1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Primaire ketting en spanner + geleider troubles
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 mei 2007 11:46 PM

hier zie je foto’s van een collega SM’ist Van de Franse SM club! Hij heeft blijkbaar een beetje te lang gewacht met het reviseren van zijn distributie
maar zolang de ketting niet rammelt is er normaler wijze geen onheil!

 
 
 
 
 
 
 

wat er allemaal niet kan gebeuren met die spanner!! mijn distributie komt normaal gezien volgend jaar aan de beurt! samen met de waterpomp keerring en de rest!!alles is hier kapot,behalve de ketting,die is intact gebleven en geen mm verschoven!! Een echte gelukzak die persoon

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 mei 2007 12:03 AM
  [ # 1 ]

Zoals je in foto 2 kan zien is de arret van de kettingspanner uitgebroken , die ketting moet een hels lawaai gemaakt hebben .

Vrees dat het bij mijn goude   ook zoiets zal zijn , je hoort alles achterna komen als je de gas lost .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2007 12:25 AM
  [ # 2 ]

En dus wéér een reden om GEEN originele kettingspanner te monteren, maar een hydraulische!!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 05 mei 2007 01:20 AM
  [ # 3 ]
waterman771 schreef:

En dus wéér een reden om GEEN originele kettingspanner te monteren, maar een hydraulische!!!

je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf

EEN VRAAGJE:welke dikte heeft het vlakke alumateriaal,waarop de spanner bevestigd word??‘t is te zeggen hoe diep kan je boren om de spanner te bevestigen en er niet door te boren,of mag je doorboren mits schroefdraad afdichtingsmiddel te gebruiken???

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 05 mei 2007 11:19 AM
  [ # 4 ]

Feit is we zijn een paar weken geleden naar garage bagnole geweest in Echt. Reviseert (Maserati en Ferrari) Die raade geen hydraulische spanner aan maar de recentste mechanische, ik geloof omdat een mechanische de ketting altijd onder druk laat staan ook wanneer de wagen bv 2 maanden niet rijdt en bij een hydraulische valt de druk na een tijd voor een groot deel weg zei hij, en dan krijgt de ketting een grote snok… maar meer weet ik er ook niet van…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 mei 2007 11:38 AM
  [ # 5 ]
bxsport schreef:

Feit is we zijn een paar weken geleden naar garage bagnole geweest in Echt. Reviseert (Maserati en Ferrari) Die raade geen hydraulische spanner aan maar de recentste mechanische, ik geloof omdat een mechanische de ketting altijd onder druk laat staan ook wanneer de wagen bv 2 maanden niet rijdt en bij een hydraulische valt de druk na een tijd voor een groot deel weg zei hij, en dan krijgt de ketting een grote snok… maar meer weet ik er ook niet van…

De mechanische EN de hydraulische spanner hebben een ratelmechaniek zodat deze nooit volledig terug vallen . ( denk ik toch ) het is nog vroeg hé

een hydraulische spanner zet zoveel druk op de ketting als er oliedruk gemaakt wordt door de motor ; dus soms zeer behoorlijk wat .

Een mechanische spanner neemt alleen de speling van de ketting weg .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2007 11:35 AM
  [ # 6 ]
dominique1963 schreef:

je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf

Je kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico Rolling Eyes

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2007 12:13 PM
  [ # 7 ]
wbogaerts schreef:

De mechanische EN de hydraulische spanner hebben een ratelmechaniek zodat deze nooit volledig terug vallen . ( denk ik toch ) het is nog vroeg hé

Dit klopt, de hyraulische spanner is gelijk aan die van de Ds en voorzien van een ratelmechanisme.

wbogaerts schreef:

een hydraulische spanner zet zoveel druk op de ketting als er oliedruk gemaakt wordt door de motor ; dus soms zeer behoorlijk wat .

Als je de leiding/oliekanaal naar het spannertje klein houdt, krijg je ook minder druk op de spanner. De spanning welke op de ketting wordt gezet valt dus in de praktijk erg mee, en gezien de hoge kwaliteit van de ketting is dat tegenwoordig geen probleem. WvdL vertelde dat de nieuwe ketting met hydraulische spanner minimaal 250.000 km meegaat.

wbogaerts schreef:

Een mechanische spanner neemt alleen de speling van de ketting weg .
Walter

Dat klopt, en deze spanner heeft een aantal bewegende delen waarvan IK vind dat ze van slechte kwaliteit zijn…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 mei 2007 01:32 PM
  [ # 8 ]
waterman771 schreef:
dominique1963 schreef:

je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf

Je kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico Rolling Eyes

Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 mei 2007 03:28 PM
  [ # 9 ]

Ff topictitel wat minder schreeuwerig gemaakt. Gaarne volgene keer caps-lock uitzetten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 06 mei 2007 10:01 PM
  [ # 10 ]

tja ik ben nog aan het twijfelen wat ik er bij mij ga laten opzetten…hoor verschillende verhalen langs allebij de kanten waarbij ieder voor zijn eigen winkel spreekt natuurlijk….. ik kom er het fijne nog wel van te weten…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 mei 2007 10:16 PM
  [ # 11 ]
bxsport schreef:

tja ik ben nog aan het twijfelen wat ik er bij mij ga laten opzetten…hoor verschillende verhalen langs allebij de kanten waarbij ieder voor zijn eigen winkel spreekt natuurlijk….. ik kom er het fijne nog wel van te weten…

Tsja, je moet het inderdaad helemaal zelf weten. Ik zweer bij de hydraulische spanner. Doet het bij mij al 70.000 km, en heeft zich de afgelopen 30 jaar op 100 nederlandse Sm’s bewezen….. een betere test is er niet. Maar ja, er zijn altijd mensen…... Confused  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 mei 2007 02:58 AM
  [ # 12 ]
citrods schreef:
waterman771 schreef:
dominique1963 schreef:

je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf

Je kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico Rolling Eyes

Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...

EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!! En als het zo al gaat beginnen, hoop ik voor jouw het beste hoor ,met uw nieuwe garage! En onthou één ding goed: de klant is koning! trouwens met de modernste kettingen (voorgerekte) en de 3de generatie spanner is er volgens garage Bagnole (Jan lenaerts) ook geen probleem!!! Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 mei 2007 11:56 AM
  [ # 13 ]
Blooper1963 schreef:
citrods schreef:

Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...

EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!! En als het zo al gaat beginnen, hoop ik voor jouw het beste hoor ,met uw nieuwe garage! En onthou één ding goed: de klant is koning! trouwens met de modernste kettingen (voorgerekte) en de 3de generatie spanner is er volgens garage Bagnole (Jan lenaerts) ook geen probleem!!! Laughing

Kijk, Blooper, niemand hier zal jou dwingen om welke spanner dan ook te gaan gebruiken!! Alleen, voor 350-400 euro extra heb je een zeer waardevolle modificatie op je auto waarvan in 30 jaar!!!  Very Happy is bewezen dat het werkt en geheel probleemloos is. De originele spanner bestaat nog steeds uit bewegende delen die alle kunnen afbreken. Dat risico is gewoon aanwezig. Als je nou zo’n mooie wagen hebt als de uwe, neem dan in godsnaam geen risico en geef die laatste euro nou ook gewoon uit! Trouwens, klant is koning, dat klopt. Maar, de mecanicien moet de garantie geven en bepaald daar dus ook de voorwaarden voor. En nu weer lief zijn voor CitroDS! Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 07 mei 2007 03:27 PM
  [ # 14 ]

Ik hou me doorgaans verre van technische discussies aangaande de SM (weet er ook geen moer vanaf). Maar de belangrijkste redenen om mijn droom om een SM te bezitten te laten varen zijn het feit dat ook ik de Bank van NL (of Belgie) niet ben en de wetenschap dat het bijzonder onverstandig is om een SM te kopen als je vervolgens wil bezuinigen op preventief onderhoud.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 07 mei 2007 05:40 PM
  [ # 15 ]

Dat is zo maar als je bijvoorbeeld een deel zelf kan doen de motor er bijvoorbeeld uithalen wordt het al een stuk goedkoper hoor!  de stukken kosten veel geld maar de werkuren zijn nog een pak duurder hoor als je alles bijeen rekent en daar zit het meestal..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook