vol verwachting klopt ons hart
Wat is het probleem(pje) ?????
Bij een 1.6 ZX loopt de nummering van de cilinders anders dan bij de meeste andere auto’s. Cilinder 1 zit aan dekant van het vliegwiel, 4 zit aan de distributiekant.
Kijk dat eerst maar eens na!
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
he,he, na een lange dag van heen en weer rijden staat de zx nu dan voor de deur.
De man waar we hem gekocht hebben heeft er in verband met het niet starten een verdelerblok van een 1900 bx opgezet, volgens hem is dit allemaal hetzelfde?
Verder is de accu leeg, dus die staat nu aan de lader, missen er een paar doppen voor het op slot doen van binnen uit, voor de rest is het ondanks zijn leeftijd wel een aardige auto.
Ik ga morgen een paar foto’s nemen en op het forum plaatsen ook ga ik dan de volgorde van de bougie kabels controleren en de accu terug plaatsen.
Dan heb ik iets meer zicht op alles en kan ik ook gericht gaan zoeken en de oplossingen die jullie al aan gegeven hebben proberen.
Jullie horen er nog van.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
nou, vanochtend even gekeken naar de ontstekingsvolgorde deze was volgens mij niet goed, heb op het forum gekeken en vond van zx-enschede de goede volgorde,dit gedaan en geprobeerd te starten met als gevolg een boel rook en de slang die aan de olie vulpijp zit knalde er met een harde knal af.
volgens mijn kennis betekent dit dat hij carterdruk opbouwt en dat volgens mij de koppakking er uit ligt.
kan iemand dit bevestigen, of is er nog iets anders waar ik naar moet kijken, ligt het alsnog aan de ontsteking van de bx.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik vind dit maar een rare smurrie…
Veel gezien, maar dit…. :
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
lijkt goed te zitten
ontstekingsvolgorde is 1342
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ja dat dacht ik zelf ook, je vind de sludge namelijk ook weer onder de olie vuldop, maar dit kan volgens mij ook komen doordat de vorige eigenaar het niet zo nauw nam met de olie die er in zit (verschillende merken, soorten)
maar vanmiddag nog even een paar keer geprobeert om te starten maar hij doet het gewoon niet, ik zelf begin nu toch sterk aan de onstekingsmodule van de bx 1900 te twijfelen, hij is mischien wel goed want hij geeft in ieder geval een vonk, maar denk dat de module gewoon niet voor een 1600 zx bedoelt is en dat het inwendig misschien nogal wat verschilt, misschien dat een bx fanaat dit kan bevestigen.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
ja, er is ook benzine want als ik langer doorstart stinkt de motor naar benzine, ik weet dat de pomp ook nog een boosdoener kan zijn maar ik kan de opbrengst niet meten, ik heb er geen meter voor.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
vandaag de bobine er af gehaald het is een BAE 04 is dit net zo een bobine als op de zx 1.6 zit?
de vorige eigenaar heeft volgens hem er een bobine opgezet van een bx 1900, kan ik de bobine doormeten en kijken of hij de goede waarde aan geeft.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
bae04 zou het goeie type moeten zijn.
In de vraagbaak hebben ze het maar over 2 systemen
testgegevens BAE04 :
primaire weerstand 0,6 +/_ 0,1 Ohm
sec weerstand Bosch 14,6 K Ohm
sec weerstand Valeo 8,6 K Ohm
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
oke erg bedankt voor de meet waardes maar waar moet ik die op meten?
ik heb de bobine namelijk er afgehaald en het is dus nu maar een koud kunstje om even te meten, maar je moet wel weten waar!
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Ik kan je niet helpen,wel succes wensen!
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
ik citeer maar even :
-controleer of het controlelampje brand bij lopende motor
-verwijder stekker van regeleenheid
-verwijder relais 807 breng een losse draad aan tussen klemmen 4 en 8 van de stekker van het relais.
-sluit een voltmeter aan tussen aansluiting 1 en massa .de gemeten spanning moet ong accuspanning zijn. Zo niet ontkoppel de bobine
sluit een draad aan tussen de aansluiting 4 van de bobine aansluiting en de massa . moet ong accuspanning zijn. zo niet controleer de weerstand van de windingen op de aansluiting 1 en 4
Weerstanden anders dan de testgegevens vervang de bobine.
einde citaat
Meer kan ik er niet van maken.