4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 14 [deel 1]
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 april 2007 02:43 AM
  [ # 46 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Maar ‘t kan wel hoor.

Gr Martijn

T zit er nu ook onder blijkbaar onder 1 as. Maar of het ideaal is? Je zal wel niet dezelfde stabiliteit krijgen die je met iets bredere velgen zal hebben. Edoch, zijn 4.5 j velgen met gaten onontbreerlijk voor de charme van deze weielen.

Als lid van de type 2/3 originaliteitspolitie keur ik andere velgen af. 165 banden mogen nog wel Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 april 2007 02:46 AM
  [ # 47 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Toch wordt dat lastig combineren. De gaatjeswielen zijn 4.5J breed, en hoewel dat perfect past bij 145-banden, heb je voor banden van 165 breed eigenlijk de dichte 5j velgen nodig… Maar ‘t kan wel hoor.

Gr Martijn

Dat verbaaste mij ook toen ik erachter kwam dat de BX achter gewoon 165’ers heeft, terwijl de velgen identiek zijn aan de voorste velgen. Indien het geen probleem oplevert zou ik gaarna rondom 165’ers willen hebben, met behoud van de gaatjesvelgen.

@Ernst: leuke kleur hè. Very Happy Mis je de jouwe nog?
Dat parafanrooster is leuk, maar ik heb momenteel acht geen plek om nog ondedelen kwijt te kunnen. Verder verwacht ik ook niet dat die binnenkort vervangen moet worden.  Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 april 2007 04:34 AM
  [ # 48 ]
Bram schreef:

Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren. Cool

Dat moet je dus echt nooit doen, dat gaat behoorlijk fout met een zware BX break diesel; je zeilt de weg af, als je tenminste de 1e bocht nog levend doorkomt! Evil or Very Mad

Wat wél helpt: niet té brede banden die op de juiste bandenspanning staan.

Maar even on topic: mooie bak Wouter, zelfde leeftijd als de rooie berline, dus ook zelfde potentiële kwalen (leidingen enz), maar met een zó mooi exemplaar moet dat geen hindernis zijn.

De lekkage die ik zie is denk ik LHM, geen motorolie. Het hydraulisch systeem moet wschl. ernstig gespoeld worden. De motorolie-lekkage is zo te zien maar zeer minimaal. Allemaal even goed aanpakken en er daarna voor heel lange tijd probleemloos van genieten!

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 april 2007 05:34 AM
  [ # 49 ]

Er hangt inderdaad wel een druppeltje LHM aan de voorraadbol, maar rondom de schroeven van de carterpan loopt af en toe een druppeltje olie weg.

Dit alles zal zsm worden aangepakt.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 30 april 2007 12:13 PM
  [ # 50 ]

hey wouter, gefeli Very Happy en de kleur Shocked  hoeveelste nu? Laughing

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 april 2007 03:41 PM
  [ # 51 ]

mooi kleurtje en een K1H motor Wink

Ben benieuwd of die net zo traag is als mijn 1400 maar ik mischien moet je hem even wakker schudden Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 30 april 2007 06:11 PM
  [ # 52 ]

gefeliciteerd met je nieuwe auto Wink

erg leuke bx! Very Happy

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 30 april 2007 06:26 PM
  [ # 53 ]
karel schreef:
Bram schreef:

Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren. Cool

Dat moet je dus echt nooit doen, dat gaat behoorlijk fout met een zware BX break diesel; je zeilt de weg af, als je tenminste de 1e bocht nog levend doorkomt! Evil or Very Mad

Ik heb dat echt jarenlang gedaan met RD Break’s en Berline’s die geen STB hadden…heb er letterlijk enkele tonnen mee opzitten, heb onder allerlei weersomstandigheden gereden en ben nooit de weg af gevlogen of gezeilt. Rolling Eyes

155 is maar een klein verschil met 165…..maar het scheelt behoorlijk in sturen, vooral tijdens inparkeren.
Overigens had ik ze alleen voor zitten, achter gewoon 165x14.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 30 april 2007 07:13 PM
  [ # 54 ]

Discussie over banden is al zo vaak gevoerd, laten we het in het midden houden en hier er verder niet meer op ingaan. Zo te horen gaat het elmer prima af.

————————————————————————-
Ontopic!  Wink

Wouter, van harte met je nieuwe aanwinst. Die kleur is wel jummie hoor, ik voel me nog altijd schuldig; wist niet dat de TZi zo slecht geweest zou zijn. Hoop dat je hier meer plezier aan zult beleven.. Wink

(komen die GTi velgen hier nu op Very Happy ? )

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 april 2007 07:48 PM
  [ # 55 ]

Ziet er mooi uit wouter!! Prachtige kleur!! Veel plezier ermee!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 mei 2007 01:36 AM
  [ # 56 ]
McDean schreef:

mooi kleurtje en een K1H motor Wink

Ben benieuwd of die net zo traag is als mijn 1400 maar ik mischien moet je hem even wakker schudden Laughing

Als het goed is heb jij een andere motor. Althans, jij hebt een 14TE met injectie, ik heb een caburateurmotor met pulsairsysteem.

Ik heb meerdere malen een BX 14 gehad, en vind ze absoluut niet langzaam. Ik ga er overigens echt niet mee crossen. Die leeftijd heb ik niet meer. Wink
Ik vind dat een 1360cc voldoende power geeft voor een auto van 903 kg.

Ijs schreef:

Wouter, van harte met je nieuwe aanwinst. Die kleur is wel jummie hoor, ik voel me nog altijd schuldig; wist niet dat de TZi zo slecht geweest zou zijn. Hoop dat je hier meer plezier aan zult beleven.. Wink

(komen die GTi velgen hier nu op Very Happy ? )

Toen ik de TZI van je kocht had ik verwacht dat ie in een betere staat zou zijn. Je had tenslotte in jouw topic nooit over roest gesproken… Rolling Eyes
Er stond echter totaal geen andere interessante BX op Marktplaats in die tijd. Daarnaast blijf ik het echt een fantastische BX vinden, dankzij de heerlijke automaatbak, de schitterende witte kleur en de LPG-installatie.
Maar ondanks alles is het de slechtste BX geworden die ik ooit heb gehad.

De GTI-velgen komen uiteraard niet op de BX 14, want die behoudt zijn schitterende gaatjesvelgen met kleine wieldopjes.  Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 01 mei 2007 01:37 AM
  [ # 57 ]

Althans, jij hebt een 14TE met injectie, ik heb een caburateurmotor met pulsairsysteem.

Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok Wink

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 mei 2007 01:40 AM
  [ # 58 ]
Harm schreef:

Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok Wink

Ff dimmen hé!  Wink  Carburateurs roeleren zwaar!!!

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 01 mei 2007 01:46 AM
  [ # 59 ]
patje74 schreef:
Harm schreef:

Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok Wink

Ff dimmen hé!  Wink  Carburateurs roeleren zwaar!!!

echt niet, er zitten wat kleppen in maar meer beweegt er niet hoor!
er roeleert zeker niets, dat is een turbo, maar dat weet jij toch niet Wink

en ja, ik heb ook carbs, en multipoint, dus ik weet van de hoed en de rand

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 mei 2007 01:47 AM
  [ # 60 ]

Re: XBXG’s nieuwe BX 14

Een basis 14 BX is wel erg gaaf. Ik hoop dat deze meer geluk gaat geven dan dat andere barrel.

Profiel  
 
 
4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook