Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
De ANWB kan de service van de Wegenwacht onmiddellijk beëindigen of de dekking tijdelijk opschorten: op het moment dat op de service van de Wegenwacht in het betreffende servicejaar of het reeds verstreken gedeelte daarvan zeven of meer hulpverleningen zijn geregistreerd en tevens in het daaraan voorafgegane servicejaar tien of meer hulpverleningen zijn geregistreerd. De ANWB deelt de beëindiging van de service of de tijdelijke opschorting van de dekking schriftelijk mee.
mkatgert schreef:De ANWB kan de service van de Wegenwacht onmiddellijk beëindigen of de dekking tijdelijk opschorten: op het moment dat op de service van de Wegenwacht in het betreffende servicejaar of het reeds verstreken gedeelte daarvan zeven of meer hulpverleningen zijn geregistreerd en tevens in het daaraan voorafgegane servicejaar tien of meer hulpverleningen zijn geregistreerd. De ANWB deelt de beëindiging van de service of de tijdelijke opschorting van de dekking schriftelijk mee.
Zo kan ik ook wel hulpverlener worden zeg. Wat een flauwe organisatie.
Test
Pff, zeventien (17 !!!) keer stilstaan binnen 2 jaar duidt toch wel op een serieus probleem. Moet je dat maar eens structureel aanpakken of niet telkens zo’n barrel kopen. Kan ze niet geheel ongelijk geven, hoor.
Overigens, dit is een voorbeeld, geldt niet voor Wouter!
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Thijsvandebles schreef:Zo kan ik ook wel hulpverlener worden zeg. Wat een flauwe organisatie.
Routemobiel is niet veel beter:
Geldigheid van de dekking: Bij pech aan het voertuig en/of de daaraan gekoppelde aanhangwagen ontstaan binnen de geldigheidsduur van de Route Mobiel Pechdienst, inclusief self inflicted, met een maximum van 7 maal per jaar. Van dit maximum wordt voor stranding binnen de eigen woonplaats maximaal 5 maal per jaar hulp geboden. Wordt het maximum van 7 maal per jaar (waarvan voor woonplaatshulp 5 keer per jaar) overschreden, kan verzekerde tegen contante betaling van de kosten van de pechhulpverlening, met een minimum van € 120,- incl. BTW per pechhulp, aanspraak maken op pechhulp.
Dit was net na het starten (met koude motor).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
De BX staat nu stil sinds woensdagnacht. Sindsdien ben ik met de trein naar mijn werk gegaan en vanavond ga ik hopelijk ongeschonden in Friesland geraken. Daar zal een nieuwe pakking gemonteerd worden en de LHMslang worden vervangen. Nu maar hopen dat de nieuwe slang van de wegenwacht de hete dampen uit de uitlaat overleeft.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Wouter rijdt net weg. Tot 01:00 bezig geweest. Maar Wouter was hier ook pas om 22:00 uur ofzo.
Eerst de uitlaat maar eens los. Nieuwe pakking en een flinke kwak uitlaat cement ertussen, en weer dicht.
Toen de retour leiding van de debietregelaar. Die was door de wegenwacht dusdanig goed gemaakt, dat ik hem enkel op zijn orginele plaats omgelegd heb, en verder niets.
Verder heb ik een andere dynamo gemonteerd. Ééntje die nog niet zo heel erg lang voor demontage gereviseerd is. Dus het laadprobleem is nu ook verholpen. Waarschijnlijk was de spanningsregelaar van de oude stuk, want er kwamen rare spanningen uit.
Maar goed, alles is weer zoals het hoord.
Nu kan Wouter volgende week, net als ik, met een gerust hart richting Frankrijk, naar het BX club kampeerweekend aldaar.
Test
Zo, hier dan weer een update.
Zoals Thijs al vermeldde, ben ik gisteren weer even langsgeweest. Dan denk je in anderhalf uur van Amsterdam naar Friesland te rijden, en dan verzakt de Hollandse Brug op de A6, staat er 9 km file en doe je er zo een uur extra over.
Eenmaal aangekomen is de pakking tussen het uitlaatspruitstuk en de eerste uitlaatbocht vervangen. Daarnaast is de LHM-slang op de HD-pomp netjes gezet en is de dynamo vervangen. Dat was wel nodig, want de oude spanningsmeter was behoorlijk op, wat resulteerde in een flikkerende kerstboom in het donker.
Het was weer een zeer fijne, gezellige avond, en de BX doet het weer perfect.
Al blijven er altijd dingen staan op de to-do-lijst, zoals de rechter stuurkogel, die toch irritant begint te worden tijdens bochten naar links en hard afremmen.
Uiteraard zijn er weer foto’s gemaakt.
Hier is Thijs aan het klussen aan de Bleu Olympe:
Hier is dus een nieuwe pakking tussen gekomen:
Hier zit de slang op de HD-pomp weer op zijn plaats:
Klaar!!
Om dit te vieren maar een foto gemaakt met een andere BX in Bleu Olympe:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mooi dat je heel aangekomen bent. (Ik heb ook wel weer vertrouwen in mijn eiegen sleutelkunsten).
Is die foto die je vanaf zolder heb genomen mooi gelukt Wout?
Test
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Ik denk dat jij dat beter weet dan ik…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooi dat het weer gemaakt is!
Nu maar weer lekker rijden,
ik zal hem wel zien in frankrijk denk ik…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Goed werk weer
Even veiligheids vraagje:
Ik zie altijd de schreeuwende tip om niet op een krik te werken, maar altijd op bokken.
Dat is hier niet het geval, of zie ik het verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Arjan Verkade schreef:Even veiligheids vraagje:
Ik zie altijd de schreeuwende tip om niet op een krik te werken, maar altijd op bokken.
Dat is hier niet het geval, of zie ik het verkeerd?
Viel mij ook al op: een garage(rol)krik nog wel?! Don’t try this at home?!
(vergoeilijkend zal er wel opgemerkt worden dat-ie onder het carter stond en de veiligheid dus niet afhankelijk was van al-dan-niet-inklappende veerpoten? )
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )