Welke motortypen in DS/ID?
Gepost: 10 mei 2007 08:37 PM

Dat in de eerste bouwjaren van de DS en ID het 1911cc lange slag 11D blok gebruikt is weet ik, maar welke motortypen kwamen daarna en welke benaming hoort bij welke cillinderinhoud etc? En qua versnellingsbakken?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 mei 2007 09:17 PM
  [ # 1 ]

Re: Welke motortypen in DS/ID?

graddus schreef:

Dat in de eerste bouwjaren van de DS en ID het 1911cc lange slag 11D blok gebruikt is weet ik, maar welke motortypen kwamen daarna en welke benaming hoort bij welke cillinderinhoud etc? En qua versnellingsbakken?

Motoren en bakken van na 1965 passen overigens NIET in je traction. De oudere blokken en bakken wel, maar wel met de nodige aanpassingen. Er rijden een aantal tractions rond met een DS of ID blok, al dan niet met de DS/ID versnellingsbak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2007 01:40 AM
  [ # 2 ]

Ik hoor wel vaker roepen dat zulks niet past, maar wat ik ook vraag, nog niemand heeft me geantwoord waarom dan niet   Rolling Eyes dus als er iemand zin heeft om me dat uit te leggen… graag!

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2007 01:44 AM
  [ # 3 ]

Ennuh bedankt voor de link Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 mei 2007 12:11 PM
  [ # 4 ]
graddus schreef:

Ik hoor wel vaker roepen dat zulks niet past, maar wat ik ook vraag, nog niemand heeft me geantwoord waarom dan niet   Rolling Eyes dus als er iemand zin heeft om me dat uit te leggen… graag!

Het nieuwe model motor is een stukkie langer, en en aantal centimeters breder. Het past qua lengte enkel in een 15-6, qua breedte zou het moeten passen in een Normale koets. In een Legere past het zeker niet. Ook kom je erg slecht uit met de aandrijfassen omdat de bak verder naar voren zit. Een oud type DS motor met bak heeft die problemen niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2007 01:21 PM
  [ # 5 ]

Ik ken toch een Traction waar wel een `moderne´DS motor inzit maar dat was dan ook een 15-6:

http://www.cats-citroen.net/citroen_museum/ta_15_h_54/index.html

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 12 mei 2007 08:10 PM
  [ # 6 ]

Ik ken een normale met een 21 ie, maar dat is al een paar dagen terug.
En een normale met een 2200 Renault blok.
In een leger past maar net het orginele blok.
In een six hoort natuurlijk de 6 cilinder.

Ajeto!!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook