Totaal aantal Berichten: 15726
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En of zo’n trax leuk is. Vandaag even retourtje Arnhem voor een meeting van de Panhardclub. 448 km zonder een plofje verkeerd. Super.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Zomaar wat feitjes na een dikke duizend kilometer inrijden. Vorige week olie en filter gewisseld. Nagenoeg geen prut aan de magnetische carterstop, dus het filter doet zijn werk naar behoren. Geen druppel olie verbruikt (ok, misschien een enkele verloren). Op de lange rit gisteren met een kruissnelheid van 100/110 op de navigatie een verbruik (op benzine) van 1 op 10,6. Da’s voorwaar niet slecht De toegenepen billen in de file op de ring rond Antwerpen waren nergens voor nodig, want er ging maar 39 liter in bij terugkomst. Nadat vorige week de uitlaat net voor de pot bleek te zijn afgescheurd en deze weer netjes is gelast (de geoefende lezer weet dat ik daarmee bedoel dat ik het niet zelf heb gedaan) zijn de db’s ook behoorlijk afgenomen in de auto. Heb om diezelfde reden ook het luchtfilter nog wat gemodificeerd, zodat ik nu niet meer horendol wordt van de slurpgeluiden in het vooronder. Is er dan helemaal niets meer te doen? Natuurlijk wel. De spud-in van de lpg moet nog op de ‘nieuwe’ carburateur worden gemonteerd, zodat we weer op kookvloeistof kunnen rijden en ik moet nog iets verzinnen om meer vacuum te genereren dan het iele aansluitinkje dat ik nu heb. Dat is echt te klein voor carterontluchting, rembekrachtiging en voorontsteking. Met de rembekrachtiger afgekoppeld werkt de vervroeging namelijk veel beter en rijdt de auto ook lekker wanneer je door een bebouwde kom sukkelt na een paar keer remmen. We gaan het hok dus niet verwaarlozen omdat ik bezig ben met zijn jongere broer.