1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Iemand ervaring met 123-ignition op een Visa-blok?
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 02 mei 2007 07:10 PM

Mijn LNA twee-cilinder (650cc Visa-blok) met ontstekingscomputer en sensoren (dus géén contactpunten) loopt alweer een jaar niet. Ik wil nu eigenlijk 123-ignition inbouwen om van het ontstekingsgedonder af te zijn. Ik begreep dat Duckservice speciale setjes verkocht waarmee je 123 op je Visa/LNA kon bouwen. Iemand daar ervaring mee?!

Ik hoor graag van jullie.

dICK

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 02 mei 2007 07:29 PM
  [ # 1 ]

Of is iemand hiet bekend mee?  

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 mei 2007 01:00 AM
  [ # 2 ]

Hier bij Duckservice Gildehaus hebben ze me het ook ooit uitgelegd,
bij hun kostte het grapje ruim 350 euro!

Echter, ik ben het er 100% mee eens, niks dan ellende met die gare oude computer-vacuum-sensortroep!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 03 mei 2007 01:16 AM
  [ # 3 ]

Gewoon vragen

Ik zou gewoon in Waddinxveen bij 123 zelf vragen. 350 € is een erg duure grap. Voor did bedrag kan je al een in een DS laaten zetten.
Groeten, Johannes

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 03 mei 2007 02:18 PM
  [ # 4 ]

Ik heb Le Patron (lepatron.nl) eens gebeld (die naam kwam naar boven naar wat ge-google). Zij hebben een totaaloplossing: voor 235 euro heb je een door hun, speciaal voor een Visa-blok, ontworpen 123-ingnition-achtige set waar je geen aparte adapter meer bij nodig hebt. Dus voor 235 euro ben je helemaal klaar. Voor 275 euro monteren ze ‘m ook nog eens voor me. Er rijden momenteel circa tien mensen rond met dit systeem en, wat ik begrijp, zonder problemen. Ik denk dat ik dat maar ga doen.

Is er toevallig iemand van jullie die met een Le Patron-ignition rond rijdt? Ik ben dus wel benieuwd naar j(ulli)e ervaringen.

Link naar het LePatron-systeem:  

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 06 mei 2007 05:33 PM
  [ # 5 ]

123 voor Visa

Volgends mij was je niet op de site http://www.123ignition.nl , waar de 123 evo als geschickt voor de Visa block staat. Zonder toepassingen!
Groeten, Johannes

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 07 mei 2007 04:04 PM
  [ # 6 ]

Volgends mij was je niet op de site http://www.123ignition.nl , waar de 123 evo als geschickt voor de Visa block staat. Zonder toepassingen!
Groeten, Johannes


Hoi Johannes,

Ik was al op die site geweest, maar voor de 123/EVO heb je volgens mij nog een aparte adapter nodig voordat ‘ie op het Visa-blok past. Dat heeft er mee te maken dat het uiteinde van de krukas van een Visa-blok wat cruciale onderdeeltjes mist. Hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet, wel dat je met een 123/EVO alleen nog niet klaar bent…

dICK

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 13 mei 2007 02:43 PM
  [ # 7 ]

Bellen

Hoi, Dick
Ik had ze gewoon opgebeld.  Bij onz in Oostenrijk zeg je: “geh nicht zum Schmiedl sondern zum Schmied”.
Dat betekend in jou geval: Praat met de fabriekant. Hij weet alles over de bedoelingen van zijn produkt. 
En niet diegeene die er ook verstand van heeft, maar mischien toch niet alles weet.

Groeten en success, Johannes

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 18 mei 2007 03:42 PM
  [ # 8 ]

Eigenlijk ben ik persoonlijk een beetje huiverig voor die “goede"en altijd op tijd ontsteking,omdat het apparaat té goed is voor het motortje,de ontsteking is erg fel..en zou daardoor (op de lange duur) je machiene kunnen mollen.
Omdat ie zo goed presteerd met die electronische ontsteking,vraag je natuurlijk altijd het maximale van je wagen.
(dit heb ik al eens gezien bij een oude BMW motorfiets,lagers en zuiger schade)....gr C

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 18 mei 2007 04:05 PM
  [ # 9 ]

Bedankt voor je opmerking.
Rustig(er) rijden dus…

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 18 mei 2007 08:17 PM
  [ # 10 ]

Dag Dick,

Neem eens contact op met Edwin Van Veller,

Hij had problemen met z’n visa motor in de Mehari en had geloof ik via Leen APK zo’n unit erin zitten, of wilde die erin zetten, misschien dat hij nu al wat meer weet.

http://www.vanveller.nl volgens mij

groeten Niko

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 18 mei 2007 09:24 PM
  [ # 11 ]

Hey Niko, bedankt voor de tip. Ik heb een reactie op Edwin’s weblog geplaatst.

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 19 mei 2007 12:21 AM
  [ # 12 ]

geen dank, hopelijk kan hij je helpen, doe hem de groeten!

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Johannes
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 29-01-2006

Gepost: 24 mei 2007 03:06 AM
  [ # 13 ]
I Claudius schreef:

Eigenlijk ben ik persoonlijk een beetje huiverig voor die “goede"en altijd op tijd ontsteking,omdat het apparaat té goed is voor het motortje,de ontsteking is erg fel..en zou daardoor (op de lange duur) je machiene kunnen mollen.
Omdat ie zo goed presteerd met die electronische ontsteking,vraag je natuurlijk altijd het maximale van je wagen.
(dit heb ik al eens gezien bij een oude BMW motorfiets,lagers en zuiger schade)....gr C

Anders om zou ik zeggen!
De 123 is geen tuning -ontsteeking waarme je het vermogen opkrikt. Juist met niet god afgestelde onderdeelen, en dat krijg je heel snel door slijtage, aan punten et cetera.
En Eend of Visa is al niet zo een krachpatser. Als je dan noch wat koppel mist staa je tes te meer op het gas. In plaats van lekker rustig in z’n vier te cruisen mout je voor het kleinste heuveltje al in de derde. Gevolg: meer brandstofverbruik bij minder prestatie en meer slijtage.

Als je denkt voor bepalde doeleinden meer vermogen nodig te hebben, moet je een andere auto of motor neemen. Anders gaat het over de tijd gezien mis.


Ik heb vandaag met Albert de Gier van Albertronic gebeld. In der daad heb je aan de Visa blok aan aanpassing bij de nokkenas nodig om de 123 te gebruiken.

Groeten, Johannes

Profiel  
 
dickwelfing
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006

- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Gepost: 22 juni 2007 07:08 PM
  [ # 14 ]

Ik heb een lePatron ontsteking (123-achtige onsteking) laten monteren op een loodvrij Visa-blokje (V06-665). In mijn vakantie (begin augustus) hang ik ‘m in mijn LNA en dan horen jullie het wel. Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.

Profiel  
 
swiersma
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 17-07-2005

- Ami Citroën Ami 8 Break
- C15 C15E 1.1
- GS/GSA GSpécial Break 1015
Gepost: 08 juli 2007 05:22 PM
  [ # 15 ]
dickwelfing schreef:

Ik heb een lePatron ontsteking (123-achtige onsteking) laten monteren op een loodvrij Visa-blokje (V06-665). In mijn vakantie (begin augustus) hang ik ‘m in mijn LNA en dan horen jullie het wel. Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.

Hey, betekent dat dat je geen sensoren meer nodig hebt bij je vliegwiel, en dat dus met deze ontsteking een visablokje direct op een 2cv-versnellingsbak past? Of haal ik nou dingen door elkaar… Confused

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook