Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor ik er mee naar Nice kan moet ik eerst nog een paar andere dingetjes afmaken
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel erg knap gedaan. Het bewijst ook dat je met handigheid, durf, doorzettingsvermogen en tijd heel budget neutraal je wagen kunt opknappen en dat is onbetaalbaar. Echt top!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is inderdaad vooral een kwestie van gewoon doen. En de tijd nemen. Nog perfecter had best gekund, als ik nog preciezer had gewerkt. Goed om te weten voor een volgende keer. Een ding is wel duidelijk, die plastic biezen die ze er vanuit de fabriek tussen naaiden waren niet alleen vanwege slijtage, maar zeker ook om eenvoudig een strakke lijn te creëren.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Mooi werk man! Nu nog een Billy dashboardkastje 😃
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik heb wel al een Peijnenburg dashextension Martijn
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hahaha geweldig man!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er netjes uit
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het heeft een paar dagen opruimwerk en inventarisatie gekost, maar het project is weer in beeld en bereikbaar. Vanmiddag wat interieurdelen ‘opgepoetst’ en het ruitenwissermechanisme gangbaar gemaakt. Ligt klaar voor montage met de ‘nieuwe’ 12 Volt ruitenwissermotor. En avant Citroën.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn auto heeft rondom wielmoeren van een soort messing. Dit zijn specifieke moeren voor de Lambert Nivelles velgen uit de Belgische productie. Nu zijn de moeren niet meer helemaal fris en ben ik op zoek naar een alternatief. De gespecialiseerde handel heeft wel een alternatief, maar met prijzen die variëren van 6 tot 11 euro per moer loont het om zelf eens verder te kijken. De originele moer is een soort kruising tussen een conische en een platte moer (platte kant met een kraag rond het draadgat). Nu wordt deze maat (M12 x 1,25) vrij veel gebruikt op Japanse auto’s, maar dan met alleen de conische zijde. Ik heb zo’n moer gehaald en geprobeerd en zie eigenlijk niet meteen bezwaren waarom deze niet zouden werken. De conische moer past prima in de velg, alleen de platte zijde mist. Een paar plaatjes ter illustratie:
Rechts heet origineel, links de Japanner…
En de locatie die gevuld moet worden…
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zijn dus de moeren van m’n subaru
Die heb je zelfs dicht en verchroomd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat weet ik, maar ze zitten toch achter de wieldop. Wat denk jij, genoeg draagvlak?
Je zou na kunnen meten of ze ver genoeg op het draadeind gedraaid kunnen worden. Zo op basis van de foto zijn ze dieper dan de originele, dus het aantal gangen dat ze pakken zal genoeg zijn.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het draadeind komt er net doorheen, dus dat zit wel snor.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is wel een erg smal randje, allen dat conische stukkie. Maar aan de andere kant, mijn 170 pktjes kan het ook aan..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Kijk eens op de site van Biesheuvel autosport.
Afdeling bouten, moeren, draadeinden.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.