4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Wat is een BX waard/taxatiewaard(e)?
ci-wiVelp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-12-2010

- BX BX 1.6 Chic
Gepost: 04 februari 2011 11:13 PM
  [ # 46 ]

Waterman

Je hebt een punt, dat geef ik toe. Dat ik het ga investeren in de BX zal waarschijnlijk zo zijn. Dat het systeem zo werkt is ook een feit. Dat je niet altijd in systemen mee hoeft te gaan, is voor mij ook duidelijk.

Alleen heb ik meerdere klassieke auto’s en enkele zijn in de loop der jaren ook weer omgeruild voor anderen. Hierbij heb ik alleen maar schades door schuld van anderen gehad. Tot grote frustratie bij een een week weer op de weg zijnde Traction, schade ruim 1500 euro. Uitkering toen nog niet eens de helft! Dan heb ik het nog niet eens over de ongeinteresseerde houding van de verzekering van de tegenpartij. Dit is voor mij de eerste keer dat ik een ruime uitkering krijg, ook nog eens na zo veel jaren premie betaling! Ik draai met het systeem nu een keer positief mee. Frustratie, wellicht een beetje, maar nu ben ik een keer aan de beurt!

Groet

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 05 februari 2011 12:52 AM
  [ # 47 ]
waterman schreef:

Die we dus met z’n allen gaan opbrengen omdat iedereen zich scheel aan premie gaat betalen. Je vangt 750 en die geef je nooit uit aan het herstel van die deur, je maakt dus “winst” op kosten van de rest van autorijdend NL…

Nou nou, de schade is nu eenmaal geraamd op 750 euro om te laten repareren en daar heeft hij naar mijn mening gewoon recht op. Ongeacht of hij de auto daarvoor repareert of niet.
Of moet de verzekering tegen oma met twee linker handen zeggen, hier heb je 100 euro voor een deur van de sloop en zet hem er zelf maar in?

Profiel  
 
ci-wiVelp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-12-2010

- BX BX 1.6 Chic
Gepost: 05 februari 2011 12:31 PM
  [ # 48 ]

Een gelijkgezinde!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 februari 2011 12:36 PM
  [ # 49 ]
Gais schreef:
waterman schreef:

Die we dus met z’n allen gaan opbrengen omdat iedereen zich scheel aan premie gaat betalen. Je vangt 750 en die geef je nooit uit aan het herstel van die deur, je maakt dus “winst” op kosten van de rest van autorijdend NL…

Nou nou, de schade is nu eenmaal geraamd op 750 euro om te laten repareren en daar heeft hij naar mijn mening gewoon recht op. Ongeacht of hij de auto daarvoor repareert of niet.
Of moet de verzekering tegen oma met twee linker handen zeggen, hier heb je 100 euro voor een deur van de sloop en zet hem er zelf maar in?

Nee. Maar er moet wel een reparatieplicht komen. Nieuwe delen vergoed krijgen? Dan ook verplicht nieuwe delen gebruiken. Gebruikte delen gebruiken? prima. Maar dan ook een vergoeding op basis van gebruikte delen. Zelf repareren? Ook prima. Maar dan vergoeding op basis van een te bepalen uurloon, laten we zeggen 30 euro per uur o.i.d.

Heel Nederland hoort de kassa rinkelen bij autoschade, met name in de hobby/liefhebbers scene. Immers: 750 euro cashen voor een deurtje, een mooi ocassie deurtje halen op de sloop voor 100 euro, zelf een paar uurtjes klussen en hoppa 500 euro kale winst. Mensen, die “kale winst” betalen jullie allemaal ZELF. Hoe meer we claimen, hoe meer de verzekeraar uit moet keren, hoe meer wij met z’n allen betalen. Hoe lang moet het duren voor mensen dat gaan inzien? Het is geen gratis geld, dat verzekeringsgeld.

Dat klopt gewoon niet. En nou niet roepen “zo werkt het nou eenmaal” want het is gewoon niet fair. Dat hele systeem van schadevergoedingen deugd niet op deze manier.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 05 februari 2011 01:11 PM
  [ # 50 ]

Niets aan toe te voegen, die discussie hebben we vaker gehad het schijtn dat het kwartje niet altijd valt.

Ik meen me wel te herinneren dat de reparatieplicht was ingevoerd of is die inmiddels afgeschaft?

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 februari 2011 01:27 PM
  [ # 51 ]
waterman schreef:

Nieuwe delen vergoed krijgen? Dan ook verplicht nieuwe delen gebruiken. Gebruikte delen gebruiken? prima. Maar dan ook een vergoeding op basis van gebruikte delen. Zelf repareren? Ook prima. Maar dan vergoeding op basis van een te bepalen uurloon, laten we zeggen 30 euro per uur o.i.d.

Wij krijgen hier af en toe experts langs die ons naar de sloop sturen voor bijvoorbeeld deuren, motorkappen en achterkleppen van hier gangbare auto’s, ja. Dat wordt in de vergoeding verrekend.
Is dat in Nederland ook zo?

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2011 01:37 PM
  [ # 52 ]

Juist diegenen die dit soort kunstjes flikken zijn degenen die qua verzekering voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en voor een verschil van een tientje jaarpremie elk jaar overstappen naar een andere direct-writer.

Daar bestaat een Nederlands woord voor….....profiteurs.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2011 01:38 PM
  [ # 53 ]
waterman schreef:

Nee. Maar er moet wel een reparatieplicht komen. Nieuwe delen vergoed krijgen? Dan ook verplicht nieuwe delen gebruiken. Gebruikte delen gebruiken? prima. Maar dan ook een vergoeding op basis van gebruikte delen. Zelf repareren? Ook prima. Maar dan vergoeding op basis van een te bepalen uurloon, laten we zeggen 30 euro per uur o.i.d.

Hear, hear. Liefst vandaag nog invoeren!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 februari 2011 02:07 PM
  [ # 54 ]

Wat moet je dan, zeggen dat je maar 150 euro wilt hebben? Dat zou dan betekenen dat de leaserijder die zijn handen niet vuil maakt wel het volledige bedrag mag incasseren om de auto te laten maken, maar als je handig bent en wel zelf je auto kunt repareren mag je op straat gaan liggen en blij zijn dat je 20% van de getaxeerde schade vergoed krijgt.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2011 02:13 PM
  [ # 55 ]

Ja, als jij die schade zelf wil repareren, dan is dat een keuze. Dan moet je dus je gebruikte onderdelen vergoed krijgen en een vergoeding voor een gesteld aantal uren aan zelfwerkzaamheid. Dan ben je schadeloos gesteld en dat is nou precies het uitgangspunt van een verzekering.

Wil je niet zelf repareren, dan wordt er dus meer uitgekeerd, maar zou er wel aangetoond moeten worden dat dit uitgekeerde bedrag ook daadwerkelijk is gebruikt voor de reparatie van de betreffende schade en niet de helft voor de schade en de andere helft in de broekzak van de verzekerde. Oplichterij heet dat.

Lijkt mij niet meer dan fair.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 februari 2011 02:19 PM
  [ # 56 ]

Ben ik het niet mee eens, er zit gewoon een bepaald bedrag schade aan. Als je geld overhoudt dan is dat omdat je genoegen neemt met tweedehands rommel en de moeite neemt om zelf op de grond te gaan liggen in de regen. Anders krijgt de garage dat geld om onder de brug te gaan staan, en om onderdelen met flinke marge te verkopen. Daar is niets mis mee wat mij betreft, maar ik vind niet dat de garage er wel voor betaald mag worden en ik als particulier niet.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ci-wiVelp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-12-2010

- BX BX 1.6 Chic
Gepost: 05 februari 2011 03:29 PM
  [ # 57 ]

Besten,

Als er een reparatieplicht is dan moet je hier aan voldoen, zo simpel is het. Hier heb ik nog niets van vernomen. Mijn spuiter gaat er echt niet op achteruit want ik heb nog genoeg werk voor hem liggen, dus die 750 euro komt bij hem wel op! Ik neem in dit geval voor de deur genoegen met een 2e hands deur, de investering volgt wel in andere delen.

Woorden als profiteurs (moderator?) en gratis geld is zeker niet de opzet. Ik zit niet op schades te wachten. Volgens mijn beleving is dit meer als je dit in scene zet en dan vangt! Ik ben dan benieuwd of de mensen die de uitkomst van dit geval zo aanvechten geld gaan terug geven of zo iets?

Conclusie is wel dat de verzekeringswereld een goed systeem moet hanteren, zodat je niet dit soort (voor mij ook!) verbazende voorvallen hebt en dus ook, eigen ervaring, te lage onterechte uitkeringen.

Uiteindelijk ging het er om wat een BX waard is. Deze verzekering taxeerde de waarde dus op zo’n 750 euro. Ik ga mijn deurtje vervangen!

Groet

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2011 04:10 PM
  [ # 58 ]
knäckor schreef:

maar ik vind niet dat de garage er wel voor betaald mag worden en ik als particulier niet.

Lezen…. Ik schreef dat als je het zelf repareert, dat je dan ook een vergoeding voor het aantal normuren moet krijgen. Alleen is dat uurtarief wel wat lager dan bij een garage. Zeg rond de 30 euro. Lijkt mij goed betaalt om even een vieze broek te halen op een zaterdagmiddag.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 februari 2011 04:11 PM
  [ # 59 ]
ci-wiVelp schreef:

Woorden als profiteurs (moderator?)

Buiten dat ik moderator ben, ben ik ook register-taxateur en contra-expert. Ik ken de branche en alle verzekeringstrucs dus op mijn duimpje! Wink

Profiel  
 
ci-wiVelp
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-12-2010

- BX BX 1.6 Chic
Gepost: 05 februari 2011 04:20 PM
  [ # 60 ]

Dan ben ik benieuwd of je deze schade binnen de categorie trucs plaatst?

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook