Thijsvandebles schreef:Matthijs2006 schreef:Toch jammer dat FRAM, GSM, Zuid-Ooster, VEONN, VAD, NZH enzo niet meer bestaan.
Ging als klein jochie met mijn tante mee op de streekbus van Zuid-Ooster, die was chauffeur, en mocht ik stempelen.
Ja dat is onwaarschijnlijk veel jammer. Ik snap ook niet waarom alles nou maar geprivatiseerd moet worden. De reden dat er zo gezeurd wordt over het OV is allemaal de schuld van de openbare aanbesteding. Helaas is dit wettelijk verplicht door Brussel.
Maar als een bedrijf in een nieuw gebied komt te rijden, en de route veranderd, en de tijden, en de rijfrequentie, dan krijgt dat nieuwe bedrijf flink op de kop van alle rijzigers. Terwijl de provincie samen met de gemeentes bepaald hoe het loopt. Krankzinnig dus, dat er elke 4 a 5 jaar zo dringend gesleuteld moet worden aan die lijnen. Laat die dingen gewoon dingen zijn. En alles terug naar staat. Gas water licht, Openbaar vervoer, de post, alles. Want wat is de volgende stap? Openbare aanbesteding van politie districten? Of brandweerkorpsen? Mooie bende wordt het dan. Nee ik ben van mening dat we weer terug moeten naar VAD, GADO, FRAM, DVM, GSM, NZH, NWH, BBA, CN, noem ze allemaal maar op. Weer lekker met die oude DAF rommel rijden. Ronkende dieselmotoren die allemaal dat ene karakterestieke roffeltje hebben, of het zo is dat al die krukassen aan één kant een onbalans hebben….
Maar goed, helaas zijn we beland is een tijdperk met euro5 motoren die klinken als een staafmixer.
Rijden jullie met CXX daar ook met van die Ambassadors? Zijn wel stoere bussen. Die klinken inderdaad als een keukenmachine…maar ze zijn wel ok om in te zitten.
Ik werk bij Nuon als bijbaantje en ik vind die hele privatisering van energie ook niks.
Check dit: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/
Busfoto’s van oude maatschappijen in heel NL.
Thijs…ik heb nog met deze Leylandbus gereden, zonder stuurbekrachtiging : http://www.autobusarchief.nl/NZH-BUS/De NZH Leyland Tiger Cubjes/38392166ZVKfKv_ph.jpg
Dit was nog het oude busstation van Haarlem toen ik er in 1972 ging werken.
Ik zat toen veel op lijn-50 (Haarlem-Leiden) met nog een Beckson kaartjes-apparaat, die ik hier overigens al 25 jaar heb liggen met nog een lege kaartjesrol er bij.
Collectorsitem !
Crash NACO-bus…
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
gister mn ov kaart in moeten leveren om een boete van 68 euro te voorkomen
beetje jammer, maarja gebruikte hem niet zo vaak…
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Matthijs2006 schreef:Rijden jullie met CXX daar ook met van die Ambassadors? Zijn wel stoere bussen. Die klinken inderdaad als een keukenmachine…maar ze zijn wel ok om in te zitten.
Sorry, maar ik kan met mijn 1.95 nergens fatsoenlijk zitten in die Ambassadors muv de 2+2 plekken. En daar kan ik alleen zitten als er niemand tegenover me zit. En er is nog 1 hedendaagse bus die ik weldegelijk heerlijk vind klinken en dat is de Mercedes Benz Citaro. Heerlijke dieselroffel, diesels klinken alleen leuk vanaf dat formaat.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Die Citaro’s zijn ook fijn…die lijken veel power te hebben…
De Integro van MB is ook tof.
Matthijs2006 schreef:Die Citaro’s zijn ook fijn…die lijken veel power te hebben…
De Integro van MB is ook tof.
Ja dat zijn fijne bussen, ik heb eens een hele avond met een Integro op de stadsdienst Zwolle gereden, niks rammelde behalve mijn geldblik.
Test
Je ziet ze toch niet veel, MB-bussen…
Het is vooral Van Hool, Berkhof en nog Den Oudsten.
Vroeger had je Hainje.
Matthijs2006 schreef:Je ziet ze toch niet veel, MB-bussen…
Het is vooral Van Hool, Berkhof en nog Den Oudsten.
Vroeger had je Hainje.
Hainje en smit zijn opgegaan in Berkhof.
Er rijden trouwens wel behoorlijk wat MB’s rond hoor. de BBA Veluwe rijdt veel met Citaro’s, en CXX Ijsselmond heeft veel Citaro geleed in dienst….
Over dienst gesproken, ik moest laatst weer medisch gekeurd worden, moet elke zoveel jaar, en volgens de arts was ik ‘Buitengewoon lijndienstplichtig’...
Test
Matthijs2006 schreef:Je ziet ze toch niet veel, MB-bussen…
Het is vooral Van Hool, Berkhof en nog Den Oudsten.
Vroeger had je Hainje.
BBA Veluwe rijd veel met Citaro’s. Ik geloof dat daar iets van 75 Citaro’s en 75 Ambassadors rijden of zo. Iig die Citaro vind ik ook een mooie bus om te zien.
Edit: Thijs was me voor
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik vind Bussen toch meer iets om beschuit, koffie of pasta in te bewaren. Mijn voorkeur gaat toch uit naar fijne toolie van Talbot, LINT, Bombardier of het helemaal rockende Alstom (of desnoods ons eigen Werkspoor)
Mooi hoor, al die nieuwe bussen….
Maar met weemoed denk ik terug aan de CSA-stadsbus en de Standaard Streekbus.
Ook mooi: http://www.busfoto.nl
Matthijs2006 schreef:Mooi hoor, al die nieuwe bussen….
Maar met weemoed denk ik terug aan de CSA-stadsbus en de Standaard Streekbus.
De standaard streekbus is mijn über favoriet
Test
Kan me nog herinneren dat chauffeurs op de Standaard Streekbus gewoon moesten schakelen.