Re: Amerikanen zijn nog niet zo gek.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Zelfs een Lexus is hier scherp geprijsd omdat ze hem anders niet verkocht krijgen.
Zelfs in Belgie zijn dat nog steeds premium prijzen. Ze missen bij Lexus dealers en diesels. De VW Phaeton daarentegen, mist niks behalve uitstraling. Veel mensen weten volgens mij nieteens dat het ding bestaat, ook al is het een erg goede auto. De grootste markt schijnt Zuid-Korea te zijn.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
De VW Phaeton heeft niet zozeer zijn uitstraling, maar zijn merknaam tegen. Voor de Citroën C6 geldt dat in mindere mate. Die auto onderscheidt zich echter technisch te weinig. Citroën heeft teveel geprobeerd een goede Duitse auto na te maken, in plaats van zelf voor een specifieke richting te kiezen. Wie zoiets wilt, koopt wel een echte Duitse auto.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Arjan Verkade schreef:Die VW zie ik hier ook nooit in NL
logisch daar zijn er nog minder van dan C6en:
Phaeton:
2007 (t/m 9) 28
2006 46
2005 69
2004 40
2003 44
2002 15
Voor de Citroën C6 geldt dat in mindere mate. Die auto onderscheidt zich echter technisch te weinig.
Naast allerlei geinige gadgets zoals HUD, biedt de C6 simpelweg de beste vorm van Hydropneumatiek (H3+ met AMVAR) die er ooit geweest is. Dat lijkt me technisch (en funtioneel) onderscheidend genoeg.
Bovendien, waar een Phaeton eruit ziet als een grote Passat (zoals ook zijn Duitse maatjes weinig onderscheidend zijn) heeft een C6 ook zijn design en styling als unique selling point.
De vergelijking met Duits spul gaat volledig mank.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
De vergelijking met Duitse auto’s gaat zeer zeker niet mank. Je ziet aan talloze technieken en aan de aankleding van de auto dat Citroën zich daar zeer sterk op richt. HUD is geen USP: de BMW 5 Serie heeft het ook en het bestond in de jaren ‘90 al op diverse Amerikanen. Tegenover de Hydractive-vering zetten andere merken luchtvering en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat net zo comfortabel rijdt. Alleen het model onderscheidt zich, maar dat is niet genoeg in dit segment en dat blijkt ook wel uit de verkopen. De C6 is zeker geen slechte auto, maar ook geen buitengewoon goede.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
cxfanatic schreef:Tegenover de Hydractive-vering zetten andere merken luchtvering en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat net zo comfortabel rijdt.
Hier is al een keer het nodige over geschreven. ik denk dat deze systemen zich moeilijk laten vergelijken. Ervaring of niet, die is erg subjectief wat mij betreft.
Qua styling en vormgeving is de C6 tamelijk uniek en dan druk ik mij voorzichtig uit.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
cxfanatic schreef:HUD is geen USP: de BMW 5 Serie heeft het ook en het bestond in de jaren ‘90 al op diverse Amerikanen. Tegenover de Hydractive-vering zetten andere merken luchtvering en ik kan je uit ervaring vertellen dat dat net zo comfortabel rijdt.
Dat zijn extreem dure en zeldzame opties, die op de C6 standaard zijn. Niet te vergelijken. net zo min als luchtvering en HA; comfortabel kan luchtvering wel zijn, maar het haalt nooit de wegligging van HA.
NB op dik 500x MB-E’s (via autoscout.nl) is er geen een die luchtvering (Airmatic) heeft!
Op 457x Audi A6 zijn het er welgeteld negen:
http://www.autoscout.nl/List.aspx?vis=1&state=A&make=9&model=1628&version=lucht&fregfrom=01/01/2002+00:00:00&pricefrom=30000&cy=NL&page=1&maxresults=500&results=20&desc=True&ustate=N&ustate=U&um=True&sort=power&rfnl=True&pool=1&zipc=NL
op meer dan 500x BMW5ers zijn er maar drie (!) met een HUD:
http://www.autoscout.nl/List.aspx?vis=1&state=A&make=13&model=-39&version=display&fregfrom=01/01/2002+00:00:00&pricefrom=30000&cy=NL&page=1&maxresults=500&results=20&desc=True&ustate=N&ustate=U&um=True&sort=power&rfnl=True&pool=1&zipc=NL
zoals ik al zei: geen vergelijking
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:zoals ik al zei: geen vergelijking
Het geeft wel aan hoe de -voor Citroen ook relevante- klanten van die merken over dat soort dingen denken.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@eviltwin
Mag ik aan jou vragen waar jij die verkoopcijfers elke keer zo snel vandaan haalt?
Die Audi’s zijn 2de hands met luchtvering amper goedkoper als een nieuwe C6
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Toch vraag ik me af in hoeverre mensen die voor een 5 of een E aan het shoppen zijn wel echt een alternatief zien in de C6.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
inhakend op eerdere posts:
doe mij dan maar een Phaeton, zeer goed auto, en nog exclusief ook, dat VW logo zou me niet boeien, lastig trouwens, een C6 of Phaeton…. misschien moet daar eens een topic over worden geopend
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Arjan Verkade schreef:@eviltwin
Mag ik aan jou vragen waar jij die verkoopcijfers elke keer zo snel vandaan haalt?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
DigiDaan schreef:Toch vraag ik me af in hoeverre mensen die voor een 5 of een E aan het shoppen zijn wel echt een alternatief zien in de C6.
Er is maar 1 manier. Citroën moet proberen om die klanten minstens een dag te laten sturen. Er is een forummer hier (met C6 in Rouge Profond) die wat van die stuiterbak adepten mee had in de C6 naar Frankfurt. Ik meen me te herinneren dat de heren erg onder de indruk waren.
Die VW Phaeton is imo al helemaal geen partij. Dat logo maakt in die klasse dus wel heel veel uit en dan wil je zeker niet in een VW gezien worden.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
het logo van de vw zegt niet zoveel meer de prijs die het hem doet
het zelfde geld voor de citroen c6 want als je ziet hoeveel de verkoop is gedaald ten opzichte van 2006
die cijfers zijn wel leuk maar in mijn ogen niet echt realistisch nog
2005 de 9 wagens zijn van citroen en niet door klanten gekocht
2006 een groot gedeelte is voor de dealers bestemd om bijv proef te rijden enz de rest is direct richting klant gegaan
2007 dit zijn pas de eerste echte cijfers in mijn ogen om te zien hoe de c6 het doet
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
citroenc2 schreef:het logo van de vw zegt niet zoveel meer de prijs die het hem doet
dat zijn de marketingdeskundigen en klanten niet helemaal met je eens
en ik dus ook niet
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!