Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
citroenc2 schreef:jongens de uurprijzen zijn uit meerdere dingen opgebouwd een dealer in het oosten van het land is goedkoper dan er 1 uit de randstad dat komt mede door de gebouwen die duurder zijn enz enz
Dat kan je toch amper nog Randstad noemen of hoort de Betuwe daar tegenwoordig ook bij? Uiteraard zijn op sommige plaatsen de gebouwen duurder in het westen. Maar ook niet overal. Goede maatstaf is vaak hoeveel witte boorden er rond lopen. Dat wil het uurtarief ook aardig opkrikken. Vandaar dat ik het Citroën beleid om alleen met grote en dus dure dealers te werken niet snap. Doe mij maar de “dorpsgarage” met korte lijnen en blijkbaar lage tarieven. Ik vind 54 euro (ex btw) al goed betaald maar blijkbaar is dat aan de lage kant.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb laatst mijn d-riem laten vervangen van mijn 2.1 td voor net ff 200 euro. Mooie prijs toch? In Alphen a/d Rijn, garage Gemmink. Is een universele garage maar het liefst ziet hij een Citroen. Hij rijd zelf ook een XM.
Maar wat dat goedje in de lhm betreft, dat is natuurlijk wel interessant! Zou ik graag wat meer van willen weten…..
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
boukewerff schreef:
Maar wat dat goedje in de lhm betreft, dat is natuurlijk wel interessant! Zou ik graag wat meer van willen weten…..
als je HP voiture teveel als een zeepschuit aanvoelt, doe dan 0,5 ltr SHELL TELLUS 22 erin. dit is hydraulische olie speciaal voor de hydraulische machine’s.
het is de dunste machineolie in de handel verkrijgbaar.
het effect is 2 delig.
je schokdemping word wat strakker maar niet stugger.
en alle HP componenten worden gesmeerd, waardoor eea toch soepeler word.
werkt voorbeeldig bij krakende veerpoten bv.
doe er niet meer dan 0,5 ltr in, daar je dan merkbaar zwaarder moet gaan sturen.
na toevoeging een paar X gymmen en daarna je stuur een paar X van max links naar max rechts draaien..
daarnaast heb ik het in meerdere voiture’s uitgebreid getest, en heeft SHELL me erop gewezen dat het geen nadelige consequentie’s heeft op de LHM en visa versa..
daarnaast emulgeert het goed, dus is er geen klontervorming enzo.
mvgr wupke:die zo wel meer truukjes heeft,maar bollen opboren is er geen van.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dank voor je tips weer Wupke! Altijd handig om te lezen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
kreazyV8wuppo schreef:boukewerff schreef:
Maar wat dat goedje in de lhm betreft, dat is natuurlijk wel interessant! Zou ik graag wat meer van willen weten…..
als je HP voiture teveel als een zeepschuit aanvoelt, doe dan 0,5 ltr SHELL TELLUS 22 erin. dit is hydraulische olie speciaal voor de hydraulische machine’s.
het is de dunste machineolie in de handel verkrijgbaar.het effect is 2 delig.
je schokdemping word wat strakker maar niet stugger.
en alle HP componenten worden gesmeerd, waardoor eea toch soepeler word.werkt voorbeeldig bij krakende veerpoten bv.
doe er niet meer dan 0,5 ltr in, daar je dan merkbaar zwaarder moet gaan sturen.
na toevoeging een paar X gymmen en daarna je stuur een paar X van max links naar max rechts draaien..daarnaast heb ik het in meerdere voiture’s uitgebreid getest, en heeft SHELL me erop gewezen dat het geen nadelige consequentie’s heeft op de LHM en visa versa..
daarnaast emulgeert het goed, dus is er geen klontervorming enzo.mvgr wupke:die zo wel meer truukjes heeft,maar bollen opboren is er geen van.
Hier snap ik dus niets van.. In feite verdun je de LHM, dan zou de vering toch zachter moeten worden en de besturing lichter, net als bij blauwe smurfenolie?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:Hier snap ik dus niets van.. In feite verdun je de LHM, dan zou de vering toch zachter moeten worden en de besturing lichter, net als bij blauwe smurfenolie?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van, want het werkt echt super
baroen schreef:citroenc2 schreef:jongens de uurprijzen zijn uit meerdere dingen opgebouwd een dealer in het oosten van het land is goedkoper dan er 1 uit de randstad dat komt mede door de gebouwen die duurder zijn enz enz
Dat kan je toch amper nog Randstad noemen of hoort de Betuwe daar tegenwoordig ook bij? Uiteraard zijn op sommige plaatsen de gebouwen duurder in het westen. Maar ook niet overal. Goede maatstaf is vaak hoeveel witte boorden er rond lopen. Dat wil het uurtarief ook aardig opkrikken. Vandaar dat ik het Citroën beleid om alleen met grote en dus dure dealers te werken niet snap. Doe mij maar de “dorpsgarage” met korte lijnen en blijkbaar lage tarieven. Ik vind 54 euro (ex btw) al goed betaald maar blijkbaar is dat aan de lage kant.
het probleem is vaak dat als er in de regio nholland /z hooland/utrecht iemand een gebouw moet kopen dat dat vaak duurder is dan de rest van het land
verder heb je als dealer ook aan bepaalde normen te doen bijv dat al het personeel op scholling gaat elk jaar
daarbij dan nog alle dure apparatuur die ze moeten hebben enz enz
een onafhankelijke garage kan dit veel meer zelf bepalen dan een dealer omdat een dealer toch vanuit de importeur regels opgelegd krijgt
citroenc2 schreef:omdat een dealer toch vanuit de importeur regels opgelegd krijgt
zoals witte tegels op de showroomvloer!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:citroenc2 schreef:omdat een dealer toch vanuit de importeur regels opgelegd krijgt
zoals witte tegels op de showroomvloer!
wie weet maar daar kan oldenhage of martijn beter antwoordt op geven
dat weet ik, van de dealer
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
citroenc2 schreef:het probleem is vaak dat als er in de regio nholland /z hooland/utrecht iemand een gebouw moet kopen dat dat vaak duurder is dan de rest van het land
verder heb je als dealer ook aan bepaalde normen te doen bijv dat al het personeel op scholling gaat elk jaar
daarbij dan nog alle dure apparatuur die ze moeten hebben enz enz
Dat van die scholing en apparatuur hebben ze ook bijvoorbeeld in Belgie, waar het uurloon veel lager ligt, wat is daar anders, behalve een duur gebouw. Die €85/uur is wel bijna 190 gulden per uur, ook hier weer een duidelijk geval van het misbruik van de pleuro.
Laten we verder niet vergeten dat op de onderdelen flinke marges zitten, waar ik overigens geen probleem mee heb, aangezien dat wel redelijk normale prijzen zijn.
JanO schreef:kreazyV8wuppo schreef:boukewerff schreef:
Maar wat dat goedje in de lhm betreft, dat is natuurlijk wel interessant! Zou ik graag wat meer van willen weten…..
als je HP voiture teveel als een zeepschuit aanvoelt, doe dan 0,5 ltr SHELL TELLUS 22 erin. dit is hydraulische olie speciaal voor de hydraulische machine’s.
het is de dunste machineolie in de handel verkrijgbaar.
Hier snap ik dus niets van.. In feite verdun je de LHM, dan zou de vering toch zachter moeten worden en de besturing lichter, net als bij blauwe smurfenolie?
groet, Jan
Tellus is dikker dan LHM.
als ik me niet vergis is LHM 5w0 en tellus is 22w0.het probleem van LHM zit hem ook in het feit dat het weinig viscositeit heeft.
dus matig smeert.
daarentegen is dat bij Tellus juist het tegenover gestelde.
die heeft hogere smeereigenschappen.
dus vandaar dat het op die manier werkt.zeker als je last hebt van te zachte bollen, of krakende veerpoten, dan kun je er op deze manier iets aan doen.
vast zittende of matig werkende Hoogte regelaars gaan vaak ook beter werken.
bij opgeboorde bollen word de soeplesse gehaald uit de passief passerende olie(langs de schokbreker ).
door Tellus toe te voegen rem je de passive werking ietwat af.mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:De uurprijs is echt aan de hoge kant. Mijn specialist rekent 45 per uur, ex btw. Incl. is dat 53,55.
Vraag eens een gratis offerte aan bij . Kan via internet, verplicht tot niets en je hebt wel een indicatie avn de prijs.
Patrick
Hier moet je dus niet met je toekomstige GS naartoe gaan! Een distributiewissel incl. spanrollen komt neer op een kleine €500,-.
Nu ben ik een routineloze beginnende sleutelaar, maar vraag wel af hoeveel tijd ze hiervoor denken nodig te hebben. De garage wekt bij mij een beetje de indruk in de €50,-/uur-hoek te zitten. OK, het is een klo**klus, maar een volledige dag is echt overdreven hiervoor.
Kortom, die distr. pakken we samen wel aan!
Ik ben niet zo’n sleutelaar,ik heb een monteur die na dienst wel eens wat wil klussen.
In januari weggebracht voor een grote beurt,krijg auto terug €50,grote beurt was niet nodig heeft ie er een kleine van gemaakt
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
patje74 schreef:
Hier moet je dus niet met je toekomstige GS naartoe gaan! Een distributiewissel incl. spanrollen komt neer op een kleine €500,-.
Nu ben ik een routineloze beginnende sleutelaar, maar vraag wel af hoeveel tijd ze hiervoor denken nodig te hebben. De garage wekt bij mij een beetje de indruk in de €50,-/uur-hoek te zitten. OK, het is een klo**klus, maar een volledige dag is echt overdreven hiervoor.Kortom, die distr. pakken we samen wel aan!
Zodra die GS er is, en er is sprake van dergelijk onderhoud dan ben ik al snel onderweg naar het mooie Friesche Land!
Overigens heb ik vorig jaar in Frankrijk even de dealer moeten bezoeken met de Berlingo. De dealers aldaar hanteren dezelfde uurtarieven als de Citroen dealers in ons land. Verder is het tarief dat de dealer bij mij in de buurt rekent, de afgelopen jaren (sinds de invoering van de euro) slechts met de inflatie meegestegen. In de regio Den Helder/Schagen dus geen vemeend misbruik.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!