Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb trouwens dat kastje ook onder de bijrijdersstoel.. dus ik neem aan ook van de pulsair…
Maar als de pulsair weg zou gaan/ worden verweiderd heeft dat kastje dan nog nut? Of kan dat er ook al uit geropt worden
(gezien er bij mij een ander carb blok in komt )
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ik heb trouwens dat kastje ook onder de bijrijdersstoel.. dus ik neem aan ook van de pulsair…
Maar als de pulsair weg zou gaan/ worden verweiderd heeft dat kastje dan nog nut? Of kan dat er ook al uit geropt worden
(gezien er bij mij een ander carb blok in komt )
Het pulsair is echt een volstrekt non-elektronisch werkend systeem. De onteking werkt voorzover ik weet net als bij een KDY (monopoint injectie) motor. Dus met een pulsgever in de stroomverdeler, een onstekingsmodule en een bobine. Dit met een mechanische vacuumvervroeging en centrifugaalvervroeging in de stroomverdeler.
Waar het kastje dan wel voor is? Volgens mij wordt de carburateur elektronisch bijgeregeld. Maar dan wel binnen zeer beperkte grenzen, want voor zover ik weet zit er geen lambdasonde in.
Lastig, want exact dit motortype (K1H) is maar weinig toegepast en ik heb er zelf geen documentatie van. Ik zou er eens goed naar moeten kijken om te weten waar deze elektronische unit precies voor bedoeld is.
McDean schreef:ik heb trouwens dat kastje ook onder de bijrijdersstoel.. dus ik neem aan ook van de pulsair…
Maar als de pulsair weg zou gaan/ worden verweiderd heeft dat kastje dan nog nut? Of kan dat er ook al uit geropt worden
(gezien er bij mij een ander carb blok in komt )
Lijkt me niet; pulsair is een passief systeem.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
He Wouter, je hebt toch zo’n blok er in liggen?
In dat geval kan ik je nog wel aan wat spulletjes helpen mocht dat nodig zijn.
Sja, ik laat het voorlopig ff lekker zitten denken.
Temeer omdat dat irritante getik niet uit dat kastje blijkt te komen, maar uit de gordelvanger van de bestuurdersstoel…
Binnenkort vervang ik de gehele gordel + gordelvanger en zet ik de gordel + gordelvanger van de TZI erin.
De BX is zojuist voorzien van 2 BX Club-kentekenplaathouders en rond deze tijd zullen er 2 nieuwe veerbollen op komen. Rechtsvoor was de veerbol namelijk geklapt, en dat rijdt bepaald niet fijn.
@Patje; dat is inderdaad dezelfde motor. Ergens aan de voorkant kun je het typeplaatje K1H zien. Ik heb nu zoveel laten vervangen aan de motor dat ik niet echt iets nodig heb. Tenzij je alles gaat weggooien, dan heb ik wel interesse in de ontstekingsmodule.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Sja, ik laat het voorlopig ff lekker zitten denken.
Temeer omdat dat irritante getik niet uit dat kastje blijkt te komen, maar uit de gordelvanger van de bestuurdersstoel…
Binnenkort vervang ik de gehele gordel + gordelvanger en zet ik de gordel + gordelvanger van de TZI erin.De BX is zojuist voorzien van 2 BX Club-kentekenplaathouders en rond deze tijd zullen er 2 nieuwe veerbollen op komen. Rechtsvoor was de veerbol namelijk geklapt, en dat rijdt bepaald niet fijn.
@Patje; dat is inderdaad dezelfde motor. Ergens aan de voorkant kun je het typeplaatje K1H zien. Ik heb nu zoveel laten vervangen aan de motor dat ik niet echt iets nodig heb. Tenzij je alles gaat weggooien, dan heb ik wel interesse in de ontstekingsmodule.
Hehe, wat een ontzettend flauwe oorzaak. Moet je nagaan hoe gefrustreerd je was door elektronica!
Ik vond het al vreemd, dat veerbollenverhaal omdat je toen je hem net had nog vertelde dat ie prima veerde. Which reminds me: ik moet de bolletjes van de GS wslk ook ff laten opblazen.
Zo, dat rijdt weer een stuk beter met 2 nieuwe veerbollen.
Ook zitten er nu voor en achter kentekenplaten van de BX Club Nederland.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27896
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom geen Citroen-Forum.nl KPH’s?
Arjan Verkade schreef:Waarom geen Citroen-Forum.nl KPH’s?
Of KPH’s van de betreffende garagist?
mpostma schreef:Arjan Verkade schreef:Waarom geen Citroen-Forum.nl KPH’s?
Of KPH’s van de betreffende garagist?
Omdat ik al jaren lid ben van de BX Club Nederland en nog stapels van die KPH’s had liggen.
Er komt nog wel die mooie CiFo-sticker op de achterklep, als ik ‘m ergens kan vinden in de verhuisdozen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan
Autofan schreef:Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan
De foto is genomen bij een Shell om de hoek bij Citroëngarage De Jong, die de BX 3 maal deze maand op bezoek heeft gehad. Waarvoor nog mijn grote dank.
@mssl: vreescht niet, het gaat om een mooie sticker van ons forum.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Autofan schreef:Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan
De foto is genomen bij een Shell om de hoek bij Citroëngarage De Jong, die de BX 3 maal deze maand op bezoek heeft gehad. Waarvoor nog mijn grote dank.
Aan het eind van de spoorlaan dus
Autofan schreef:XBXG schreef:Autofan schreef:Is die foto niet toevallig genomen bij het tankstation aan het einde van de Spoorlaan
De foto is genomen bij een Shell om de hoek bij Citroëngarage De Jong, die de BX 3 maal deze maand op bezoek heeft gehad. Waarvoor nog mijn grote dank.
Aan het eind van de spoorlaan dus
Ik zie geen rails….
Test
Het spoor loopt er naast.
Trouwens, ik ging net even het orga-nummer bekijken; 4586.
Dat betekent dus dat de BX vandaag exact 18 jaar geleden van de band rolde!! Jippie, ze is meerderjarig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX