29 van de 39
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 14 [deel 1]
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 augustus 2007 10:18 AM
  [ # 421 ]

Ik ben benieuwd naar je foto’s Wouter. Ik ben nu pas bezig om zo af en toe wat gespot werk te plaatsen.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 augustus 2007 11:50 AM
  [ # 422 ]
XBXG schreef:

Ik ben zaterdagavond thuis gekomen na 2.304 heerlijke kilometers in de Blauwe Wolk.

Vlak voor vertrek nog even bij de Profile Tirecenter in Aalmeer geweest voor 2 nieuwe voorbandjes in de maat 165. Jemugdepemug, wat een verschil met de oude 145’ers die eronder zaten! Ik kan nu gewoon met 1 hand het stuur ronddraaien, terwijl ik daarvoor 2 handen nodig had! Zo zie je maar wat een setje nieuwe banden zoal kan doen met een auto.

Ik heb wat leuke foto’s gemaakt, onder andere bij de Mont Saint Michel, maar die zet ik de komende dagen wel in dit topic.  Wink

Heb je de banden dan wel op de juiste spanning gehouden?

Zo ja, dan lijkt mij dat je auto een ernstig uitlijningsprobleem heeft of had. Dat moet op het profiel van je oude banden uit te lezen zijn, door scheve slijtagesporen. Met 145 ers hoort het echt een stuk lichter te sturen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 augustus 2007 01:40 PM
  [ # 423 ]
karel schreef:

Met 145 ers hoort het echt een stuk lichter te sturen.

Persoonlijk denk ik dat het type en de staat er veel meer toe doet. Versleten 165 banden kunnen ook loodzwaar sturen. Bij mijn 14 indertijd heb ik eens 145 banden vervangen door keurige 165ers met een uitstekend profiel (toen op BX Sport velgen) en dat stuurde ineens veel lichter.

Kortom: slijtage/merk matters, niet alleen de grootte Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 augustus 2007 02:54 PM
  [ # 424 ]
mpostma schreef:
karel schreef:

Persoonlijk denk ik dat het type en de staat er veel meer toe doet. Versleten 165 banden kunnen ook loodzwaar sturen. Bij mijn 14 indertijd heb ik eens 145 banden vervangen door keurige 165ers met een uitstekend profiel (toen op BX Sport velgen) en dat stuurde ineens veel lichter.

Zit een 145 niet op een andere velg, met andere steek en velgbreedte? Mijn banden worden altijd zo glad dat ze amper contact meer hebben, en als ze oud en uitgehard worden zijn ze van zich al glad.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 06 augustus 2007 02:57 PM
  [ # 425 ]
karel schreef:
mpostma schreef:
karel schreef:

Zit een 145 niet op een andere velg, met andere steek en velgbreedte? Mijn banden worden altijd zo glad dat ze amper contact meer hebben, en als ze oud en uitgehard worden zijn ze van zich al glad.

“origineel” zitten 145ers op 4.5J brede velgen. 165 zit meestal op 5j velgen, maar bij de Ourane (in combinatie dus met BX Sport/GTi velgen op 5.5j).

Wat ik begreep van wouter is dat de 165 banden nu op smalle 4.5j velgen zitten. Wellicht sturen ze nu wat lichter omdat de band wat meer in een bolvorm staat dan wanneer ze op 5.5j velgen zouden zitten. Meja, ook op 5.5J velgen kan het licht sturen hoor…

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 06 augustus 2007 04:57 PM
  [ # 426 ]
mpostma schreef:
karel schreef:
mpostma schreef:
karel schreef:

“origineel” zitten 145ers op 4.5J brede velgen. 165 zit meestal op 5j velgen, maar bij de Ourane (in combinatie dus met BX Sport/GTi velgen op 5.5j).

Wat ik begreep van wouter is dat de 165 banden nu op smalle 4.5j velgen zitten. Wellicht sturen ze nu wat lichter omdat de band wat meer in een bolvorm staat dan wanneer ze op 5.5j velgen zouden zitten. Meja, ook op 5.5J velgen kan het licht sturen hoor…

Nouja, misschien was het profiel van de 145ers wel verleden tijd, en reed ie zowat op het canvas - geen idee. Ik heb het nog nooit zo ver laten komen.
Ik heb net een paar banden van de Evasion afgeschaft die nog plm 4 en 6 mm profiel hadden maar op de rand voor mij te ver op de slijtgrens zaten (leuk als het hard regent - not) resp. uitgedroogd en uitgehard waren en daardoor nogal bonkten (ja, dat waren ook mich’s).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15841

- Ami 8 Club
Gepost: 06 augustus 2007 11:02 PM
  [ # 427 ]
karel schreef:

Nouja, misschien was het profiel van de 145ers wel verleden tijd, en reed ie zowat op het canvas - geen idee. Ik heb het nog nooit zo ver laten komen.

De oude 145’ers van een onbekend merk (zelfs de monteur van de bandenboer kende ze niet Shocked ) waren niet zozeer afgesleten. Wel zaten ze vol met haarscheurtjes in de wangen. Nieuwe voorbanden stonden sowieso hoog op mijn lijst, en zeker wel zo fijn vlak voor de vakantie.

mpostma schreef:

Wat ik begreep van wouter is dat de 165 banden nu op smalle 4.5j velgen zitten. Wellicht sturen ze nu wat lichter omdat de band wat meer in een bolvorm staat dan wanneer ze op 5.5j velgen zouden zitten.

Ik heb inderdaad gekozen voor 165’ers om 2 redenen:
- achter had de BX al 165’ers.
- 165’ers geven mij psychologisch een iets veiliger gevoel dan die fietsbandjes die eronder hoorden.

Daarnaast was ik het zat om telkens van natte rotondes te schuiven. Dat had ik nog nooit eerder met een BX meegemaakt. Nu stuurt de BX weer heerlijk strak.  Cool

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27943

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2007 11:11 PM
  [ # 428 ]

Slecht profiel icm raar (wellicht niet al te best) merk zullen ook wel niet meewerken op natte wegen Wink

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 07 augustus 2007 03:12 AM
  [ # 429 ]
hogervp schreef:

Ik ben benieuwd naar je foto’s Wouter.

Zoals beloofd post ik hier wat foto’s van de BX op vakantie in Normandië:

BX + tentje Very Happy

De BX in Deauville. Leuker was geweest als het om een BX Deauville ging, maar die heb ik nu eenmaal niet. Laughing

De BX bij het D-Day-monument op het strand van Ouistreham:

De BX bij de Mont Saint Michel:

De BX in de haven van Grandcamp-Maisy:

De BX uitkijkend over Omaha Beach:

Profiel  

Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 augustus 2007 05:07 AM
  [ # 430 ]

leuke fotos Laughing

tentje past mooi bij de auto en de auto past weer bij die mooie blauwe lucht Cool

Profiel  

OscarTZDTurbo
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 378

Gepost: 07 augustus 2007 05:07 AM
  [ # 431 ]

leuke foto´s en lokatie hoor ...

ik hou helemaal niet van kale BX´en , maar dit ding heeft toch zeker wel wat hoor Cool  deze is gewoon zo simpel dat het echt relaxt is Very Happy

edit: en natuurlijk een mooie kleur éh Wink

Citroën D Special 1970

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 augustus 2007 01:13 AM
  [ # 432 ]

Zo, weer een technische diagnose gesteld:

- uitlaatspruitpakking is lek (wat een herrie Surprisedops: )
- katalysator rammelt als een tierelier (wat een herrie Surprisedops: )
- automatisch choke staat altijd open (vandaar dat verbruik van 1 op 12 Surprisedops: )
- reactiestangetje (rechts) moet worden vervangen.
- veerpoten kraken nog steeds, dus maar insmeren met White Grease.

Aankomende week zal de BX over de 150.000 gaan, dus daar wordt wel een foto van gemaakt.

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3838

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 13 augustus 2007 01:15 AM
  [ # 433 ]

Aankomende week zal de BX over de 150.000 gaan, dus daar wordt wel een foto van gemaakt.

grappig,
ik ga morgen over de 150000….

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 augustus 2007 01:38 AM
  [ # 434 ]

Verhipt, als je de kustroute naar zuid Normandië hebt gereden, dan ben je vlak langs onze HY gekomen in Jullouville, even ten zuiden van Granville.
Klik!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 13 augustus 2007 01:50 AM
  [ # 435 ]
patje74 schreef:

Verhipt, als je de kustroute naar zuid Normandië hebt gereden, dan ben je vlak langs onze HY gekomen in Jullouville, even ten zuiden van Granville.
Klik!

Dat is wel toevallig ja, want op donderdag 2 augustus reed ik van Avranches naar Granville op de D973. Aangezien ik op weg was naar Sainte-Mère-Église, had ik ff geen tijd om de hele kustroute af te rijden.

Profiel  

29 van de 39
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook