Zolang ik het met enig plezier zelf kan doen in een wind en waterdichte omgeving, doe ik eht mooi zelf. Heb ik ook niet het idee verneukt te kunnen worden, weet ik dat het goed gebeurt (vertrouwen in jezelf is het mooiste dat er is ) en dat als er iets fout gaat, ik alleen maar pissig op mezelf hoef te zijn en niet hoef te matten over de extra kosten die de garage moest maken om het te fixen, want uiteraard valt dat niet onder garantie. Bovendien weet je zelf hoeveel je kost per uur, namelijk gemiddeld 1 liter water, twee boterhammen en misschien een peukje of 2,3. Dus geen onverwacht hoge kosten, omdat er een úurtje bij moest…
Ik heb het gehad met garages, je bent pas verneukt, als je je verneukt voelt, en ik heb me de laatste 3 garagebezoeken altijdv verneukt gevoeld dus ik heb mn conclusies getrokken!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik denk dat je alle dealers ook niet over 1 kam moet scheren.
Voorheen liet ik het onderhoud altijd door een spcialist en een universele garage doen. Op papier goedkoper, maar doordat er altijd wel iets tegen zat was ik net zoveel kwijt als bij de dealer.
Mijn pa heeft al zolang hij Citroen rijdt (dikke 25 jaar) zijn auto’s in onderhoud bij de dealer. Oud of nieuw. Waarbij de afgelopen 10 jaar bij Ruesink in Doetinchem. Ruesink is op papier een groot bedrijf (5 vestigingen) maar in de praktijk profiteren ze alleen van de voordelen en doen niet mee met de nadelen. Liever een monteur die even met de klant een proefrit gaat maken als werkloze verkopers.
Op een gegeven moment hebben ik en pa (hij reed een Xantia en ik een XM) de rekeningen eens naast elkaar gelegd, en onderaan de streep was hij fors goedkoper uit.
Toen heb ik zelf bij wijze van proef ook eens de beurt en wat andere dingetjes bij Ruesink laten doen, en de uiteindelijke factuur viel me erg mee.
Daarnaast ben ik erg servicegevoelig. Ik vind het erg prettig bij naam gekend te worden en ik vind het erg prettig als ik even in de werkplaats mag meekijken…
Sindsdien laat ik alles daar doen, en heb er ook mijn nieuwe C4 besteld. Ruesink zit overigens op een uurtarief van 65 euro, maar voor vaste klanten gaat daar een vast percentage van af (tussen de 10 en 20%).
Met banden en uitlaten hetzelfde, ik ben bij kwikfit en euromaster duurder uit doordat ik een leuke vaste klanten korting krijg.
Domme vragen bestaan niet.