66 van de 86
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 maart 2019 09:52 PM
  [ # 976 ]

T stukje in de vacuum vervroeger leiding?

Profiel  
 
Gepost: 27 maart 2019 11:06 PM
  [ # 977 ]

De vacuumslangen die ik naar rembekrachtigers zie gaan zijn nogal wat dikker dan de kleine vacuumleiding op de carburateur, zou dat werken denk je?

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 maart 2019 11:26 PM
  [ # 978 ]

O rembekrachtiger, dat heb ik gemist, dan gaat dat niet goed.
Niet door de verschillende leiding diameters, maar wel omdat de bufferwerking van de remservo
de responsetijd van de vacuumvervroeging verziekt
Ik heb nog een los spruitstuk liggen, zal morgen even kijken of je dat gat staffeloos kunt doorboren.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2019 07:44 AM
  [ # 979 ]
Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 28 maart 2019 10:58 AM
  [ # 980 ]


Deze is zelfs al doorboord, van een HY, ziet er dus iets anders uit.

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2019 11:00 AM
  [ # 981 ]

Ja precies, dat had ik dus ook al uitgevogeld. Het enige verschil is dat bij deze de tuit voor de koelwaterslang precies aan de andere kant zit (logisch natuurlijk, de waterpomp zit bij een HY ook aan de andere kant). Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat op deze plek het spruitstuk ook dubbelwandig is. Dank voor de foto en het meedenken.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 maart 2019 01:13 PM
  [ # 982 ]

Een Hella UP28 Vacuumpomp uit een oude Volvo halen en geen gaten boren?
Weet dat ze bij de Matra bagheera dit vaak doen, zouden super pompjes zijn.
Nieuw zijn ze ook nog te krijgen maar prijzen vanaf 150€, voor een occasie betaal je 30€ ofzo

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 28 maart 2019 02:31 PM
  [ # 983 ]

Het raakt ook wel een keer vol onder die motorkap natuurlijk, maar het is op zich geen slecht idee.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 29 maart 2019 12:54 AM
  [ # 984 ]

de vacuumaansluiting kan overal ergens in het spruitstuk worden gemonteerd

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 maart 2019 12:59 AM
  [ # 985 ]

Maar wil je dat met een LPG?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 29 maart 2019 09:35 AM
  [ # 986 ]
j.witkop schreef:

de vacuumaansluiting kan overal ergens in het spruitstuk worden gemonteerd

Vergis je niet, dit is een ID-motor met een vloeistof verwarmd spruitstuk, kortom het is deels dubbelwandig en er loopt koelvloeistof doorheen. Daar kun je dus niet zomaar overal straffeloos in boren.

Profiel  
 
Gepost: 31 maart 2019 10:01 PM
  [ # 987 ]

Vanmiddag met het ouwe lijk naar een keuring van de Traction Club geweest. Mijn apparaat mocht als eerste de brug op, hilariteit alom, met zo’n haveloos lor, maar het gelach verstomde al snel. De 3% afwijking op de achterremmen tijdens de remtest en 13% op de voorremmen had de eerste scepsis al weggenomen. Remmen dus, lagers, banden, achteras, vooras etcetera etcetera. Het ding is gewoon goed. Eén punt van kritiek slechts, er zit wat veel vloeistof in mijn remwater. Dat moet dus zeer binnenkort even ververst worden. Niet gek toch, tussen een aantal blinkend mooie exemplaren die toch uitblonken met 40% remverschil, lekkende brandstofleidingen en ondeugdelijke verlichting. Ik ben helemaal blij.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 maart 2019 10:31 PM
  [ # 988 ]

Topactie! En, naar mijn idee is ook weer eens bewezen dat ook de echt ouwe meuk gewoon verplicht naar de apk moet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2019 11:12 PM
  [ # 989 ]

Een APK totaal…
Of in gematigde vorm ...
Daar bedoel ik mee technisch perfect ,maar geen geneuzel over…
Maw ik ben het wel met je eens Yuri

Graddus,ook de complimenten van hier !

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 april 2019 09:22 AM
  [ # 990 ]
nanko schreef:

O rembekrachtiger, dat heb ik gemist, dan gaat dat niet goed.
Niet door de verschillende leiding diameters, maar wel omdat de bufferwerking van de remservo
de responsetijd van de vacuumvervroeging verziekt

Dat kun je ondervangen door een vacuumtank te monteren. Dan is dat je buffer. Doe ze bij de Willys Jeeps ook als er een bekrachtiger wordt geplaatst.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
66 van de 86
« Eerste  < Vorige 64 65 66 67 68 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook