snap ik, maar korting op hun prijzen maakt het nog steeds een dure plek volgens mij.
maar goed, ga er mee naar een specialist zou ik zeggen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
jaco schreef:fiorano schreef:Zonden, ziet er niet echt netjes uit !
Hoezo zacht uitgedrukt?!
Ben niet zo grof in de mond
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Ik heb natuurlijk wel eerst zitten rekenen alvorens daar heen te gaan. Op het hoge arbeidstarief zit geen korting, maar met 50% korting op het materiaal was het best voordelig.
Maar als ik er nu nog mee naar een specialist ga, kan het dan nog herstelt worden? En zonder schade aan de poedercoating?
tja, die wielen worden toch wel vaker opnieuw gebalanceerd.
misschien is het in jouw geval beter om eerst eens naar het stadionplein te gaan, en te kijken wat je daar bereikt…
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:misschien is het in jouw geval beter om eerst eens naar het stadionplein te gaan, en te kijken wat je daar bereikt…
Dat sowieso. Als zij er niks aan kunnen/willen doen, wil ik op z’n minst een deel van het geld terug om het elders te kunnen laten herstellen.
Maar laat ik nu niet op de zaken vooruit lopen. Morgen horen jullie meer.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ze kunnen er nog wel netjes af hoor zonder er iets van te zien, moet je wel even met beleid doen
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
das echt lelijk
en ik snap nie waarom ze zoiets doen
dit type velg kun je gewoon super balanceren met het lood(zink tegewoordig) aan de binnekant net zoals de turbovelgen
komt omdat ze dicht zijn
Greetz Martijn
al de zoveelste keer dat ik dit hoor over velgen, en niet alleen bij een troen….... Het probleem is dat je ze er misschien wel vanaf krijgt, maar vaak laten ze toch plekken achter, is dus mooi je nieuwe velg aan gort(lees iets anders, maar dat is te grof)
kan me over dit soort debiele acties van de bandenboeren enorm opwinden/ergeren/kwaad maken/etc wat een sukkels
succes in ieder geval, en onthoud dat ook al krijg je korting, betekent niet dat ze ook korting uitvoeren op je opdrachten!!!!!
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Ik ben zojuist even terug geweest, maar ben nog niet veel opgeschoten. Het komt er kort gezegd op neer dat ik blij moet zijn dat ze geen slaglood hebben gebruikt.
Voor hun is het vrij standaard om het plaklood aan de buitenzijde te plakken. En zoals Hel1 al zij, aan de binnenzijde hadden ze niet genoeg ruimte. Het kan wel, maar is erg lastig. Tja, ik moet voorlopig maar op hun oordeel vertrouwen.
Ze willen het wel opnieuw doen, maar dan besteden ze het uit en zal ik ook voor de kosten van het opnieuw balanceren opdraaien.
Mijn voorstel: de kosten delen, ieder de helft. Daar had hij geloof ik wel oren naar. We hebben afgesproken dat ik maandag even bel en dan weet hij ook wat het gaat kosten.
Het goede nieuws: plaklood is goed te verwijderen zonder de poedercoating te beschadigen.
Tot slot nog even een vraagje aan alle CX-rijders met GTI-velgen: Zit het lood bij jou een de binnenzijde of aan de buitenzijde. En waar heb jij het laten doen?
C5V6-CXGTITURBO2 schreef:das echt lelijk
en ik snap nie waarom ze zoiets doen
dit type velg kun je gewoon super balanceren met het lood(zink tegewoordig) aan de binnekant net zoals de turbovelgen
komt omdat ze dicht zijn
En met open velgen kan dat niet?
Met slaglood speciaal voor lichtmetaal, wat volgens mij wel kan op deze velgen, bereik je het beste resultaat. Maarja mensen willen niet een loodje kunnen zien op de velg ...
Daarom is het plaklood ontwikkeld, dit balanceert een stuk moeilijker. De ruimte voor het plakken is soms niet aanwezig en plaklood heeft de vervelende eigenschap om los te laten. Het los laten komt meestal door het niet goed ontvetten van de velgen, soms is een velg gewoon niet schoon te krijgen…
Dusja slaglood is het beste, beschadigen daardoor vallen best mee. Nieuw blijven je velgen toch niet…
De loodjes krijg je zo weer los van je velg zonder beschadigingen, poedercoating is zeer hard.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
jaco schreef:Tot slot nog even een vraagje aan alle CX-rijders met GTI-velgen: Zit het lood bij jou een de binnenzijde of aan de buitenzijde. En waar heb jij het laten doen?
Binnenzijde op speciaal verzoek (anders hadden ze ‘t gewoon aan de buitenkant gedaan), laten doen bij Euromaster Overvecht. Heb overigens geen plaklood maar iets dat op de velgrand geklemd zit, tussen velg en band.
Edit: dat is dus slaglood?
PS @Jaco: ook wel een belachelijk plakkaat wat ze er bij jou op hebben geplakt.
Jammer dat iedereen er maar vanuit gaat dat het geen donder uitmaakt of je lood aan de binnenkant in het midden of aan de buitenkant monteert.
Echter heb je 2 soorten onbalans. De statische onbalans is opgeheven als je wiel niet meer naar een bepaald punt draait.
Echter, je hebt ook nog dynamische onbalans. Stel eens voor dat je een heel zwaar gewicht onderaan aande buitenkant van de velg monteert en precies hetzelfde gewicht achteraan bovenaan. Dan lijkt je velg statisch perfect gebalanceerd, en toch gaat ie dan schudden als een idioot omdat het zaartepunt toch niet gelijk verdeeld is.
Die dynamische onbalans kun je alleen maar opheffen door ook nog eens specifiek aan de binnenakant of aan de buitenkant van de velg loodjes te plakken.
Slaglood voor LM velgen geeft het beste resutlaat omdat het het verst naar buiten komt en het verst van de as.
Plaklood dat je in het midden van de velg plakt (uiteraard mitts het daar schoon is) is alleen geschikt voor statische onbalans. Plaklood kan uiteraard ook uit het midden geplakt worden. Dan kun je ook nog slaglood aan de binnenkant van de velg (uit het zicht dus) plakken.
Mijn stelling: als jij dynamische onbalans had waardoor dat lood aan de buitenkant specifiek nodig was (en daar ga ik wel vanuit, anders zouden ze het daar niet geplakt hebben) dan is dat gewoon nodig voor een optimaal resultaat.
Banden moeten nu eenmaal gebalanceerd worden en met matige banden (of niet helemaal rechte velgen) zal er altijd wat lood nodig zijn. Bij jou hebben ze trouwens wel flinke hoeveelheden lood nodig gehad zeg!! Wellicht dat je iets minder lood nodig zou hebben als je slaglood zou nemen voor LM velgen. Omdat het verder naar buiten zit heb je er minder van nodig.
Trilt de auto trouwens nog? Ofwel is ie goed uitgebalanceerd?
Persoonlijk heb ik qua balanceren slechte ervaringen met Citroen dealers. De ervaringen met specifieke bandenleveranciers is een stuk beter: gek toch, want meestal gebruiken ze dezelfde machines en als je het proces volgt van banden balanceren, dan doen ze meestal precies wat die machine aangeeft. Meja, wellicht onderschat ik de interpretatie van wat die balanceermachine zegt wel gigantisch.
Balanceren vooral met plaklood, moet met gevoel. De meeste balanceerapparaten (autobedrijven hebben niet vaak nieuw spul) berekenen de hoeveelheid lood op de velgrand, voor slaglood dus. Bij plaklood moet je dus een beetje puzzelen met de gewichten, er moet in ieder geval meer lood op.
P.S. tegenwoordig mag lood niet meer, maar gemakshalve gebruiken we het nog steeds. (owja lood was beter )
Ik heb zojuist even contact gehad met Gert de Jong. Zij balanceren CX velgen standaard blind met plaklood. Moet dus geen enkel probleem zijn.
Ik werd naar Gert de Jong doorverwezen door een collega van mijn vriendin. Volgens hem wordt er op de GTI-velgen ook wel gebruik gemaakt van klemmetjes (zgn. TRX-klemmetjes) op de buitenzijde (dit is dus waarschijnlijk slaglood). Dit zou het mooiste resultaat geven en bij Gert de Jong zouden ze dit wel hebben.
Maar goed, advies van Gert is dus gewoon blind balanceren. Kan makkelijk en je ziet er niks van.
Ik ga maandag wel even met het Stadionplein overleggen hoe we dit verder gaan oplossen. Mijn voorkeur: opnieuw (en dan blind) laten balanceren in Aalsmeer en de kosten delen. Ben benieuwd of ze zich daar op het Stadionplein in kunnen vinden.
@mpostma: Auto trilt niet, maar soms lijkt het wel of de wagen minder goed rechtuit gaat dan voorheen. Daar ben ik nog niet helemaal uit. De hele auto voelt sowieso totaal anders aan met de nieuwe velgen en nieuwe banden.