3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
zx 1.6 van 1991 wel gekocht ( jaaaaaaaaa hij doet het weer)
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 21 mei 2007 11:07 PM
  [ # 31 ]

tja wie vraagt krijgt antwoord, het is in ieder geval wat, ik zal proberen of ik er uit kan komen met deze uitleg.
en anders denk ik dat ik het volgend weekend maar naar de sloop ga en een andere probeer te vinden, 1.6 motoren zijn bij ons een beetje zeldzaam je hebt meer 1.4 motoren.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 21 mei 2007 11:33 PM
  [ # 32 ]

Als ik de Haynes quote:

- Testing the coil involves using a multimeter set to its resistance function, to check the primary (LT “+” to “-” terminals) and secondary (LT “+” to HT lead) windings for continuity. Bear in mind that on the four-output, static type HT coil, there are two sets of each windings.
[...]
-Check that there is no continuity between the HT lead terminal and the coil body/mounting bracket

De waarden die Haynes geeft voor de primaire en secundaire windingen zijn als volgt:

Primair: 0.8 ohm
Secundair Bosch: 14000 ohm
Secundair Sagem: 7000 ohm
Secundair Valeo: 8600 ohm

HT is in dit geval volgens mij High Tension, dus de aansluiting naar de bougies.

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 08:40 PM
  [ # 33 ]

Oke even een update,

VAndaag de andere bobine er op gezet en er is nog steeds geen verschil met de andere, na vraag bij de dealer gedaan en volgens hun moet de bobine die er op zat goed zijn omdat deze vonkt.
Dus de oude er weer op gezet en alles terug gemonteerd en nog steeds niet starten, wel vonk.
Nu weet ik dat bij mijn zx de brandstofpomp onder de achter bank zit, maar is dit bij alle zx zo?
Ik heb hier namelijk een verstelbare achter bank in zitten en kan daardoor de pomp ook niet vinden, ik wil namelijk even meten of hij spanning krijgt en ook benzine levert naar de motor, als iemand nog andere sugesties heeft graag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 28 mei 2007 08:49 PM
  [ # 34 ]

Heb je geen spijt dat je deze auto gekocht hebt, Mark?

Profiel  
 
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 28 mei 2007 08:55 PM
  [ # 35 ]

ik heb ook een verstelbare bank en volgens mij zit onder alle zxen de benzpomp onder de achterbank.
Kwestie van bankje eruit halen.

Heeft de dealer je niet nog een tip gegeven ?
Denk dat het toch echt garage werk wordt voor je. Sad

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 09:12 PM
  [ # 36 ]

ach, spijt hebben nee, ik heb de auto samen met mijn zwager gekocht als hobby project en we zouden het heel mooi vinden als we hem weer aan de praat krijgen, maar mocht dit niet lukken dan gaat hij weg in onderdelen, dus wie weet heb ik dan straks wel een heleboel onderdelen te koop van een 1.6 aura.
En wat voor de benzinepomp betreft, ik heb wel gekeken maar kon geen zwarte doppen ontdekken, dus ging er eigenlijk al van uit dat de pomp ergens in de machine kamer zit.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 28 mei 2007 09:54 PM
  [ # 37 ]

Bak en aandrijfassen? Ik houdt me aanbevolen…..

Ik heb nog steeds een originele bobine voor een 1.6 in de aanbieding.

Heb je de bougiekabels al eens omgewisseld met die van je eigen auto? Volgens mij is een 1.8 ook een XU motor en zou je die zo moeten kunnen omwisselen.

Jos van der Voort

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 10:04 PM
  [ # 38 ]

Ja, de bobine, bougie kabels zijn het zelfde, maar als hij wel vonkt (heb dit gechekt door de bougies er uit te halen en aan de dop te laten zitten en dan starten) dan lijkt mij dat de kabels ook nog in een redelijke staat zijn.
En zo als ik al aan gaf de andere bobine gaf geen verschil, maar als hij in onderdelen weg gaat zal ik aan je denken Jos.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 28 mei 2007 10:10 PM
  [ # 39 ]

Brandstoffilter zit vlak voor je achterwiel aan de passagierskant. Heb je die er al afgehaald en gekeken of die misschien (bijna) verstopt is.

Er was een andere TS die daar een filer had waar aan de tankzijde gewoon zwarte drab uit het filter kwam.

Kun je even een bypass maken bij het brandstoffilter? (het filter er tussenuit dus?)

Verder kun je het monopointhuisdeksel (wat een woord) even losmaken en in je inspuit systeem kijken. Daar moet-ie een “parapluutje” met brandstof spuiten (dank Wupke) die dan door de motor opgezogen wordt. Dus monopoinhuis, even de twee moertjes 10 bovenop losmaken, rubber deksel oplichten en dan kijk je zo in de inspuitkamer. Je kunt gewoon starten en de motor zou gewoon moeten lopen.

Daarmee kun je het brandstofprobleem vrij snel uitsluiten want dat is pal voor het je cilinders in gaat.

Jos van der Voort

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 10:15 PM
  [ # 40 ]

Nou dat kan ik nog wel eens proberen als het weer het toelaat, ik zal ook even het filter er af halen en kijken of dit dicht zit, ik heb bij mijn eigenauto deze ook al een keer vervangen en ja er kwam toen een heleboel drab mee, dit was reden om de rest ook schoon te maken en te vervangen.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 10:15 PM
  [ # 41 ]

Nou dat kan ik nog wel eens proberen als het weer het toelaat, ik zal ook even het filter er af halen en kijken of dit dicht zit, ik heb bij mijn eigenauto deze ook al een keer vervangen en ja er kwam toen een heleboel drab mee, dit was reden om de rest ook schoon te maken en te vervangen.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 10:15 PM
  [ # 42 ]

Nou dat kan ik nog wel eens proberen als het weer het toelaat, ik zal ook even het filter er af halen en kijken of dit dicht zit, ik heb bij mijn eigenauto deze ook al een keer vervangen en ja er kwam toen een heleboel drab mee, dit was reden om de rest ook schoon te maken en te vervangen.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 28 mei 2007 10:17 PM
  [ # 43 ]

Kijken naar het “parapluuutje” is eigenlijk het simpelste. Dan zit je aan het einde van de brandstofcyclus vlak voor de verbranding in de motor. Als het daar niet goed zit dan is het sowiezo fout.

Dat scheelt je een hoop gesleutel en slopen achter de motor en onder de achterbank.

Jos van der Voort

Profiel  
 
markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 28 mei 2007 10:19 PM
  [ # 44 ]

Dat “parapluutje"ga ik dan ook maar even proberen, dit moet ook verschijnen als ik de auto probeer te starten, dus weet ik dan ook direct of het goed is.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 28 mei 2007 10:23 PM
  [ # 45 ]

Ben benieuwd! Als-ie daar brandstof krijgt dan kan ik niet zoveel verzinnen. Ik denk dat het dan toch de bobine is (mag je met de mijne proberen) of de BDP sensor. Die heb ik niet. Voor de BDP sensor zit alleen maar mechanische informatie (vliegwiel) die de ontsteking aanstuurt. Daar kan dus niks aan kapot.

Ja en dan kan natuurlijk ook nog de ECU overleden zijn of een hele berg van de andere sensoren. Ik heb al een half jaar het MM lampje aan en ben er nog niet achter wat er mis is. Verschil is dat mijn blok gewoon loopt.

Jos van der Voort

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook