Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ree schreef:Hilko16TZI schreef:Om op je vraag te antwoorden: met taxeren ben je nu al te laat.
Hoezo dat? Je kan hem toch met deuk laten taxeren? Als je het vriendelijk vraagt aan de taxateur wil hij ook nog wel de waarde van de BX met goede deur in het rapport zetten. Dan heb je een sterk punt tegen de verzekeraar.
Hoezo dat? Dat hoef ik je toch niet uit te leggen? Waterman roept niet anders dan: eerst taxeren! Je krijgt spijt als je het niet doet, ongeacht of je casco of WA verzekerd bent.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Natuurlijk is het beter om het vooraf te doen, maar als de “expert” van de verzekering met een irreële taxatie van de schade komt, zou ik direct een contra-expertise laten uitvoeren.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat ben ik met je eens.
Mijn BX heeft nu ook lichte schades, maar ik ga hem toch laten taxeren. Gewoon, voor het geval dat.
Beste,
Mijn Chic nu sinds vorige week met deuk in achterportier, zie threat verjaardag Chic. Ik wacht nu op taxatie verzekering voor verhalen van schade op andere partij. Ik heb geen taxatierap. Het is ook niet de mooiste Chic, wel een nette. Mijn spuiter is mij gunstig gezind. Ernstig dus?
GoodOldDiesel schreef:Laat hem als klassieker taxeren, kan nu ook met schade.
Zorg dat de auto netjes is, gewassen / gestofzogen ed ed…Ik heb ook een klein deukje gekregen vorigjaar in mijn toen nog peugeot 305 break van 1988.
Conclussie taxateur; Een prachtige wagen voor zijn leeftijd, zie je zelden nog zo.
Schade 750 euro, geen total loss verklaring….Allicht hielp het dat ik hem naar een oldtimer handellaar heb gebracht, die kende de taxateur ook omdat die daar vaker over de vloer komt….
Klopt,
Dit is ook het advies van mijn zwager, eigenaar van een Citroen specialist garage in Haarlem. Hij adviseert om een nieuwe deur erin te laten zetten… geschatte kosten 750 euro. Vandaag nog bij een schadeherstel bedrijf geweest.. nieuwe portier 220, spuitwerk 240, montage 3 uur 210, milieukosten 25 totaal circa 700 plus BTW 800.
Uitdeuken gaat niet goed lukken omdat de vlak te groot is.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
een goede gebruikte deur in de kleur kost 100 euro…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
en drie uur om een BX portier te wisselen is wat mij betreft ehhh… aan de ruime kant.
Misschien niet. Er zit elektronische deurvergrendeling op en elektrische ramen bediend vanuit de bestuurders portier die allen moeten worden overgezet. Het is geen standaard donker glas, maar donker bruine glas, die zal ook moeten worden overgezet. Demontage - hermontage, ik zou het niet sneller kunnen doen, ook niet in een garage met de juiste gereedschap.
Ik laat wel weten hoe dit afloopt.
PS. De deur is niet standard wit, eerder creme / ivoor.. dat is niet goed te zien op de photo.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2 uurtjes, maximaal. Het is een bx geen XM!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn deurtje staat al klaar. Alleen het voorwerk was al bijna 2 uur. Klus, totaal reinigen (witte kant sponsjes van de Action (sorry reclame), geweldig schoonmaaksponsje blauwwit sponsje, zeker voor een witte BX!), asvalt spetters voorzichtig met thinner of ontvetter, inwendige deur zuigen met stofzuiger, binnenkant deur soppen en invetten, soppen deurpaneel en met dashboardspray inspuiten, alle vette rotzooi uit de scharniergaten halen, scharnierstang demonteren en schoonmaken, invetten en monteren (2 boutjes), raamgeleiders invetten, deursponning zelfde bewerking geven met loshalen van rubbers! Alles op het laatst goed in de boen zetten. ik weet dit klinkt overdreven, maar als je hier per deur een keer de tijd voor neemt is het bijhouden erg makkelijk. Het mag ook na 20 jaar, lijkt mij.
De complimenten naderhand zijn ook leuk om te horen!
Groet,
Jan
P.s.
Je baalt alleen des te meer als je dit gedaan hebt en er rijdt zo’n PSA 205 tegen je mooie deur!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Het ging over een deur vervangen, niet reviseren
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En dat kan dus met gemak in 2 uur, inclusief het overbouwen van alle aanverwante zooi.
hmmm..
Kennelijk moet een doorsnee schadeherstelbedrijf de wiel opnieuw uitvinden. Dat, of ze laten het werk doen door monteurs in opleiding. In dat geval is 70 euro per uur (ex BTW) erg veel.
Specialistisch werk dus.. ik laat de deur monteren door mijn zwager
Toch werkt het “reviseren” van een deur bij eventuele schades en uitkering zo blijkt! Als je netjes op je auto bent, werkt het in geval van dit soort schades. Zou bijna zeggen zelfs bij een een BX! De uitkering voor alleen een deur van mijn Chic bedraagt, roffel roffel . . . 750 euro, met behoud van onderdelen (de auto dus).
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die we dus met z’n allen gaan opbrengen omdat iedereen zich scheel aan premie gaat betalen. Je vangt 750 en die geef je nooit uit aan het herstel van die deur, je maakt dus “winst” op kosten van de rest van autorijdend NL…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste