Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
hier zie je foto’s van een collega SM’ist Van de Franse SM club! Hij heeft blijkbaar een beetje te lang gewacht met het reviseren van zijn distributie
maar zolang de ketting niet rammelt is er normaler wijze geen onheil!
wat er allemaal niet kan gebeuren met die spanner!! mijn distributie komt normaal gezien volgend jaar aan de beurt! samen met de waterpomp keerring en de rest!!alles is hier kapot,behalve de ketting,die is intact gebleven en geen mm verschoven!! Een echte gelukzak die persoon
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zoals je in foto 2 kan zien is de arret van de kettingspanner uitgebroken , die ketting moet een hels lawaai gemaakt hebben .
Vrees dat het bij mijn goude ook zoiets zal zijn , je hoort alles achterna komen als je de gas lost .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En dus wéér een reden om GEEN originele kettingspanner te monteren, maar een hydraulische!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:En dus wéér een reden om GEEN originele kettingspanner te monteren, maar een hydraulische!!!
je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf
EEN VRAAGJE:welke dikte heeft het vlakke alumateriaal,waarop de spanner bevestigd word??‘t is te zeggen hoe diep kan je boren om de spanner te bevestigen en er niet door te boren,of mag je doorboren mits schroefdraad afdichtingsmiddel te gebruiken???
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Feit is we zijn een paar weken geleden naar garage bagnole geweest in Echt. Reviseert (Maserati en Ferrari) Die raade geen hydraulische spanner aan maar de recentste mechanische, ik geloof omdat een mechanische de ketting altijd onder druk laat staan ook wanneer de wagen bv 2 maanden niet rijdt en bij een hydraulische valt de druk na een tijd voor een groot deel weg zei hij, en dan krijgt de ketting een grote snok… maar meer weet ik er ook niet van…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
bxsport schreef:Feit is we zijn een paar weken geleden naar garage bagnole geweest in Echt. Reviseert (Maserati en Ferrari) Die raade geen hydraulische spanner aan maar de recentste mechanische, ik geloof omdat een mechanische de ketting altijd onder druk laat staan ook wanneer de wagen bv 2 maanden niet rijdt en bij een hydraulische valt de druk na een tijd voor een groot deel weg zei hij, en dan krijgt de ketting een grote snok… maar meer weet ik er ook niet van…
De mechanische EN de hydraulische spanner hebben een ratelmechaniek zodat deze nooit volledig terug vallen . ( denk ik toch ) het is nog vroeg hé
een hydraulische spanner zet zoveel druk op de ketting als er oliedruk gemaakt wordt door de motor ; dus soms zeer behoorlijk wat .
Een mechanische spanner neemt alleen de speling van de ketting weg .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dominique1963 schreef:je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelf
Je kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:De mechanische EN de hydraulische spanner hebben een ratelmechaniek zodat deze nooit volledig terug vallen . ( denk ik toch ) het is nog vroeg hé
Dit klopt, de hyraulische spanner is gelijk aan die van de Ds en voorzien van een ratelmechanisme.
wbogaerts schreef:
een hydraulische spanner zet zoveel druk op de ketting als er oliedruk gemaakt wordt door de motor ; dus soms zeer behoorlijk wat .
Als je de leiding/oliekanaal naar het spannertje klein houdt, krijg je ook minder druk op de spanner. De spanning welke op de ketting wordt gezet valt dus in de praktijk erg mee, en gezien de hoge kwaliteit van de ketting is dat tegenwoordig geen probleem. WvdL vertelde dat de nieuwe ketting met hydraulische spanner minimaal 250.000 km meegaat.
wbogaerts schreef:
Een mechanische spanner neemt alleen de speling van de ketting weg .
Walter
Dat klopt, en deze spanner heeft een aantal bewegende delen waarvan IK vind dat ze van slechte kwaliteit zijn…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:dominique1963 schreef:je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelfJe kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico
Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...
Ff topictitel wat minder schreeuwerig gemaakt. Gaarne volgene keer caps-lock uitzetten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja ik ben nog aan het twijfelen wat ik er bij mij ga laten opzetten…hoor verschillende verhalen langs allebij de kanten waarbij ieder voor zijn eigen winkel spreekt natuurlijk….. ik kom er het fijne nog wel van te weten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:tja ik ben nog aan het twijfelen wat ik er bij mij ga laten opzetten…hoor verschillende verhalen langs allebij de kanten waarbij ieder voor zijn eigen winkel spreekt natuurlijk….. ik kom er het fijne nog wel van te weten…
Tsja, je moet het inderdaad helemaal zelf weten. Ik zweer bij de hydraulische spanner. Doet het bij mij al 70.000 km, en heeft zich de afgelopen 30 jaar op 100 nederlandse Sm’s bewezen….. een betere test is er niet. Maar ja, er zijn altijd mensen…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
citrods schreef:waterman771 schreef:dominique1963 schreef:je mag bij mij een komen monteren, ik haal het blok eruit en dan is het aan jou!! ik denk wel dat dit je moet lukken!
WVDLPJ zijn veel te duur!! dat kan ik me niet veroorloven! of had ik de boormaten,dan deed ik het zelfJe kent mijn standpunt, ik ga dat niet doen voor je hé, veels te gevaarlijk… straks boor ik mis, omdat ik de avond van te voren te veel gezopen heb! En, je weet dat WvdL u ook een goede prijs zal maken als je het blok kaal bij hun neerzet! Dat heeft CitroDs ook gedaan en dat was heel goed te betalen. De keuze is aan jou, neem aub geen risico
Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...
EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!! En als het zo al gaat beginnen, hoop ik voor jouw het beste hoor ,met uw nieuwe garage! En onthou één ding goed: de klant is koning! trouwens met de modernste kettingen (voorgerekte) en de 3de generatie spanner is er volgens garage Bagnole (Jan lenaerts) ook geen probleem!!!
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:citrods schreef:
Volledig mee eens. Als er geen hydraulische spanner af kan ...
EUhh!! ik ben de Nationale bank van België niet hoor!!! En als het zo al gaat beginnen, hoop ik voor jouw het beste hoor ,met uw nieuwe garage! En onthou één ding goed: de klant is koning! trouwens met de modernste kettingen (voorgerekte) en de 3de generatie spanner is er volgens garage Bagnole (Jan lenaerts) ook geen probleem!!!
Kijk, Blooper, niemand hier zal jou dwingen om welke spanner dan ook te gaan gebruiken!! Alleen, voor 350-400 euro extra heb je een zeer waardevolle modificatie op je auto waarvan in 30 jaar!!! is bewezen dat het werkt en geheel probleemloos is. De originele spanner bestaat nog steeds uit bewegende delen die alle kunnen afbreken. Dat risico is gewoon aanwezig. Als je nou zo’n mooie wagen hebt als de uwe, neem dan in godsnaam geen risico en geef die laatste euro nou ook gewoon uit! Trouwens, klant is koning, dat klopt. Maar, de mecanicien moet de garantie geven en bepaald daar dus ook de voorwaarden voor. En nu weer lief zijn voor CitroDS!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik hou me doorgaans verre van technische discussies aangaande de SM (weet er ook geen moer vanaf). Maar de belangrijkste redenen om mijn droom om een SM te bezitten te laten varen zijn het feit dat ook ik de Bank van NL (of Belgie) niet ben en de wetenschap dat het bijzonder onverstandig is om een SM te kopen als je vervolgens wil bezuinigen op preventief onderhoud.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Dat is zo maar als je bijvoorbeeld een deel zelf kan doen de motor er bijvoorbeeld uithalen wordt het al een stuk goedkoper hoor! de stukken kosten veel geld maar de werkuren zijn nog een pak duurder hoor als je alles bijeen rekent en daar zit het meestal..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!