Probleem met carburateurs synchroniseren
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 13 mei 2007 04:41 PM

Beste technici,

De carburateurs van mijn Visa Chrono krijg ik niet goed afgesteld.
Als ik het gas intrap begint de motor eerst te speutteren om daarna wel normaal op te trekken,als ik daarna het gas loslaat en de koppeling intrap gaat de motor pas na een seconde of 5 normaal stationear lopen.
Ook blijft de auto schokken als ik op kruissnelheid rij.

Ik heb de carburateurs helemaal uit elkaar gehaald en met perslucht doorgespoten,daarna 2 slangetjes in mijn oren gepropt en de uiteinden in de venturi met een knijper op gelijke hoogte vastgezet en zo de carburteurs synchroon afgesteld…...................,echter het werkt niet.
De auto blijft schokken,motor komt slecht op toeren en loopt niet metteen stationear.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer proberen kan,want ik weet het niet meer.

Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 13 mei 2007 06:56 PM
  [ # 1 ]

Zijn het Webers? als dat zo is heb ik de gegevens voor basisafstelling wel voor je!

Emiel

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 14 mei 2007 12:19 AM
  [ # 2 ]

Dacht dat het solexen waren.

Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 mei 2007 12:33 AM
  [ # 3 ]
Kornstra schreef:

Dacht dat het solexen waren.

Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).

Volgens mij webers, kijk ff op de carbs wat voor merk het is!

Emiel

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 mei 2007 09:01 PM
  [ # 4 ]

van wie is die foto met die schitterend perfecte motorruimte, het is zo mooi, wit en opgeruimd, het lijkt wel een nieuwe badkamer!!
Echt schitterend!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 15 mei 2007 09:16 PM
  [ # 5 ]

je kunt een vacuum manometer op de vacuumvervroegingsuitgang zetten.
beide carbs moeten exact gelijk komen dan.
controleer beide carbs exact op hun vlotterniveau.
verder zul je de basis afstel gegevens erbij moeten hebben om ze af te stellen.
BCCCP zou het voor je kunnen doen.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 15 mei 2007 11:15 PM
  [ # 6 ]
BX19trs schreef:
Kornstra schreef:

Dacht dat het solexen waren.

Kijk voor een voorbeeld even op mijn album (foto is niet van de mijne,maar ze zijn wel gelijk aan de mijne).

Volgens mij webers, kijk ff op de carbs wat voor merk het is!

Emiel

Het zijn solexen,heb het ff nagekeken.

@Maurice,
De badkamer is van Chrono,hij is ook actief op dit forum en beweerd de mooiste Visa Chrono van Nederland te hebben.
Ik ben bij hem wezen kijken en moet zeggen dat hij gelijk heeft.

@Kreazyv8wuppo,
Waar en wat is BCCCP?

Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 16 mei 2007 12:04 AM
  [ # 7 ]

http://www.bccp.nl/

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 16 mei 2007 12:27 AM
  [ # 8 ]
kreazyV8wuppo schreef:

http://www.bccp.nl/

mvgr wupke Wink

Bedankt!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 17 mei 2007 07:36 PM
  [ # 9 ]

Ben vandaag nog ff aan het kloten geweest en kwam er achter dat er een electromagnetische sproeier (weet de officiele benaming niet) niet werkte,bij het contact aanzetten was er bij een geen “klik” te horen,die is dus gewoon kapot.
Gelukkig had ik nog 2 carburateurs liggen van een 205,sproeiers eruit gedraait en in de Chrono carbs gedraait,zijn wel geen electrische maar je moet toch wat.
Starten en wat schetst mijn verbazing,alle problemen opgelost!
Auto loopt perfect en gaat als een kogel,op een gegeven moment durfde ik zelfs niet harder.

Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?

Groeten,
Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 mei 2007 08:36 PM
  [ # 10 ]
Kornstra schreef:

Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?

Groeten,
Klaas


functie is het afsluiten van je brandstof toevoer in het stationaire circuit.
waardoor dus NAdieselen word voorkomen, immers als je de motor uitzet komt er geen brandstof meer in de cilinders.

ik ga ff op de gok,!! maar bij mijn weten zitten luchtstelschroeven altijd BOVENOP de carb, en brandstof gerelateerde stelschroeven ONDERAAN de carb…
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 17 mei 2007 11:27 PM
  [ # 11 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Kornstra schreef:

Heb nog 2 vragen voor Kreazyv8wuppo:wat is de functie van de electrische sproeier,en wat doe ik als de onderste stelschroef van de carbs in draai,regel ik de hiermee de lucht of de brandstof toevoer?

Groeten,
Klaas


functie is het afsluiten van je brandstof toevoer in het stationaire circuit.
waardoor dus NAdieselen word voorkomen, immers als je de motor uitzet komt er geen brandstof meer in de cilinders
mvgr wupke Wink

Als dat de enigste functie is laat ik het zoals het nu is.

Bedankt voor de info,
Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook