Op dit forum zijn voor- en tegenstanders van het OV (we zijn natuurlijk allemaal voorstander van Citroën ). Dus hier kunnen we het over de voor- en nadelen van het OV verzus de Citroën hebben.
Schijt aan originaliteit.
Net…...NET JA!!! 1 minuut geleden stond ik hier buiten op bus 8 van Novio te wachten…
Komt dat k*tding niet!!!!!
Of hij was weer 5 minuten te vroeg geweest…...zoals zo vaak…
Wat haat ik het OV toch….nou ja, treinen niet zo…maar wel bussen…..
Sinds september 2006 haat ik bussen…
EDIT: Sorry hè...maar was boos…Novio is zo slecht de laatste tijd.
EDIT 2: Het enige voordeel van het OV versus Citroën is dat het gratis voor me is…. pffff…. was Citroën maar gratis…
ik doe van hieruit met het OV +1 uur naar centrum Antwerpen, die 15km met de fiets haal ik zeker zo snel, 20 km per auto is ja 30 minuten
m’n tante komt al eens van Genk naar Borgerhout bij m’n moeder op visite en doet met het OV er 2.5 uur over, die 90 km enkel kan ik op dezelfde tijd heen en weer doen maar dan neem ik nog een koffiepauze bij een andere tante
nog vragen?
o ja vind het OV meer vervuilend dan mijn LPG karos ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik vind de treinen in België wel fijn. Heb aardig wat keren in de trein gezeten daar.
als ik met het OV naar m’n werk zou moeten betekent dat:
> 100 meter lopen naar de bushalte
> 10 minuten met de stadsbus richting station (gaat 4x per uur)
> wachten op de trein
> 15 minuten met de trein
> een bus proberen te halen die 1x uur gaat
> daarna 10 minuten lopen over een oud bedrijventerrein
in het gunstigste geval ben ik 90 minuten onderweg
met de auto doe ik er 20 minuten (sorry Koos S) tot 30 minuten over, afhankelijk van het tijdstip van vertrek.
waarom zou ik dan het OV nemen ?
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Moet zeggen dat sinds ik (gedwongen) niet meer op en neer van Den Haag naar Eindhoven kar, ik een stuk kwieker uit de trein stap dan dat ik uit de auto altijd stapte. Moet daarentegen ook zeggen dat de trein errug saai is en ik niet kan wachten totdat ik in mijn Chic heen en weer mag vliegen!
OV, het is dat het gratis is
Ondanks dat pak ik zelfs regelmatig de auto, simpelweg: van deur tot deur, met je eigen muziek, je eigen gewoonten en het is de helft sneller.
Overigens reis ik alleen tussen Den Bosch en Eindhoven met de trein, al het andere doe ik met de auto….
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:OV, het is dat het gratis is
Ondanks dat pak ik zelfs regelmatig de auto, simpelweg: van deur tot deur, met je eigen muziek, je eigen gewoonten en het is de helft sneller.
Overigens reis ik alleen tussen Den Bosch en Eindhoven met de trein, al het andere doe ik met de auto….
Plak een citroen-stikker op je voorhoofd…
Dit topic brengt me op een idee…
Denk dat ik volgende week dinsdag met de trein naar Brussel ga.
Matthijs2006 schreef:Dit topic brengt me op een idee…
Denk dat ik volgende week dinsdag met de trein naar Brussel ga.
met de Thalys, die gaat goed
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ja. Maar dan moet ik via Rotterdam….
Matthijs2006 schreef:Dit topic brengt me op een idee…
Denk dat ik volgende week dinsdag met de trein naar Brussel ga.
ja moet je doen
de laatste keer dat ik met de trein naar brukzels ging (met de auto van utrecht naar roosendaal, met de zug verder naar B centraal) bleek de trein terug niet te gaan (awel, deze trein is afgeschaft!)
ik mocht de stoptrein naar roosendaal nemen
weet je hoeveel stations er zijn tussen antwerp en roosendaal? dertien!
en weet je hoe lang je daar over doet? inderdaad, dat wil je niet weten!
laatste keer zijn we gewoon weer met de auto gegaan 2, 5 uur heen, 2 uur terug; met z’n 4en in de zafira (au!), nog goedkoper ook voor de baas
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik ga dinsdag zeker even naar België!
Die stoptrein Roosendaal - Antwerpen heb ik weleens genomen…die is wel lachen.
Matthijs2006 schreef:Ik ga dinsdag zeker even naar België!
Die stoptrein Roosendaal - Antwerpen heb ik weleens genomen…die is wel lachen.
dat is een boemmeltrein
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb in mijn studententijd en ook erna de glorie van het OV mogen proeven,geef mij m’n ZX maar.
Maar in Belgie is het treinvervoer een stuk beter dan in NL,vraag me niet waarom maar onze zuiderburen hebben dit veel beter voorelkaar (ook nog eens met veel betere treinen).
Dagje Brussel per trein,...pas mal!
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Als ik met OV naar mn werk moet is dat:
- eerst 5 minuten fietsen naar het station
- dan de trein richting Utrecht nemen (circa 8 minuten)
- dan de bus richting mn werk pakken (circa 40 minuten
Inclusief wachten op aansluitingen e.d. ben ik dan zo’n 1,5 uur onderweg. Met mn eend 25 minuten (nooit files omdat ik binnendoor kan).