Constructam achter de Citroën—> beide even eigenwijs
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 mei 2007 02:24 AM

Ga hier even verder. Het onderwerp was OT in het CX deel…........

Heb ook een Coral 1, een overgang naar het nieuwe type, uit 1973. Dat is dus zo’n plastic ding hehe.
Meer foto’s op mijn site. Ben ook lid geworden van de constructam club: http://www.constructamcaravanclub.com Is handig bij hulp en goedkope taxatie en clubverzekering.
Ik begrijp wat je bedoelt met veel plastic en nephout. Deze caravan was/is revolutionair, eigenwijs, echt en niet nep, heeft stijl en klasse. Is eigenlijk de enige die achter een Citroën hoort vind ik. Die latere types, vooral de ‘new generation’, vind ik afgrijselijk.
Heb je zelf nog foto’s?

Zocht iets om mee op vakantie te gaan, met kinderen wordt het al gauw iets achter de auto. Vroeger thuis een Paradiso gehad, ook lekker eigenwijs. Daar heb ik ook veel bekijks mee gehad. Staat in 2 minuten:

Onderweg ff plassen

Daarna zochten we iets comfortabelers, terwijl ik altijd een hekel heb gehad aan caravans. Eigenlijk willen we nog een keer een MB508D:
 
Maar ja, er moet wat te dromen over blijven hè?

[quote data=”” author=“Dion” date=“1252147597”]Mijn Constructam is het type wat je het meest ziet: de Coral.
Coral 4 of zo? Moet ik even nakijken op het registratie - nu kentekenbewijs. Is van 1972, een goed jaar nog. Nieuwere jaargangen werden steeds goedkoper qua afwerking - meer plastic, lelijker hout, en geen glas meer, enz.

Eigenlijk heb ik de pest aan de meeste caravans, bijna altijd lelijk en ik kan niet goed tegen de oorverdovende hoeveelheid plastic en nephout in het interieur.
Dat alles is de Constructam niet. Fraaie vorm, een vorm die men belangrijker vond dan de praktische bruikbaarheid (ipv een volledig 2 p bed voorin is er maar plek voor 1,5, hoofdruimte voor en achter is eigenlijk onvoldoende) en dat vind ik dan wel weer stoer van zo’n fabrikant.

Door de vorm en bouwwijze ligt ie ook nog eens goed op de weg en heeft niet veel last van tegenwind.

Het interieur is prachtig met echt hout, afgewerkt met koperkleur en aluminium (knopjes), glazen lampjes 12V en 220V, lekker ouderwets “behang” en een echt hangend hemeltje. Plus een goed kacheltje wat je bijna nooit aan hoeft te hebben omdat de caravan zo goed geisoleerd is, en een fraai koelkastje met een echte deurgreep.
Onze caravan heeft nog de oorspronkelijke oranje stoffen bekleding en bruin/oranje voortent. Lelijk natuurlijk maar daarom weer leuk.

Die talrijke oude details doen het hem voor me. Echt glazen ruiten overal, behalve de gebogen, uitzetscharnieren van staal met bakelieten draaiknoppen, gewoon leuk allemaal.

Naast al die leuke dingen is het gewoon ook nog eens een goed bruikbare caravan, met gaspitten, aanrecht en een comfortabel groot 2p bed.

Ongelooflijk dat die dingen bijna geen waarde hebben. Ik heb er 9 jaar geleden 2500 gulden voor betaald, en voor zo’n waarde zie ik ze nog overal te koop.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 13 mei 2007 03:02 AM
  [ # 1 ]

Deze caravan was/is revolutionair, eigenwijs, echt en niet nep, heeft stijl en klasse. Is eigenlijk de enige die achter een Citroën hoort vind ik.

Nou, wat dacht je van deze?

Komt dit jaar een XM voor te staan. Zie mijn website, onderaan.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 mei 2007 04:46 PM
  [ # 2 ]

Wij hebben de paradiso uit 1973 ook nog steeds bewaard, ging vroeger altijd achter de BX, Ami6, Ami8, GSA, etc.

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 14 mei 2007 10:19 AM
  [ # 3 ]
JanO schreef:

Nou, wat dacht je van deze?

Een SMV?
Een van de weinige die misschien ooit mijn Constructam kan vervangen.
Nou ja, ook zo’n amerikaans aluminium geval (Airstream) is natuurlijk geweldig. Niet zo’n joekel die je alleen achter een V8 pickup kan hangen, maar er waren veertig jaar geleden ook kleintjes.
Die als voordeel hebben dat ze, vanwege de leeftjd, prachtige details hebben (lees: weinig plastic). Moeilijk te vinden, al helemaal in NL.

Toch val ik soms ook wel voor een zestiger jaren Engelse caravan. Zo een met een een rug op het dak met raampjes erin, en zo’n rare voorkant met drie raampjes. En ook hier weer: de details doen het hem voor mij, hoe ouder hoe beter. Maar weer niet te oud natuurlijk, het moet wel praktisch blijven.

Ik moet nog wel foto’s hebben van onze Constructam & zilver CX GTi (S1). Maar waar? En een vage telefoonfoto van de Contructam toen hij voor kentekenkeuring naar de RDW moest, achter de rode CX.
Wel heb ik zo foto’s van de Contructam & Westminster en Contructam & Triumph 2000 Mk1.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
Dion
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 20-09-2005

Gepost: 14 mei 2007 10:30 AM
  [ # 4 ]

Re: Constructam achter de Citroën—> beide even eigenwij

ernst23 schreef:

Eigenlijk willen we nog een keer een MB508D:
 
Maar ja, er moet wat te dromen over blijven hè?

Ieder het zijne, maar dat vind ik nou eerlijk gezegd helemaal niks. Een hoekige bak zonder charme. Neem dan bijvoorbeeld een zescilinder Commer, zo’n van Gend en Loos bak:
  Werkt deze link?
Een vriend heeft zo’n ding al tien jaar in de schuur staan, nadat we hem van de sloop hebben gered. Er mankeerde behalve wat cosmetische roest niets aan. Ex brandweer gereedschappenwagen. Rijdt erg fijn, een drieliter zescilinder (in lijn natuurlijk) gevoed door een simpel solex carburateurtje. Prachtig.

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 15 mei 2007 12:28 AM
  [ # 5 ]

nog een mooie voor achter een DS http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/5379048/Wawa_caravan.html

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
JanS
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-07-2004

Gepost: 17 mei 2007 10:46 PM
  [ # 6 ]

Zie Avatar!

2CV R.I.P (1977) 
2CV R.I.P. (1980) 
BX 16rs R.I.P. (1985) 
BX 19TZI R.I.P. (1991) 
BX 16 TZI R.I.P. (1992) 
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 17 mei 2007 11:06 PM
  [ # 7 ]

D’r was vandaag of gister een oude caravan dag bij Atractiepark Slagharen zag ik op Hart van NL. Ik zag er ook een zilvergrijze BX break staan in een flits. Iemand hier? Laughing

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 21 mei 2007 09:50 PM
  [ # 8 ]


vandaag gespot in Tessenderlo

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook