Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Beste technici,
De carburateurs van mijn Visa Chrono krijg ik niet goed afgesteld.
Als ik het gas intrap begint de motor eerst te speutteren om daarna wel normaal op te trekken,als ik daarna het gas loslaat en de koppeling intrap gaat de motor pas na een seconde of 5 normaal stationear lopen.
Ook blijft de auto schokken als ik op kruissnelheid rij.
Ik heb de carburateurs helemaal uit elkaar gehaald en met perslucht doorgespoten,daarna 2 slangetjes in mijn oren gepropt en de uiteinden in de venturi met een knijper op gelijke hoogte vastgezet en zo de carburteurs synchroon afgesteld…...................,echter het werkt niet.
De auto blijft schokken,motor komt slecht op toeren en loopt niet metteen stationear.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer proberen kan,want ik weet het niet meer.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Zijn het Webers? als dat zo is heb ik de gegevens voor basisafstelling wel voor je!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dacht dat het solexen waren.
Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).
Met z’n vieren in je Eendje.
Kornstra schreef:Dacht dat het solexen waren.
Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).
Volgens mij webers, kijk ff op de carbs wat voor merk het is!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
van wie is die foto met die schitterend perfecte motorruimte, het is zo mooi, wit en opgeruimd, het lijkt wel een nieuwe badkamer!!
Echt schitterend!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
je kunt een vacuum manometer op de vacuumvervroegingsuitgang zetten.
beide carbs moeten exact gelijk komen dan.
controleer beide carbs exact op hun vlotterniveau.
verder zul je de basis afstel gegevens erbij moeten hebben om ze af te stellen.
BCCCP zou het voor je kunnen doen.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
BX19trs schreef:Kornstra schreef:Dacht dat het solexen waren.
Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).
Volgens mij webers, kijk ff op de carbs wat voor merk het is!
Emiel
Het zijn solexen,heb het ff nagekeken.
@Maurice,
De badkamer is van Chrono,hij is ook actief op dit forum en beweerd de mooiste Visa Chrono van Nederland te hebben.
Ik ben bij hem wezen kijken en moet zeggen dat hij gelijk heeft.
@Kreazyv8wuppo,
Waar en wat is BCCCP?
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ben vandaag nog ff aan het kloten geweest en kwam er achter dat er een electromagnetische sproeier (weet de officiele benaming niet) niet werkte,bij het contact aanzetten was er bij een geen “klik” te horen,die is dus gewoon kapot.
Gelukkig had ik nog 2 carburateurs liggen van een 205,sproeiers eruit gedraait en in de Chrono carbs gedraait,zijn wel geen electrische maar je moet toch wat.
Starten en wat schetst mijn verbazing,alle problemen opgelost!
Auto loopt perfect en gaat als een kogel,op een gegeven moment durfde ik zelfs niet harder.
Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?
Groeten,
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Kornstra schreef:
Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?
Groeten,
Klaas
functie is het afsluiten van je brandstof toevoer in het stationaire circuit.
waardoor dus NAdieselen word voorkomen, immers als je de motor uitzet komt er geen brandstof meer in de cilinders.
ik ga ff op de gok,!! maar bij mijn weten zitten luchtstelschroeven altijd BOVENOP de carb, en brandstof gerelateerde stelschroeven ONDERAAN de carb…
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
kreazyV8wuppo schreef:Kornstra schreef:
Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?
Groeten,
Klaas
functie is het afsluiten van je brandstof toevoer in het stationaire circuit.
waardoor dus NAdieselen word voorkomen, immers als je de motor uitzet komt er geen brandstof meer in de cilinders
mvgr wupke
Als dat de enigste functie is laat ik het zoals het nu is.
Bedankt voor de info,
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.