Willem schreef:same here, ik haal er wel WD-40 en een doekie overheen om de ergste smeerboel eraf te halen.
Lekker vet houden
Goed idee. WD40 heb ik nog staan…makkelijk.
Ik zou het lekker niet doen, ergernis straks bij eventuele storingen is groter dan de vreugde van een schoon vooronder…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
mee eens, maar ja…., anders gewoon maar laten proberen
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
malle pietje schreef:Ik zou het lekker niet doen, ergernis straks bij eventuele storingen is groter dan de vreugde van een schoon vooronder…
maar is een schoon motorblok niet prettiger om aan te sleutelen?
ieksEmmu schreef:malle pietje schreef:Ik zou het lekker niet doen, ergernis straks bij eventuele storingen is groter dan de vreugde van een schoon vooronder…
maar is een schoon motorblok niet prettiger om aan te sleutelen?
Touché...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
ieksEmmu schreef:malle pietje schreef:Ik zou het lekker niet doen, ergernis straks bij eventuele storingen is groter dan de vreugde van een schoon vooronder…
maar is een schoon motorblok niet prettiger om aan te sleutelen?
Precies, ik sleutel niet eens aan een blok dat onder de bagger zit.
Weleens een discussie gehad met iemand die dat niet wilde, toen zij ik, ook goed, dan fix je je auto zelf maar.
Plastic delen krijg je met (schone) olie weer heel mooi, stof blijf er wel in hangen maar das met n doekje zo weer weg.
kGa het bij mn eend maar eens proberen. Dan niet de motor maar het schutbord en de binnenkant van de voorspatborden, want dat is ook zo vies als het maar halen kan. Moet je die eerst nog ergens vooraf mee insmeren voordat je er in de wasstraat een HD op zet?
abxsport schreef:Plastic delen krijg je met (schone) olie weer heel mooi, stof blijf er wel in hangen maar das met n doekje zo weer weg.
En wat voor olie bedoel je dan?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ieksEmmu schreef:malle pietje schreef:Ik zou het lekker niet doen, ergernis straks bij eventuele storingen is groter dan de vreugde van een schoon vooronder…
maar is een schoon motorblok niet prettiger om aan te sleutelen?
Wat is schoon??? dikke zwarte vettige zooi haal ik weg voordat er maar iets losgaat, de kans is dan groot dat die zooi erin gaat als je wat monteerd en dan sloop je de boel.
Vieze handen krijg je toch
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
vieze handen krijg je ja maar als het helemaal onder die vette zooi zit krijg je nog kapotte handen ook van het afschampen
het eerste dat ik doe met een nieuwe () wagen is langs de Dibo rijden
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Doe het regelmatig met mijn V6 , en mijn andere Citroens.
Goed inspuiten met ontvetter en in laten werken , met de stoomcleaner schoonspuiten en dan alle electronica droogblazen met de compressor.
Staat alleen niet mooi maar als je moet sleutelen heb je niet van die vette armen tot aan de schouder en als er iets gaat lekken kun je het makkelijk zien waar.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik begrijp best de huiverigheid van sommige mensen, maar ik heb er zelf nooit storingen aan overgehouden en mijn motto is : alles wat tijdens een wasbeurtje stuk kan gaan, zal ongetwijfeld in de toekomst stuk gaan en dan als het regent of ijskoud is.
Maar ieder zijn keuze, ik doe het zelf een beetje half, want ik sla elke sensor over voor zvoer dat kan. Je slangen en kokers worden ook netjes met WD40 en een doekje inderdaad.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb nog nooit storing gehad na de schoonmaak.
Ik denk dat het belangrijk is dat je de electronica goed droog blaast en de stekker verbindingen goed in de contactspray houd.
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb ook nooit storingen gekregen door de wasbeurt, wat wel zaak is, is dat je de motor laat draaien. En bij benzine motoren is voorzichtigheid geboden hoorde ik vandaag van de garage, ik ben vergeten waarom.
Nu C5 tijger…