Ijs schreef:citroenc2 schreef:zie het aan die bx diesel die is getaxeerd voor ruim 4000 euro elke bx rijder zou zeggen die kerel is gek maar waarom zou zoiets geen waarde hebben
omdat het een bx is?
is wel erg kortzichtig om zo te redeneren
PrutsyLJ Geplaatst: 16 Mei 2007 21:42 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Heel leuk allemaal dat invoeren, maar als ik ga rekenen kom ik hier op uit:
Terug naar de zogenaamd afgetrapte NL 16v MK2:Aanschaf: laten we max zeggen 1000
Benzinekosten: 15 eurie
Overschrijven: 15 eurie
Opkalefateren van de BX zeer ruim genomen: 800 euro
laat mij maar eens weten hoe jij dat doet en dan nog eens ruim genomen.
Ik heb zelf 2 16v’s gehad en schrijf die cijfers maar op je je buik hoor prutssy lj .
Ik spreek echt uit ervaring en het opknappen van een 16v of het nou een bx of een zx is het kost je bakken met geld (als je het goed doet).
Ik geef het advies geef iets meer uit voor een mooie dat bespaart je heel veel elende.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
stan schreef:laat mij maar eens weten hoe jij dat doet en dan nog eens ruim genomen.
Ik heb zelf 2 16v’s gehad en schrijf die cijfers maar op je je buik hoor prutssy lj .
Ik spreek echt uit ervaring en het opknappen van een 16v of het nou een bx of een zx is het kost je bakken met geld (als je het goed doet).
Ik geef het advies geef iets meer uit voor een mooie dat bespaart je heel veel elende.
Ok, ik ZAL je even laten weten hoe je dat doet. Ten eerste, ik ga NIET naar een garage, dus het uurloon hou ik in mijn zak. Ten tweede ga ik geen NIEUWE aandrijfassen halen, maar zoek ik een goede gebruikte. Zo he! Bespaar ik me daar even een paar honderd euro op dat asje alleen zeg . En ik weet niet wat jullie allemaal lopen te blaten, maar wat verwachten jullie nou?! Dat tie optisch misschien niet helemaal perfect is, dat heeft geen prioriteit. Dat kan later wel, ik vind het belangrijk dat de auto technisch goed is, en dat versta ik onder opkalefateren. En heel leuk dat jullie allemaal auto’s uit het buitenland willen halen. Maar ik kan je vertellen dat je dat als student niet zomaar ff doet.
Verder lopen jullie ook zo te blaten dat 16v MK2’s zo retespeciaal zijn, dus laten we dan ook elke kans aangrijpen om die exemplaren DIE er nog zijn rijdend en op de weg te houden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
waarom zou een student het niet doen
verder heeft niet iedereen de mogelijkheid om zelf te sleutelen
citroenc2 schreef:waarom zou een student het niet doen
![]()
verder heeft niet iedereen de mogelijkheid om zelf te sleutelen
Toevallig heb ik dat wel, en help ik de TS. Dus als al het geleuter over buitenlandse 16 kleppers, en alle negativiteit tov dit exemplaar nou even op kan houden en er misschien daadwerkelijk handige tips geplaatst zouden kunnen worden maak je de TS en mij erg blij.
Edit: wel veel gelul over invoeren maar geen handige tips?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik vind dat als iemand een een 16v wil aanschaffen je deze personen wel moet informeren over de kosten van dit model.
Ik doe zelf technisch niet veel aan een auto alleen optisch, maar een maat van me onderhoud zijn 16v wel helemaal zelf en ook hij beaamt dat dit geen 1.4tje is qua onderdelen.
Hou de mensen wel met de beide benen op de grond ander lopen ze er failliet op en dat is echt geen fabeltje want je kunt heel veel pech hebben met een 16v.
En ja dat kan met elke bx dat weet ik ook wel maar er zit een werkelijk verschil in de kosten van de onderdelen.
En ja je hebt gelijk dat je ook gebruikte onderdelen kan gebruiken maar die raken ook op inmiddels voor een 16v want die modellen zijn er gewoon niet zo veeel als andere modellen.
verder vind ik het geweldig wat je zelf allemaal aan je gti doet prutsy en je mag ook terecht trots zijn op je mooie gti.
maar niet iedereen heeft sleutel vingers of de ruimte om dit allemaal te doen en juist die mensen moet in mijn ogen goed geinformeerd worden over de voor en nadelen van een 16v.
en wat ik ook nog wil aanvullen is dat ik een optisch nette auto net zo belangrijk vind als technisch correcte wagen. want je wilt met een 16v kunnen pronken lijkt me juist omdat deze zo uniek is.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
PrutsyLJ schreef:stan schreef:laat mij maar eens weten hoe jij dat doet en dan nog eens ruim genomen.
Ik heb zelf 2 16v’s gehad en schrijf die cijfers maar op je je buik hoor prutssy lj .
Ik spreek echt uit ervaring en het opknappen van een 16v of het nou een bx of een zx is het kost je bakken met geld (als je het goed doet).
Ik geef het advies geef iets meer uit voor een mooie dat bespaart je heel veel elende.Ok, ik ZAL je even laten weten hoe je dat doet. Ten eerste, ik ga NIET naar een garage, dus het uurloon hou ik in mijn zak. Ten tweede ga ik geen NIEUWE aandrijfassen halen, maar zoek ik een goede gebruikte.
Let er wel op dat er tecnhische onderdelen van de BX16V zijn specifiek zijn voor de BX16V en dus 2e hands moeilijk te krijgen zijn.
Onderdelen zijn vaak stukke duurder en moeilijker verkrijgbaar dan van een gewone BX.
Bezint eert gij begint, maar trek een ruim budget uit voor het technische gedeelte van de BX16V.
citroenc2 schreef:Ijs schreef:citroenc2 schreef:zie het aan die bx diesel die is getaxeerd voor ruim 4000 euro elke bx rijder zou zeggen die kerel is gek maar waarom zou zoiets geen waarde hebben
omdat het een bx is?
is wel erg kortzichtig om zo te redeneren
Dat was een grap hoor..
@PrutsyLJ en Stan
Ik ken ieder van jullie een beetje en jullie hebben een totaal andere manier van auto’s opknappen. Dat die prijzen dan zo uit één lopen is dan ook niet onverklaarbaar, echter is een 16v zowieso duurder in onderhoud hoe je het went of keert.
Ijs Geplaatst: 18 Mei 2007 09:05 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
citroenc2 schreef:
Ijs schreef:
citroenc2 schreef:
zie het aan die bx diesel die is getaxeerd voor ruim 4000 euro elke bx rijder zou zeggen die kerel is gek maar waarom zou zoiets geen waarde hebben
omdat het een bx is?
is wel erg kortzichtig om zo te redeneren
Dat was een grap hoor..@PrutsyLJ en Stan
Ik ken ieder van jullie een beetje en jullie hebben een totaal andere manier van auto’s opknappen. Dat die prijzen dan zo uit één lopen is dan ook niet onverklaarbaar, echter is een 16v zowieso duurder in onderhoud hoe je het went of keert.
dat wilde ik gewoon duidelijk maken
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zou wel op LJ advies afgaan als hij met mij mee zou zijn! Hij is ondertussen een geoefend sleutelaar Want geef nou toe, menig BX rijder zou zijn Bx slopen en een andere kopen terwijl Lj hem totaal heeft gerestoureerd (na de schade)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik denk dat iedereen het erover eens is, dat wanneer Willem tevreden is dat dat het belangrijkste is. Succes met de aankoop van de super-bx! Of het nu een grijze, witte of paarse met gele stippen wordt.
stan schreef:Ijs schreef:@PrutsyLJ en Stan
Ik ken ieder van jullie een beetje en jullie hebben een totaal andere manier van auto’s opknappen. Dat die prijzen dan zo uit één lopen is dan ook niet onverklaarbaar, echter is een 16v zowieso duurder in onderhoud hoe je het went of keert.dat wilde ik gewoon duidelijk maken
En dat weet ik, maar waar ik me ongelofelijk aan stoorde in dit topic is dat de BX in kwestie eigenlijk bij voorbaat geen kans kreeg. Want “het is een afgetrapte bak”. Vervolgens komen er BX’en voorbij die zogenaamd perfect zijn, terwijl dat totaal niet zeker is. Want net als bij de BX in kwestie kan er alleen maar afgegaan worden op de advertentie. Ipv handige tips waar misschien op gelet kan worden als er bij de auto gekeken gaat worden, word de auto meteen afgeschreven en komen jullie met zijn allen aandraven met BX’en uit het buitenland. Heel leuk en aardig allemaal, maar daar heeft de TS toch geen fuck aan! TS gaat kijken bij de BX in kwestie. En nogmaals, als student haal je niet zomaar een auto uit het buitenland en opmerkingen als “hoezo niet?” slaan gewoon helemaal nergens op! Maar goed, ik kan hier nog veel woorden aan vuil maken maar ik laat het hier maar bij.
Ik ga as zaterdag samen met BX19TZI bij de auto kijken, en dan zien we wel. En ja, als het een afgetrapte bak is, dan geef ik dat heus aan.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
even hier op inhaken
ts starter vroeg om 16v in eerste instantie en vond het ook best uit het buitenland
ten tweede jij zeg zelf al hij is student dus arm
niet elke student is arm mijn broertje is ook student en heeft 3 citroens rijden
xsara coupe is ook student en heeft een xm v6 onder zijn kont dus om te zeggen een student kan niet slim zijn
verder moet de ts zelf weten wat hij doet het is namelijk zijn geld
verder zeg je dat je alleen kan afgaan op de adv bij die buitenlandse bxen is dat met die ned niet net zo in eerste instantie
laten we verder gewoon on topic gaan en afwachten wat de ts morgen doet
citroenc2 schreef:even hier op inhaken
ts starter vroeg om 16v in eerste instantie en vond het ook best uit het buitenland
![]()
ten tweede jij zeg zelf al hij is student dus arm
niet elke student is arm mijn broertje is ook student en heeft 3 citroens rijdenxsara coupe is ook student en heeft een xm v6 onder zijn kont dus om te zeggen een student kan niet slim zijn
![]()
verder moet de ts zelf weten wat hij doet het is namelijk zijn geld
verder zeg je dat je alleen kan afgaan op de adv bij die buitenlandse bxen is dat met die ned niet net zo in eerste instantie
laten we verder gewoon on topic gaan en afwachten wat de ts morgen doet
Ja, even daar weer op inhaken. Ik ben student, werk me helemaal de pleuris. Verdien ook heerlijk veel centjes, maar ik heb echt geen tijd en zin om een auto uit het buitenland te halen. Verder weet ik dat de TS er sowieso GEEN ZIN IN heeft.
En ik heb NOOIT gezegt dat je als student sowieso arm bent, ik zeg alleen dat je als student niet even makkelijk een auto uit het buitenland haalt en dat is heel wat anders!
Daarbij zeg je dat je bij de NL BX in “eerste instantie” ook alleen op de ad af kan gaan. En daar komt het grote struikelpunt, bij deze BX stap je in de auto en met een uurtje ben je er. Wil je bij de buitenlandse BX’en gaan kijken ben je:
- schurftelijk veel geld aan benzine kwijt
- zit je uren in de auto
- loop je ook nog eens de kans die benzine voor NIETS op te rijden.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005























Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ga lekker met z’n tweeën naar de BX kijken dat alleen is al leuk, of het wat is!! Het is altijd wat. Het is een BX 16V!!!
Als de basis goed is, is het een leuk plan om de BX op te knappen in “Lo butget style” geeft nog voldoening ook. Auto rijden in het algemeen kost gewoon geld. De info die hier aangerijkt wordt door onze medeforummers is niet echt van toepassing(ieder zijn mening trouwens).
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “