Ik ben eruit (denk ik) ik ga voor een break diffII op LPG 2.016v Ik vind ze al vanaf 7.000,- tot 12.000,- maar waar moet ik op letten? Ik weet dat de distributieriem vervangen dient te worden bij 120.000KM en olie verbruik heel normaal is maar wat zijn de specifike mankement van auto op LPG?
Arent
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: C5 2.016V Break LPG
arentwilde schreef:Ik ben eruit (denk ik) ik ga voor een break diffII op LPG 2.016v Ik vind ze al vanaf 7.000,- tot 12.000,- maar waar moet ik op letten? Ik weet dat de distributieriem vervangen dient te worden bij 120.000KM en olie verbruik heel normaal is maar wat zijn de specifike mankement van auto op LPG?
Arent
Ik zou eerst eens met Oldenhage bellen….....
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Oke en wat moet ik hem vragen?
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: C5 2.016V Break LPG
arentwilde schreef:Ik ben eruit (denk ik) ik ga voor een break diffII op LPG 2.016v Ik vind ze al vanaf 7.000,- tot 12.000,- maar waar moet ik op letten? Ik weet dat de distributieriem vervangen dient te worden bij 120.000KM en olie verbruik heel normaal is maar wat zijn de specifike mankement van auto op LPG?
Arent
Deze, geen Break, maar heeft wel zijn hele historie op het forum:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=1033
Gr.Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Zeker weten dat hij op lpg goed draait, zowel stationair als rijdend.
Ik heb zelf een gekocht zonder 1/2 jaar garantie. Scheelde 1100,-. tot nu toe 15dkm verder alleen in het begin update motor management en lpg vacuum slangetjes kosten totaal nog geen 60,-. Na halfjaar stuurbekrachtigingsslang lek/doorzweten vervangen (260,- incl.)
succes
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
Re: C5 2.016V Break LPG
arentwilde schreef:Ik ben eruit (denk ik) ik ga voor een break diffII op LPG 2.016v Ik vind ze al vanaf 7.000,- tot 12.000,- maar waar moet ik op letten? Ik weet dat de distributieriem vervangen dient te worden bij 120.000KM en olie verbruik heel normaal is maar wat zijn de specifike mankement van auto op LPG?
Arent
Que :
Heb je dit niet verkeerd begrepen?
Ik heb met een Differènce I Berline met 2.0 16v AUT op LPG 3,5 jaar en 161.000km gereden en het is precies andersom. Olie verbruik is deze auto vreemd. Ik noem op ca. 20.000km een 0,5 liter olie bijvullen geen gebruik.
LPG is echter geen succes, veel storingen, afslaan, bokken en inhouden, ongewenst overschakelen op benzine, op drie poten lopen, vermogen kwijt… Zet de auto weer op benzine en ze rijdt als een zonnetje.
Ik ben hierdoor weer overgestapt op Diesel en gezien de meeste reacties op dit forum (en die van Oldenhage, welke ik hoog acht) sta ik niet alleen in die denkwijze.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
maar is LPG met een 25.000KM per jar niet voordeliger en ik vind de motorprestaties van 2.0 liter prettig en heeft een hydr actief 3+ toch?
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
arentwilde schreef:maar is LPG met een 25.000KM per jar niet voordeliger en ik vind de motorprestaties van 2.0 liter prettig en heeft een hydr actief 3+ toch?
Ik wil hier geen diesel/LPG discussie starten die zijn er op een ander plekje.
Ja, de combinatie C5 en AG heeft problemen opgeleverd in het begin, maar er zijn zeker ook probleemloze auto’s te vinden, waaronder de mijne.
Een 2002 2.0 Exclusive heeft inderdaad HAIIIPlus.
Je mag de mijne zo een weekend proberen bij goede afspraken.
Olieverbuik is 1 liter op 10.000, ik zit in de middemoot. Er zijun prima auto’s die veel meer verbruiken, maar ook minder.
Gr. Ronald
Ps. Kom zaterdag 26 mei naar de eerder genoemde dealer Johan Oldenhage te Nieuw Vennep, daar is de C5club aanwezig, mijn auto staat daar dan ook en Johan kent de auto.
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
arentwilde schreef:maar is LPG met een 25.000KM per jar niet voordeliger en ik vind de motorprestaties van 2.0 liter prettig en heeft een hydr actief 3+ toch?
Ja dat klopt, maar wat wil je daarmee zeggen?
Ik geef je alleen aan dat ik veel problemen met LPG gehad heb. Maar als mijn C5 storingsvrij reed (of op benzine) is het een heerlijke auto. Ik ben weer naar Diesel gestapt omdat ik al die problemen met LPG zat was en Diesel voor de veelrijder het alternatief is.
zoals aangegeven is er al veel verteld over de C5 op LPG, dat ga ik niet herhalen.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Ik zou graag willen komen aanstaande zaterdag ware het niet dat ik moet werken
Ik zoek zowieso een break heb 2 dochters en een labrador dan weet je het wel!! Dat olieverbruik valt volgens mij wel mee, ik heb nu een break met 60.000 Km op de teller en die gebruikt ook 1 liter olie op 10.000 KM.
Per 1-9 moet ik mijn huidige C5 inleveren dus ik heb nog even de tijd om een goed exemplaar te vinden. Ik heb echter wel 2 linker handen dus misschien kan me iemand behulpbaar zijn met uitzoeken, uiteraard tegen vergoeding! Of een kratje pils!
Ben gisteren naar mijn citroen dealer geweest en hij is niet erg enthousiast over LPG wat zijn jullie ervaringen?
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Prima! Ik heb sinds drie maanden een tweeliter C5 Break (Ph2) op LPG. Heb er inmiddels 6000 probleemloze kilometers mee gereden. En het leukst is: het tanken! Laatste keer volle tank vor 23 euro En al die benzinerijders maar dokken….
Ik rij sinds een jaar met een C5 2.0i 16V Ligne Prestige op LPG. Ruim 25.000 km achter de rug zonder veel problemen.
Een enkele maal een electronicastoring, maar dat schijnt bij de moderne auto te horen.
Ik rij met veel plezier in de C5 en tanken blijft leuk
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Ik rij nu 8mnd LPG en 11dkm verder. Alleen in de stad vind ik hem niet echt fijn rijden, soms een beetje schokkerig, maar ook niet altijd maar dat heb ik met benzine ook gemerkt. Snelweg geen enkele probleem.
En alleen benzine of diesel hebben ook de nodige problemen. En ja tanken is toch heerlijk als je alleen ongvr. 2 tientjes hoeft af te rekenen en 550km verder komt
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
AG-installaties van 2001 en 2002 kunnen problemen krijgen met verdamper en injectoren, werd mij door de gastechnicus verteld.
Bij mij leidde dat tot ‘storing uitlaatgas’ etc. (zie daar).
De reparatie kostte ruim € 900,-, maar dat was bij de koop al grotendeels ingecalculeerd.
Ook de tankfopper (zorgt ervoor dat benzinemeter na contact uit wordt gereset van gereden kilometers naar echte tankinhoud) van die generatie kan defect raken. Kost ongeveer € 40,-.
De gastechnicus (DMI Groningen) kon in mijn geval beter dan de dealer een diagnose stellen, met behulp van een laptop met on-line verbinding met het hoofdkantoor.
Je kan laten controleren of bovenstaande mankementen al verholpen zijn, en misschien zelfs of zij eraan komen.
Bijtelling per jaar € 212,-. Verbruik: iets beter dan 1:10. Reken maar uit!