2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
zx 1.6 van 1991 wel gekocht ( jaaaaaaaaa hij doet het weer)
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 19 mei 2007 06:28 PM
  [ # 16 ]

vol verwachting klopt ons hart
Wat is het probleem(pje) ?????

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 19 mei 2007 06:54 PM
  [ # 17 ]

Bij een 1.6 ZX loopt de nummering van de cilinders anders dan bij de meeste andere auto’s. Cilinder 1 zit aan dekant van het vliegwiel, 4 zit aan de distributiekant.

Kijk dat eerst maar eens na!

Jos van der Voort

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 20 mei 2007 01:53 AM
  [ # 18 ]

he,he, na een lange dag van heen en weer rijden staat de zx nu dan voor de deur.
De man waar we hem gekocht hebben heeft er in verband met het niet starten een verdelerblok van een 1900 bx opgezet, volgens hem is dit allemaal hetzelfde?
Verder is de accu leeg, dus die staat nu aan de lader, missen er een paar doppen voor het op slot doen van binnen uit, voor de rest is het ondanks zijn leeftijd wel een aardige auto.
Ik ga morgen een paar foto’s nemen en op het forum plaatsen ook ga ik dan de volgorde van de bougie kabels controleren en de accu terug plaatsen.
Dan heb ik iets meer zicht op alles en kan ik ook gericht gaan zoeken en de oplossingen die jullie al aan gegeven hebben proberen.
Jullie horen er nog van.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 20 mei 2007 12:50 PM
  [ # 19 ]

nou, vanochtend even gekeken naar de ontstekingsvolgorde deze was volgens mij niet goed, heb op het forum gekeken en vond van zx-enschede de goede volgorde,dit gedaan en geprobeerd te starten met als gevolg een boel rook en de slang die aan de olie vulpijp zit knalde er met een harde knal af.
volgens mijn kennis betekent dit dat hij carterdruk opbouwt en dat volgens mij de koppakking er uit ligt.
kan iemand dit bevestigen, of is er nog iets anders waar ik naar moet kijken, ligt het alsnog aan de ontsteking van de bx.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 20 mei 2007 01:44 PM
  [ # 20 ]

nee, hij slaat niet aan, en een compressie test is voor mij niet haalbaar want dat spul heb ik niet in huis, ik heb een paar foto’s gemaakt ook van de smurrie die uit de vulpijp kwam.
 
 
 
 
 
 

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 20 mei 2007 02:23 PM
  [ # 21 ]

weet iemand of dit de goede volgorde is van ontsteken? zo heb ik de auto aangetfroffen en wil graag weten of dit in elk geval goed is
 

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 20 mei 2007 03:40 PM
  [ # 22 ]

Ik vind dit maar een rare smurrie…  Rolling Eyes

Veel gezien, maar dit…. Confused:

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 20 mei 2007 07:01 PM
  [ # 23 ]

lijkt goed te zitten
ontstekingsvolgorde is 1342

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 mei 2007 12:57 AM
  [ # 24 ]

ja dat dacht ik zelf ook, je vind de sludge namelijk ook weer onder de olie vuldop, maar dit kan volgens mij ook komen doordat de vorige eigenaar het niet zo nauw nam met de olie die er in zit (verschillende merken, soorten)
maar vanmiddag nog even een paar keer geprobeert om te starten maar hij doet het gewoon niet, ik zelf begin nu toch sterk aan de onstekingsmodule van de bx 1900 te twijfelen, hij is mischien wel goed want hij geeft in ieder geval een vonk, maar denk dat de module gewoon niet voor een 1600 zx bedoelt is en dat het inwendig misschien nogal wat verschilt, misschien dat een bx fanaat dit kan bevestigen.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 mei 2007 01:10 AM
  [ # 25 ]

ja, er is ook benzine want als ik langer doorstart stinkt de motor naar benzine, ik weet dat de pomp ook nog een boosdoener kan zijn maar ik kan de opbrengst niet meten, ik heb er geen meter voor.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 mei 2007 10:02 PM
  [ # 26 ]

vandaag de bobine er af gehaald het is een BAE 04 is dit net zo een bobine als op de zx 1.6 zit?
de vorige eigenaar heeft volgens hem er een bobine opgezet van een bx 1900, kan ik de bobine doormeten en kijken of hij de goede waarde aan geeft.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 21 mei 2007 10:11 PM
  [ # 27 ]

bae04 zou het goeie type moeten zijn.
In de vraagbaak hebben ze het maar over 2 systemen

testgegevens BAE04 :
primaire weerstand 0,6 +/_ 0,1 Ohm
sec weerstand Bosch 14,6 K Ohm
sec weerstand Valeo   8,6 K Ohm

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 mei 2007 10:21 PM
  [ # 28 ]

oke erg bedankt voor de meet waardes maar waar moet ik die op meten?
ik heb de bobine namelijk er afgehaald en het is dus nu maar een koud kunstje om even te meten, maar je moet wel weten waar!

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 21 mei 2007 10:40 PM
  [ # 29 ]

Ik kan je niet helpen,wel succes wensen!

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 21 mei 2007 11:00 PM
  [ # 30 ]

ik citeer maar even :

-controleer of het controlelampje brand bij lopende motor
-verwijder stekker van regeleenheid
-verwijder relais 807 breng een losse draad aan tussen klemmen 4 en 8 van de stekker van het relais.
-sluit een voltmeter aan tussen aansluiting 1 en massa .de gemeten spanning moet ong accuspanning zijn. Zo niet ontkoppel de bobine

sluit een draad aan tussen de aansluiting 4 van de bobine aansluiting en de massa . moet ong accuspanning zijn. zo niet controleer de weerstand van de windingen op de aansluiting 1 en 4
Weerstanden anders dan de testgegevens vervang de bobine.

einde citaat

Meer kan ik er niet van maken.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook