persoonlijk vind ik hun service erg goed. Ze doen wat ze toezeggen,
visscher in Culemborg.
ik ben echter behoorlijk geschrokken hiervan…
Vervangen distributieriem:
arbeid 3,30 uur x €71,40 235,62
distributieset 45,99
multiriem (afhankelijk van exact type) 25,00
totaal: € 364,87 incl. btw
Vervangen koppeling/drukgroep:
arbeid 7,80 uur x €71,40 556,92
drukgroep 232,18
keerringen 17,65
versnellingsbak olie 17,12
totaal: € 980,41 incl. btw
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Voor welke auto is dat dan?
Als er een dikke motor in hangt is het allemaal moeilijker bereikbaar natuurlijk. En heb je al contact gehad met de HEGRU in Veldhoven?
Die hanteren erg fijne prijsjes.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: zijn dit dan normale prijzen ????
gompy58 schreef:persoonlijk vind ik hun service erg goed. Ze doen wat ze toezeggen,
visscher in Culemborg.
ik ben echter behoorlijk geschrokken hiervan…
Vervangen distributieriem:
arbeid 3,30 uur x €71,40 235,62
distributieset 45,99
multiriem (afhankelijk van exact type) 25,00
totaal: € 364,87 incl. btw
Vervangen koppeling/drukgroep:
arbeid 7,80 uur x €71,40 556,92
drukgroep 232,18
keerringen 17,65
versnellingsbak olie 17,12
totaal: € 980,41 incl. btw
Ik weet niet precies wat voor XM je hebt, maar de opgegeven uren klopppen netjes. Het uurloon is wel hoog, maar eigenlijk gewoon een “normaal"dealer tarief. Ik heb laatst noodgedwongen een waterpomp voor de XM bij ze moeten halen, en daar gaven ze me zonder probleem 20% korting op. De service was, op zaterdag om 13.00u, heel goed. Ik heb zelf niet de indruk dat ze je het vel over je neus trekken. Een koppeling vervangen is nou eenmaal een rotklusje, en daar ben je echt wel een uurtje of 8 mee zoet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
oow w8 XM 3.0 24V ?
dan vind ik het niet zo heel erg gek, alles daaraan kost wel wat tijd om te doen!
Maar ik zou ook zeker HEGRU nog ff bellen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
tis een gewone 2.0i 16v uit 1994.
Zonder airco oid
Alle xm rijders roepen altijd dat ze om m;n motorblok heen kunnen dansen, zoveel ruimte zit er nog…
Vind de koppeling echt schreeuwend duur zeg. en bij die riem zitten de spanrollen nog niet eens bij…
De waterpomp is destijds bij 139k gelijk met de riem vervangen.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:tis een gewone 2.0i 16v uit 1994.
Zonder airco oid
Alle xm rijders roepen altijd dat ze om m;n motorblok heen kunnen dansen, zoveel ruimte zit er nog…
Vind de koppeling echt schreeuwend duur zeg. en bij die riem zitten de spanrollen nog niet eens bij…
De waterpomp is destijds bij 139k gelijk met de riem vervangen.
Tsja, ik heb onlangs weer eens een koppeling gedaan van een 2.0 16v, en ben ondanks dat ik dit 10 jaar bijna dagelijks heb gedaan toch weer dik 7 uur bezig geweest. Het is zo duur omdat je dealer gewoon de hoofdprijs aan uurloon rekent. Waarom ga je niet naar de Vos in Enspijk? Dat is niet zo ver bij je vandaan en scheelt je vrij veel in uurloon! De Vos is een bekende specialist, waar ik altijd zeer vriendelijk een kundig geholpen wordt als ik zooi kom halen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Prijs voor de riem zonder spanrollen is normaal, je kunt beter een setje halen bij de dealer, dat is veel goedkoper.
Die D-riem is echt niet moeilijk hoor, gezien de sleutelvaardigheid die ik bij jouw heb gezien, lukt jouw dat vast wel met enige studie in het Haynes boek.
Ik liep laatst ook te twijvelen over een D-riem bij een 16V vanwege de dubbele nokken-as, maar het is me prima gelukt, en dat was bij een Saxo waar het echt krap is.
Wat de koppeling betreft, zoals Waterman het al zegt, het is een Pokkeklus
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik baalde zo van het vervangen van die koppeling van de Xm dat ik de koppeling van de Xantia nu door iemand anders laat vervangen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
vandaag betaald 275 euro. Voor een distributie met rollen en arbeid.
dus kijk ff rond voordat je dat soort vriendelijke dealers laat klussen.
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eXaMple schreef:vandaag betaald 275 euro. Voor een distributie met rollen en arbeid.
dus kijk ff rond voordat je dat soort vriendelijke dealers laat klussen.
Misschien handig om te vertellen bij wie? Dat soort adressen moeten we hebben toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
reden waarom ik een Driem bijvoorkeur bij een dealer doe is de garantie.
De “buurman” kan het wellicht voor een kratje bier, maar als de boel dan in de soep gaat heb j eeen probleem. Gebeurt dat bij een dealer dan mag die het oplossen…
maar die 275 staat me wel aan.
Moet ik alleen ff iemand vinden die me met die koppeling wil helpen. HInt
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:reden waarom ik een Driem bijvoorkeur bij een dealer doe is de garantie.
De “buurman” kan het wellicht voor een kratje bier, maar als de boel dan in de soep gaat heb j eeen probleem. Gebeurt dat bij een dealer dan mag die het oplossen…
maar die 275 staat me wel aan.
Moet ik alleen ff iemand vinden die me met die koppeling wil helpen. HInt
Ik heb het natuurlijk niet over “de buurman” maar over onafhankelijke citroen specialisten zoals de Vos, Civer, Renard, enz enz. Stuk voor stuk bekende bedrijven met uitstekende garantie voorwaarden, alle bovag leden enz. De Dealer is wel leuk, en zo’n stempel in je boekje staat natuurlijk wel mooi, maar naar mij toe hebben ze nog nooit bewezen beter te zijn dan een goede specialist. En, er zijn genoeg specialisten die voor 650 euro een koppeling in je XM klussen met een keurige rekening en garantie, met originele onderdelen.
Maar, waarom voor een riem wel naar de dealer, en de koppeling door een beun? Als ‘t fout gaat heb je in beide gevallen hetzelfde gezeik….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
die koppeling zou ik eigelijk wel graag zelf willen doen. Ik wil er iets van leren… Ding is alleen dat ik zo’n klus dan graga zou doen met iemand die er ervaring mee heeft.
Van mijn part gaat die persoon er met een drankje naast zitten en geeft enkel aanwijzingen. Hij kan me dan wel behoeden voor fouten enzo…
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:die koppeling zou ik eigelijk wel graag zelf willen doen. Ik wil er iets van leren… Ding is alleen dat ik zo’n klus dan graga zou doen met iemand die er ervaring mee heeft.
Van mijn part gaat die persoon er met een drankje naast zitten en geeft enkel aanwijzingen. Hij kan me dan wel behoeden voor fouten enzo…
Een koppeling doen zonder brug, luchtgereedschap en transmissiekrik is pure marteling voor je rug. Het is goed zelf te doen, maar dan wel in de juiste werkruimte, en met het juiste gereedschap. En, dan zijn er vast mensen die je graag advies geven. waarom stuur je Wupke niet even een Pb’tje?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik heb het ook bij een garagebedrijf laten doen hoor!
Dat iemand niet met een citroenlogo op zijn kloffie ronbanjerd betekent toch niet dat ie niet betrouwbaar issss?
Rick Nauwens in groenekan.
Bij jou om de hoek Gomp!
Oh ja offerte voor de koppeling voor mijn pa zijn ct turbo tussen de 550 en 650 euro incluis drukgroep en btw en dat soort gelul.
Verschil in die offerte zit um erin dat hij niet wist of het subframe los zou moeten..
pb maar voor zijn nummer.
Het zit hem vooral in het uurloon.
De gestelde tijden zijn wellicht voor een 2.0 v16 wat hoog,
aan de andere kant, het kan ook tegenvallen en wat langer
duren. En een uurtje meer of minder, daar zit het verschil nu ook
weer niet in.
Het uurtarief is wat hoog, ik meen dat de Citroen garage op
iets van 66/67 euri per uur zit.
De Distributie riem zou je volgens mij zelf kunnen doen. Maar net
als ik zou ik dit graag doen met iemand erbij die je behoed voor
de valkuilen. Al doet een Haynes dat ook. Desondanks heb ik het
bij mijn TCT ook laten doen. Deze motor is toch een stukje complexer,
en minder ruimte.
Drukgroep gedoe, is geen doen zonder brug lijkt me inderdaad.
En hierbij ben je nog meer afhankelijk van iemand ernaast die
het snapt en eerder heeft gedaan. (als je hetzelf gaat doen).
Garantie…. Ja mogelijk totdat je er op moet terugvallen, dan
valt die ook waarschijnlijk tegen.
Let wel, de aankoop van een XM kan soms goedkoop zijn.
Onderhoud aan een auto is vaak duur. Sommige dingen kan je
zalf, en dus veel besparen, sommige dingen kan je haast niet zelf
zonder je rug te breken etc.
Ik zie het verhaal nog wel eens van gastjes die voor weinig
een Porsche kopen, en daarna het eerste bezoek aan de garage
voor onderhoud…..
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!