Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Er zij een hoop verhalen en filmpjes van hp citroëns die op 3 wielen rijden (dus geen lekkeband maar echt aan 1 kant geen wiel).
nu was mijn vraag heeft iemand van jullie wel is de proef op de som genomen en het geprobeert met zijn eigen wagen???
zo ja welk type en hoe reed het?
gr mark
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
van dat filmpie heb ik het onderandere ook. youtube of google.filmpjes
gr mark
V2 schreef:Er zwerft een filmpje rond van een GS die een slalom of een elandproef oid doet op drie wielen. Weet niet meer precies waar, maar ms kan je ‘m met wat zoekwerk nog opduikelen. Of iemand anders moet direct weten welk filmpje ik bedoel?
Ook van een DS herinner ik me.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb mijn GS een keertje de garage in gereden toen ik met mijn achterremklauwen bezig was en het begon te regenen.
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
V2 schreef:Er zwerft een filmpje rond van een GS die een slalom of een elandproef oid doet op drie wielen. Weet niet meer precies waar, maar ms kan je ‘m met wat zoekwerk nog opduikelen. Of iemand anders moet direct weten welk filmpje ik bedoel?
patje74 schreef:
Het derde filmpje is het.
Dat het met een gs kan wist ik inmiddels maar ik vroeg me af kan het ook met een bx,xm of een van de nieuwe modellen ( C5, C6).
En de eigen ervaringen zijn erg leuk.
gr mark
mark15 schreef:Dat het met een gs kan wist ik inmiddels maar ik vroeg me af kan het ook met een bx,xm of een van de nieuwe modellen ( C5, C6).
En de eigen ervaringen zijn erg leuk.gr mark
Als het met een GS kan, moet het met een BX toch ook lukken, lijkt me.
Maar ik ga het niet proberen hoor….tenzij ik een keer op 200 km van huis sta met 2 lekke banden.
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
ja ik bluf het ook niet met de xm, wel leuk een om het een keer te proberen met een wagen die je naar de sloop gaat brengen.
Ik denk dat het met de BX nog wel zou moeten kunnen, maar proberen zou ik het ook niet want stel dat het niet kan.
Met de Xantia, XM, C5 en C6 zou ik niet weten, want daar is het systeem ook nog met electronica geregeld en ik zou niet weten hoe dat erop reageert…
Autofan schreef:Ik denk dat het met de BX nog wel zou moeten kunnen, maar proberen zou ik het ook niet want stel dat het niet kan.
Met de Xantia, XM, C5 en C6 zou ik niet weten, want daar is het systeem ook nog met electronica geregeld en ik zou niet weten hoe dat erop reageert…
het lijkt mij zolang er maar druk op je systeem staat dat het met de xm /xantia enz enz ook gewoon kan
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
hier een stukje wat ik laatst in een ander topic gepost heb:
ik heb ook eens zo'n actie gehad met een id19p uit 1963.
de diagonaalbandjes waren denk ik 30 jaar oud die er onder zaten.
onderweg naar de sleutelclub in hoofddorp kreeg ik last van ernstige vibraties dus stoppen.
zat er een vuistdikke bobbel op de linker voorband. deze vervangen voor de w.s. nog oudere reserve band. Die sprong na 5 km helemaal uit elkaar. eerste het loopvlak door de lucht en daarna de rest. maar het is werkelijk ongelovelijk hoe weinig je hier feitelijk van merkt. geen enorme rukken aan je stuur of zwiepers van de ene naar de anderekant van de weg.. nee gewoon controleerbaar de auto aan de kant gezet.
vervolgens maar weer die band met de bobbel eronder geplaatst. die ging 10 km later lek
vervolgens een achterwiel gedemonteerd en voor erbi gezet en zo op 3 wielen doorgereden. Ook dat gaat prima dus. merk je eigenlijk weinig van alleen bij bochten naar rechts ( linker achterwiel was weg omdat dat leuker staat als je op de rechterbaan rijdt ) kon je merken dat er iets aan de hand was achter.
Ik heb ongeveer één kilometer met de BX gereden op 3 banden, in de een na hoogste stand wil dat prima. (wel oppassen in de bochten want anders raakt de remschijf de grond)
Ik had wel de ijzeren rembeschermplaat verwijderd, omdat je anders bijna geen bocht kan nemen. (rechtuitrijden kan dus wel)
Was een 19TZI break.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
Ik blijf deze verhalen heel apart vinden, dank voor jullie verhalen
nu blijven er alleen 2 vragen over:
1 kan het ook met de zwaardere types? de xm bijvoorbeeld (rechtdoor zal wel gaan maar bochten wordt erg lastig denk)
2 kan het ook met de nieuwere types lees de C5 en de C6?
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Volgens mij moet dat met, bijna, elke auto lukken mits de vering geblokkeerd is. Bij een HP geveerde auto is dat makkelijk omdat je de hoogte stand kan gebruiken. Met een spring of blad geveerde auto kost het wat meer moeite zal ik maar zeggen .
Dit is alleen maar theorie volgens Mathijs hoor. Ik kan er ook helemaal naast zitten. Wel leuk om eens te proberen met een sloper.
We hebben het wel in Nepal mogen aanschouwen met een tractor. Het rechter voorwiel was afgebroken en ze stonden midden op de “weg”. Om de trekker te verplaatsen zodat wij er weer langs konden hebben ze wat stukken hout tussen de ophanging gedaan om alle verende bewegingen te blokkeren. De trekker kon moeiteloos aan de kant gereden worden en kon zelfs sturen
My other car is a broomstick.
Tips voordat je op 3 wilen gaat rijden; een versimpelde evenwichts redenering:
1- als je op 3 wielen wilt rijden doe dit dan met alléén de bestuurder. Hoe meer gewicht links voor of tussen de voorwielen des te beter. Neem dus een lekkere zware motor. (turbo-dieselof V6)
Vanuit het evenwicht van de auto is het het beste als de auto leeg is op de bestuurder na. (Hoe minder brandstof hoe beter. Verwijderen van het reservewiel scheelt ook)
2- trek op een bovenaanzicht van de desbetreffende auto een lijn van linkervoorwiel naar rechter achterwiel en kijk of de bestuurderspositie voor deze “kantellijn zit. Zo ja dan neemt de kans dat het goed gaat toe.
3- probeer het uit zonder te rijden: opkrikken, houten blokken onder het krikpunt, rechter achterwiel demonteren, auto laten zakken, voorzichtig instappen en starten. Laat de auto op de handrem staan, stap uit en loop een rondje rond je auto.
5- lijkt alles OK? Open dan de achterklep van je auto en leg het gedemonteerde wiel rechts achterin de kofferbak. Auto nog horizontaal?
Dan zou je nu kunnen gaan rijden…
6- als je nit helemaal zeker bent kun je op zoek gaan naar een thuiskomertje wat je rechts achter monteert zodat je niet meteen schade rijdt. (Geen thuiskomertje of kleinere velg te vinden? Vraag dan even bij een bandentoko naar het laagste afdankertje wat op jouw velgmaat zou passen.)
7- vanwege de grotere achteroverhang (en dus een hoger gewicht achter) kun je dit het beste uitproberen met een berline en niet met een break.
Laat even weten of het gelukt is!
"Reaching the destination is not always the purpose of the journey"©
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-08-2006
- Xsara 1.6i coupe chrono
whaha alleen ff minder van die boete, dat slappe gezeik over het milieu wordt ik af en toe wel een beetje gek van.
Alsof je het expres doet, en 300 euri is belachelijk veel.