat er ook al uit geropt worden Laughing
(gezien er bij mij een ander carb blok in komt Laughing  Cool )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 mei 2007 04:43 PM
  [ # 332 ]
McDean schreef:

ik heb trouwens dat kastje ook onder de bijrijdersstoel.. dus ik neem aan ook van de pulsair…

Maar als de pulsair weg zou gaan/ worden verweiderd heeft dat kastje dan nog nut?  Rolling Eyes Of kan dat er ook al uit geropt worden Laughing

Het pulsair is echt een volstrekt non-elektronisch werkend systeem. De onteking werkt voorzover ik weet net als bij een KDY (monopoint injectie) motor. Dus met een pulsgever in de stroomverdeler, een onstekingsmodule en een bobine. Dit met een mechanische vacuumvervroeging en centrifugaalvervroeging in de stroomverdeler.

Waar het kastje dan wel voor is? Volgens mij wordt de carburateur elektronisch bijgeregeld. Maar dan wel binnen zeer beperkte grenzen, want voor zover ik weet zit er geen lambdasonde in.

Lastig, want exact dit motortype (K1H) is maar weinig toegepast en ik heb er zelf geen documentatie van. Ik zou er eens goed naar moeten kijken om te weten waar deze elektronische unit precies voor bedoeld is.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 29 mei 2007 04:48 PM
  [ # 333 ]
McDean schreef:

Lijkt me niet; pulsair is een passief systeem.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 29 mei 2007 04:59 PM
  [ # 334 ]

He Wouter, je hebt toch zo’n blok er in liggen?

In dat geval kan ik je nog wel aan wat spulletjes helpen mocht dat nodig zijn.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2007 05:32 PM
  [ # 335 ]

Sja, ik laat het voorlopig ff lekker zitten denken.
Temeer omdat dat irritante getik niet uit dat kastje blijkt te komen, maar uit de gordelvanger van de bestuurdersstoel…  Rolling Eyes
Binnenkort vervang ik de gehele gordel + gordelvanger en zet ik de gordel + gordelvanger van de TZI erin.

De BX is zojuist voorzien van 2 BX Club-kentekenplaathouders en rond deze tijd zullen er 2 nieuwe veerbollen op komen. Rechtsvoor was de veerbol namelijk geklapt, en dat rijdt bepaald niet fijn.  Rolling Eyes

@Patje; dat is inderdaad dezelfde motor. Ergens aan de voorkant kun je het typeplaatje K1H zien. Ik heb nu zoveel laten vervangen aan de motor dat ik niet echt iets nodig heb. Tenzij je alles gaat weggooien, dan heb ik wel interesse in de ontstekingsmodule.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 mei 2007 05:36 PM
  [ # 336 ]
XBXG schreef:

Sja, ik laat het voorlopig ff lekker zitten denken.
Temeer omdat dat irritante getik niet uit dat kastje blijkt te komen, maar uit de gordelvanger van de bestuurdersstoel…  Rolling Eyes
Binnenkort vervang ik de gehele gordel + gordelvanger en zet ik de gordel + gordelvanger van de TZI erin.

De BX is zojuist voorzien van 2 BX Club-kentekenplaathouders en rond deze tijd zullen er 2 nieuwe veerbollen op komen. Rechtsvoor was de veerbol namelijk geklapt, en dat rijdt bepaald niet fijn.  Rolling Eyes

@Patje; dat is inderdaad dezelfde motor. Ergens aan de voorkant kun je het typeplaatje K1H zien. Ik heb nu zoveel laten vervangen aan de motor dat ik niet echt iets nodig heb. Tenzij je alles gaat weggooien, dan heb ik wel interesse in de ontstekingsmodule.

Hehe, wat een ontzettend flauwe oorzaak. Moet je nagaan hoe gefrustreerd je was door elektronica! 

Ik vond het al vreemd, dat veerbollenverhaal omdat je toen je hem net had nog vertelde dat ie prima veerde. Which reminds me: ik moet de bolletjes van de GS wslk ook ff laten opblazen.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2007 09:17 PM
  [ # 337 ]

Zo, dat rijdt weer een stuk beter met 2 nieuwe veerbollen.  Cool

Ook zitten er nu voor en achter kentekenplaten van de BX Club Nederland.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27896

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2007 10:03 PM
  [ # 338 ]
Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 mei 2007 10:05 PM
  [ # 339 ]
Arjan Verkade schreef:

Waarom geen Citroen-Forum.nl KPH’s? Twisted Evil

Of KPH’s van de betreffende garagist?

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2007 10:11 PM
  [ # 340 ]
mpostma schreef:
Arjan Verkade schreef:

Waarom geen Citroen-Forum.nl KPH’s? Twisted Evil

Of KPH’s van de betreffende garagist?

Omdat ik al jaren lid ben van de BX Club Nederland en nog stapels van die KPH’s had liggen.  Wink

Er komt nog wel die mooie CiFo-sticker op de achterklep, als ik ‘m ergens kan vinden in de verhuisdozen…  Rolling Eyes  Laughing

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 29 mei 2007 10:15 PM
  [ # 341 ]

Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan Wink  Rolling Eyes

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2007 10:55 PM
  [ # 342 ]
Autofan schreef:

Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan Wink  Rolling Eyes

De foto is genomen bij een Shell om de hoek bij Citroëngarage De Jong, die de BX 3 maal deze maand op bezoek heeft gehad. Waarvoor nog mijn grote dank.  Very Happy

@mssl: vreescht niet, het gaat om een mooie sticker van ons forum.  Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 29 mei 2007 11:14 PM
  [ # 343 ]
XBXG schreef:
Autofan schreef:

De foto is genomen bij een Shell om de hoek bij Citroëngarage De Jong, die de BX 3 maal deze maand op bezoek heeft gehad. Waarvoor nog mijn grote dank.  Very Happy

Aan het eind van de spoorlaan dus Wink

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 29 mei 2007 11:27 PM
  [ # 344 ]
Autofan schreef:
XBXG schreef:
Autofan schreef:

Aan het eind van de spoorlaan dus Wink

Ik zie geen rails….

Test

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 29 mei 2007 11:34 PM
  [ # 345 ]

Het spoor loopt er naast.  Wink

Trouwens, ik ging net even het orga-nummer bekijken; 4586.

Dat betekent dus dat de BX vandaag exact 18 jaar geleden van de band rolde!! Jippie, ze is meerderjarig.  Wink

dance dance dance

Profiel  

23 van de 39
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook