Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof.
Dyna Z1: Tout alu.
Een iets kan zeker hoor, maar ik neem aan dat de Xant niet volledig op haar buik ligt s’ochtends? Dan heeft iemand je anti-zinkbol erafgehaald.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Re: ‘s-Morgens starten en toch omhoog?
rf schreef:Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof.
De auto zakt altijd wel een beetje ja. Er zit een bepaalde marge tussen rijstand en het inslaan van de terugslagkleppen. Niks mis mee dus.
Okee duidelijk. Bedankt.
Dyna Z1: Tout alu.
Re: ‘s-Morgens starten en toch omhoog?
rf schreef:Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof.
Even afhankelijk van het bouwjaar van jouw Xant zitter er wel of geen antizinkbollen op. De vroege exemplaren gingen in een diepe slaapstand. De betreffende bouwjaren heb ik even niet paraat. Toch?
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Hij is van 1997, toen waren die anti-slaapbollen er al een jaar of 2 meen ik.
Dyna Z1: Tout alu.
Klopt ik zou me geen zorgen maken, het is zoals eerder gezegd. Een kleine marge tussen stilstand en rijden. En idd dat is toch mooi!
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Klopt ik zou me geen zorgen maken, het is zoals eerder gezegd. Een kleine marge tussen stilstand en rijden. En idd dat is toch mooi!
Alleen in de winter zal het je wat meer tijd kosten voordat alles op niveau is.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Het is allemaal volkomen normaal.
De Xant zakt niet echt hoor… wat je mist is het moment van uitstappen!
Als je uitstapt komt de Xant een stukje omhoog, wat je ziet gebeuren is een hoogte correctie! Hij zag immers de koets “te hoog” staan.
Mijn Xantia doet precies hetzelfde alleen rijdt mijn vrouw er altijd te vroeg mee weg waardoor ik altijd mijn spatlappen hoor schrapen als ze van de oprit afrijdt hoe vaak ik het ook zeg dat ze even moet wachten.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
citrospeeds schreef:Mijn Xantia doet precies hetzelfde alleen rijdt mijn vrouw er altijd te vroeg mee weg waardoor ik altijd mijn spatlappen hoor schrapen als ze van de oprit afrijdt hoe vaak ik het ook zeg dat ze even moet wachten.
Ik zie nog een AX in je lijst van auto’s staan. Het is maar een tip straks rijdt ze ergens tegenaan omdat er te weinig druk is voor de remmen. Het blijven vrouwen die moet je alles 100 keer uitleggen maar oh wee als wij mannen iets niet in een keer begrijpen.
Nou eigenlijk reed ik in de Xantia en mijn vrouw de Ax
Maar aangezien dat zij meer km maakte ben ik eigenlijk gedegradeerd tot de Ax kan ik praten wat ik wil maar de xantia
kom ik niet meer in nu ze eenmaal aan het comfort gewend is geraakt die krijg ik nooit meer in de Ax ops:
Maar ach ik kan wel in één keer weg rijden
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
mij hoef je helemaal niets honderd keer uit te leggen hoor, en mijn moeder snapte ook meteen dat ze even moet wachten voor ze met een bx van mij mag wegrijden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: ‘s-Morgens starten en toch omhoog?
Arno schreef:rf schreef:Klopt het dat (ondanks de anti-zinkbollen) de Xantia toch (iets) kan zakken? Ik merk bij mijn net aangeschafte Xantia dat als ik er een paar dagen niet mee gereden heb, de auto na het starten toch omhoog komt. Eerst de voorzijde en dan de achterzijde. Daar heb ik niks op tegen, tegendeel Het is ook weer niet zo dat de auto op z’n buik ligt, maar stijgen doet de auto wel degelijk. Dacht eigenlijk dat de anti-zinkbollen dat moesten verhinderen. Na een weekje Xantia verder niets dan lof.
Even afhankelijk van het bouwjaar van jouw Xant zitter er wel of geen antizinkbollen op. De vroege exemplaren gingen in een diepe slaapstand. De betreffende bouwjaren heb ik even niet paraat. Toch?
Controle is makkelijk, kijk eens achter-onder je auto. Achter het reserve-wiel moet in het midden van de auto een bol zitten, dit is dan de achter stand-bol. Voor zit er ook een maar die zit beter uit het zicht.
Ook die van mij zakt binnen een dagje werken al merkbaar (direct voor de parkeerplaats ligt een diepe goot die ik wel merk als ik te snel wegrijd).
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Ja, net na de aanschaf telde ik 6 bollen. Dus dat klopt wel.
Ik heb mijn vrouw ook opmerkzaam gemaakt op het feit dat ze moet wachten tot de juiste rijhoogte bereikt was. Eigenlijk vond ze dat maar niks, duurde te lang Boos verteld dat ze dan niet zo veel remdruk had (wat natuurlijk wel zo is) , en toen begreep ze dat wel enigzins. Het kost wat moeite, maar we komen d’r wel.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V