Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Was niet m’n bedoeling je te laten schrikken hoor Meer om aan te geven waar je naar zou kunnen kijken, maar mss iets te stellig
Banden op te hoge druk kunnen zeker bijdragen aan ‘t stuiteren. Als ‘ie scheef gaat staan als je ‘m voor indrukt, kan dat opnieuw op de veerpoten wijzen, maar ook idd op een verschil in druk in de voorste bollen.
Corrigeert ‘ie wel snel als je ‘m ingedrukt houdt?
Probeer ook ‘s of je verschil voelt als je ‘m linksvoor en rechtsvoor afzonderlijk indrukt.
beerpeet schreef:Was niet m’n bedoeling je te laten schrikken hoor Meer om aan te geven waar je naar zou kunnen kijken, maar mss iets te stellig
Banden op te hoge druk kunnen zeker bijdragen aan ‘t stuiteren. Als ‘ie scheef gaat staan als je ‘m voor indrukt, kan dat opnieuw op de veerpoten wijzen, maar ook idd een verschil in druk in de voorste bollen.
Probeer ook ‘s of je verschil voelt als je ‘m linksvoor en rechtsvoor afzonderlijk indrukt.
Ik ga nu zo rijden en de bandenspanning veranderen.
Hij staat voor schuin als hij gewoon op druk stil staat en je kijkt van voren. Ik zal het even indrukken om te voelen.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
julius schreef:Hij staat voor schuin als hij gewoon op druk stil staat en je kijkt van voren.
Dat kan niet aan de bollen liggen
beerpeet schreef:julius schreef:Hij staat voor schuin als hij gewoon op druk stil staat en je kijkt van voren.
Dat kan niet aan de bollen liggen
Ik hoop het wel
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
julius schreef:beerpeet schreef:julius schreef:Hij staat voor schuin als hij gewoon op druk stil staat en je kijkt van voren.
Dat kan niet aan de bollen liggen
Ik hoop het wel
Veerpoten zou niet zo’n drama zijn, schijnt vrij eenvoudig zelf te doen te zijn (al heb ik ‘t zelf nog niet gedaan) en Chyparse noemde ‘n half uurtje werk per kant als zij ‘t deden. Alleen als je ze nieuw wilt hebben is ‘t misschien ff slikken. Je kunt ze ook van een sloper afhalen, maar dan moet je ze wel kunnen testen of enige garantie krijgen dat ze goed zijn.
Weet je wat er dan aan de veerpoten moet gebeuren?
Net even mijn banden op 2 bar gezet en het is wel minder, maar het is er nog steeds. En hij staat nog steeds schuin.
Word weer lekker hobbyen!
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
julius schreef:Weet je wat er dan aan de veerpoten moet gebeuren?
Vervangen/vernieuwen waarschijnlijk. Ik weet niet of ‘t scheef staan ook nog door andere dingen veroorzaakt kan worden.
Blijft ‘ie scheef staan als je ‘m aan een van beide kanten naar beneden drukt of optilt en weer terug laat komen? Voelt een van beide kanten stugger/stroever dan de andere?
Beide kanten zijn even soepel (deinsen wel allebei). Blijft scheef staan.
Ik denk dat ik de nieuwe bollen even af wacht. Geen idee hoe lang deze zich hier al op bevinden. Ze veren nog wel.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bij men diesel in 2de op 3000 toeren en je duwd em plank vliegt de kont al tegen de grond… (en dat is nogmaar bij een diesel…)
Best charmant, maar niet bepaald leuk als je ook nog een bocht wil nemen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
julius schreef:Beide kanten zijn even soepel (deinsen wel allebei). Blijft scheef staan.
Ik denk dat ik de nieuwe bollen even af wacht. Geen idee hoe lang deze zich hier al op bevinden. Ze veren nog wel.
Voor scheef staan kan echt niet aan de bollen liggen, nadeinen in principe ook niet. Zeker als ‘ie nog soepel veert, zullen de bollen misschien bijgevuld mogen worden, maar zeker niet op zijn. Dan veert ‘ie gewoon niet meer. Probleem zal toch de hoogteregelaar zijn (vuil of stuk, al zou ik dan verwachten dat ‘ie aan beide kanten te hoog of te laag staat en traag reageert/corrigeert) of de veerpoten. Bij iets vergelijkbaars met ‘n XM hier op ‘t forum wordt ook nog de veerschotels genoemd als mogelijke boosdoeners, maar of dat bij een BX ook kan weet ik zo niet.
(sorry voor de late reactie)
Hij veert ook niet zo verschrikkelijk slecht.
Ik ga binnenkort wel even kijken naar de hoogteregelaars.
Maar ik heb bij bollen vullen toch een beetje het ‘goedkoop is duurkoop’ gevoel. Maar dat kan aan mij liggen. Heb je er goede ervaringen mee? Knappen ze niet ook wel eens?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ik vul altijd men eigen bollen (die van men auto dus…).
Kan het zelf doen dus waarom zou ik het laten.
Nog nooit nadelige gevolgen bij gehad…
Het enigste waar je mee moet oppassen is als je bollen vult waar minder dan 10bar Stikstof opzit, daarvan willen de membramen wel een scheuren(niet genoeg tegendruk van het gas).
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:ik vul altijd men eigen bollen (die van men auto dus…).
Kan het zelf doen dus waarom zou ik het laten.Nog nooit nadelige gevolgen bij gehad…
Het enigste waar je mee moet oppassen is als je bollen vult waar minder dan 10bar Stikstof opzit, daarvan willen de membramen wel een scheuren(niet genoeg tegendruk van het gas).
Wat een luxe zelf bollen vullen! Is daar speciale apparatuur voor vereist?
Als je (met zo’n hoop bollen auto’s (auto-bol > olie-bol ) er nooit problemen mee hebt gehad dan is dat iets wat ik binnenkort maar moet gaan doen in plaats van nieuwe. Zit een aanzienlijke kostenbesparing in.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ja, zeker speciale apparatuur.
60 bar prop je niet zomaar in een bolletje….
kosten besparen kan het zeker, maar als je bollen kan kopen aan 28,90/stuk(IDDStechnique) word het verschil al kleiner…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Dat was inderdaad de plek waar ik ze dacht te gaan kopen. Alleen is 160 euro een flink verschil met 60 euro voor vullen (afgezien van de benzine om naar Renard of Chyparse te rijden). Dus dat maar doen.