Martijn de Ruijter schreef:Maar ‘t kan wel hoor.
Gr Martijn
T zit er nu ook onder blijkbaar onder 1 as. Maar of het ideaal is? Je zal wel niet dezelfde stabiliteit krijgen die je met iets bredere velgen zal hebben. Edoch, zijn 4.5 j velgen met gaten onontbreerlijk voor de charme van deze weielen.
Als lid van de type 2/3 originaliteitspolitie keur ik andere velgen af. 165 banden mogen nog wel
Martijn de Ruijter schreef:Toch wordt dat lastig combineren. De gaatjeswielen zijn 4.5J breed, en hoewel dat perfect past bij 145-banden, heb je voor banden van 165 breed eigenlijk de dichte 5j velgen nodig… Maar ‘t kan wel hoor.
Gr Martijn
Dat verbaaste mij ook toen ik erachter kwam dat de BX achter gewoon 165’ers heeft, terwijl de velgen identiek zijn aan de voorste velgen. Indien het geen probleem oplevert zou ik gaarna rondom 165’ers willen hebben, met behoud van de gaatjesvelgen.
@Ernst: leuke kleur hè. Mis je de jouwe nog?
Dat parafanrooster is leuk, maar ik heb momenteel acht geen plek om nog ondedelen kwijt te kunnen. Verder verwacht ik ook niet dat die binnenkort vervangen moet worden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram schreef:
Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren.
Dat moet je dus echt nooit doen, dat gaat behoorlijk fout met een zware BX break diesel; je zeilt de weg af, als je tenminste de 1e bocht nog levend doorkomt!
Wat wél helpt: niet té brede banden die op de juiste bandenspanning staan.
Maar even on topic: mooie bak Wouter, zelfde leeftijd als de rooie berline, dus ook zelfde potentiële kwalen (leidingen enz), maar met een zó mooi exemplaar moet dat geen hindernis zijn.
De lekkage die ik zie is denk ik LHM, geen motorolie. Het hydraulisch systeem moet wschl. ernstig gespoeld worden. De motorolie-lekkage is zo te zien maar zeer minimaal. Allemaal even goed aanpakken en er daarna voor heel lange tijd probleemloos van genieten!
Ich bin ein Breaker
Er hangt inderdaad wel een druppeltje LHM aan de voorraadbol, maar rondom de schroeven van de carterpan loopt af en toe een druppeltje olie weg.
Dit alles zal zsm worden aangepakt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hey wouter, gefeli en de kleur hoeveelste nu?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi kleurtje en een K1H motor
Ben benieuwd of die net zo traag is als mijn 1400 maar ik mischien moet je hem even wakker schudden
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gefeliciteerd met je nieuwe auto
erg leuke bx!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
karel schreef:Bram schreef:
Elmer…..jij moet voor gewoon nieuwe 155x14 banden nemen (als die nog te krijgen zijn)....hoeven helemaal geen duur merk te zijn en je wilt niet weten wat dat scheelt in sturen, vooral met inparkeren.
Dat moet je dus echt nooit doen, dat gaat behoorlijk fout met een zware BX break diesel; je zeilt de weg af, als je tenminste de 1e bocht nog levend doorkomt!
Ik heb dat echt jarenlang gedaan met RD Break’s en Berline’s die geen STB hadden…heb er letterlijk enkele tonnen mee opzitten, heb onder allerlei weersomstandigheden gereden en ben nooit de weg af gevlogen of gezeilt.
155 is maar een klein verschil met 165…..maar het scheelt behoorlijk in sturen, vooral tijdens inparkeren.
Overigens had ik ze alleen voor zitten, achter gewoon 165x14.
Discussie over banden is al zo vaak gevoerd, laten we het in het midden houden en hier er verder niet meer op ingaan. Zo te horen gaat het elmer prima af.
————————————————————————-
Ontopic!
Wouter, van harte met je nieuwe aanwinst. Die kleur is wel jummie hoor, ik voel me nog altijd schuldig; wist niet dat de TZi zo slecht geweest zou zijn. Hoop dat je hier meer plezier aan zult beleven..
(komen die GTi velgen hier nu op ? )
Ziet er mooi uit wouter!! Prachtige kleur!! Veel plezier ermee!
McDean schreef:mooi kleurtje en een K1H motor
Ben benieuwd of die net zo traag is als mijn 1400 maar ik mischien moet je hem even wakker schudden
Als het goed is heb jij een andere motor. Althans, jij hebt een 14TE met injectie, ik heb een caburateurmotor met pulsairsysteem.
Ik heb meerdere malen een BX 14 gehad, en vind ze absoluut niet langzaam. Ik ga er overigens echt niet mee crossen. Die leeftijd heb ik niet meer.
Ik vind dat een 1360cc voldoende power geeft voor een auto van 903 kg.
Ijs schreef:Wouter, van harte met je nieuwe aanwinst. Die kleur is wel jummie hoor, ik voel me nog altijd schuldig; wist niet dat de TZi zo slecht geweest zou zijn. Hoop dat je hier meer plezier aan zult beleven..
(komen die GTi velgen hier nu op ? )
Toen ik de TZI van je kocht had ik verwacht dat ie in een betere staat zou zijn. Je had tenslotte in jouw topic nooit over roest gesproken…
Er stond echter totaal geen andere interessante BX op Marktplaats in die tijd. Daarnaast blijf ik het echt een fantastische BX vinden, dankzij de heerlijke automaatbak, de schitterende witte kleur en de LPG-installatie.
Maar ondanks alles is het de slechtste BX geworden die ik ooit heb gehad.
De GTI-velgen komen uiteraard niet op de BX 14, want die behoudt zijn schitterende gaatjesvelgen met kleine wieldopjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Althans, jij hebt een 14TE met injectie, ik heb een caburateurmotor met pulsairsysteem.
Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Harm schreef:
Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok
Ff dimmen hé! Carburateurs roeleren zwaar!!!
patje74 schreef:Harm schreef:
Daan heeft ook zo’n primitief carburateur-hok
Ff dimmen hé! Carburateurs roeleren zwaar!!!
echt niet, er zitten wat kleppen in maar meer beweegt er niet hoor!
er roeleert zeker niets, dat is een turbo, maar dat weet jij toch niet
en ja, ik heb ook carbs, en multipoint, dus ik weet van de hoed en de rand
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V