27 van de 86
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2014 08:02 PM
  [ # 391 ]
bogaard77 schreef:
waterman schreef:

Nee! In mijn garage wordt niet met dinitrol gespeeld. Weet je wel hoe vies dat wordt en hoe erg dat meurt? Dat kan écht niet!

Waar ga jij je beamert doen dan?

Op de buitenbrug in Frankrijk, maar zeker niet binnen in mijn eigen garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2014 12:09 AM
  [ # 392 ]

Dynamo zit op zijn plaats, beugeltje gemaakt, V-snaar netjes gespannen, helemaal goed. Brug over de voortrein terug geplaatst, schakelstangen er weer tussendoor geprutst, radiateur en slangen terug op hun plek en tot slot de bedrading van de verlichting netjes aangesloten en weggewerkt onder de bijbehorende hitteschildjes. Lijkt wel wat voorbarig, want er hangen helemaal nog geen schermen aan, maar hé, het kan er maar vast strak uit zien. Toen was het helaas alweer tijd om mijn schoolrondje te gaan doen en vanavond ‘moest’ ik ontzetten barbeknoeien.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 juni 2014 12:19 AM
  [ # 393 ]

Heb je de bouten van de radiateurbrug van achter naar voren gemonteerd.

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2014 12:19 AM
  [ # 394 ]

Nee, is daar een goede reden voor? Ik kan ze nu nog makkelijk omdraaien Very Happy

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 juni 2014 01:22 AM
  [ # 395 ]

als de spatborden gemonteerd zijn kun je de bouten moeilijk verwijderen, bij een eventuele motor of bak demontage.

Profiel  
 
Gepost: 27 juni 2014 09:06 AM
  [ # 396 ]

Ha kijk, die reden had ik niet kunnen bedenken. Draai ik ze nog even om.

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 27 juni 2014 02:42 PM
  [ # 397 ]

Bijna vergeten, voor de dynanobout geld hetzelfde, van achteren naar voren, anders moet je bij demontage je grille en radiateur verwiujderen.

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2014 11:32 AM
  [ # 398 ]

Kijk, dat begint ergens op te lijken, jamboneau rechts met nieuwe bedrading en 12 volt startrelais.

Jammer genoeg zit het hitteschildje boven het verdeelblok niet helemaal onder de uitlaatbocht straks. Verplaatsen heeft geen zin, want dan zit het te hoog. De bedrading die langs voren komt al een andere route gegeven, maar ik denk dat daar nog wel iets tussen moet. Eens kijken of ik het een stukje in kan wikkelen met asbestkoord of zo.

En links, met de dynamo, nieuwe bedrading en de teruggevonden afdekkap.

Profiel  
 
Gepost: 28 juni 2014 07:46 PM
  [ # 399 ]

Een hitteschildje over de startmotor en een extra steuntje voor de koelwaterpijp (voor een eventuele toekomstige kachelinbouw laat ik deze maar gewoon zitten).

Profiel  
 
Gepost: 29 juni 2014 12:24 AM
  [ # 400 ]

Mijn afstreeplijstje begint overzichtelijk te worden, wat eng.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 juni 2014 09:43 AM
  [ # 401 ]

Zaan, die blauwe draad naar de oliedrukcontact hoort nog door een stukje plastic o.i.d. te lopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 29 juni 2014 11:02 AM
  [ # 402 ]

Dat komt goed, moet eerst nog even aan de kant om de krukasmoer vast te zetten.

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2014 04:10 PM
  [ # 403 ]

En het resultaat van een paar uurtjes steken met een plamuurmes. Een kale bodem. Alweer onder de indruk van de hardheid van dat ding…

]

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2526
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 camper
Gepost: 30 juni 2014 04:23 PM
  [ # 404 ]

very good very good

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 30 juni 2014 06:23 PM
  [ # 405 ]

Nou, alles nog eens nabehandeld met de staalborstel, mag het nu een nachtje aanroesten, ga ik morgen lekker knoeien met RX5. En passant als ontspanning tussen al het gekruip onder de auto nog even de koppeling gesteld volgens de gegevens in het wph. Kan dat ook weer van mijn lijstje.

Profiel  
 
 
27 van de 86
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook