Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
die roest wil ik nog ff goed aanpakken een keer, mja ben de rijkste op dit moment ook weer niet hehe. Ben zeer tevreden met deze auto en heb nog geen plannen om hem weg te doen!
Tsja, dat geld he, ik had voor het kostenplaatje ook even buiten de forse roestschade gerekend. Als geld geen rol zou spelen, zou deze tot het laatste schroefje uit elkaar getrokken worden. Maar ja, als…als…als
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ja idd, geld is altijd sneller op dan het binnenkomt haha, nja ga deze hele vakantie werken, en dan krijgt de ax vast wel een schoonheids behandeling
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zou je michien eens wat fotos kunne maken van je opendakje? wat voor soort het is? hoe het er vanbinnen uit ziet enzo?
Die foto’s van het open dakje maak ik ook. Tot aan de tweede deurstijl is er sprake van een dubbele dakplaat. In het gat wat ontstaat valt het klapraam (1 glad vlak met het dak). Het water wat op de glasplaat komt, stroomt langs het glasrubber naar de onderste dakplaat en wordt daar door vier gaatjes afgevoerd. Binnen komt de hemel boven de voorste zitplaatsen lager. Ik vraag me af of je dit allemaal kunt ombouwen in een ax die geen dakje heeft.
Maar goed: foto’s zeggen zoveel meer, ze komen morgen!
Het vordert langzaam. Accu, luchtinlaattraject, radiateur, dynamo en de voorpijp liggen er al af. Morgen verder met het verwijderen van de bekabeling en dat wordt flink labellen, want ik moet er niet aan denken dat ik straks niet meer weet hoe het zit.
Ook nog even geprobeerd om de centrale wielmoer los te draaien, maar nadat mijn stalen pijp begon te buigen toch maar even dinsdag een luchtsleutel lenen. Die aandrijfasjes zullen er toch af moeten komen.
Morgen wordt het restant van deze wagen naar de sloop gereden. Uiteindelijk veel meer verkocht dan ik gehoopt had. Zelfs het interieur is weggegaan, waardoor ik nu mooi het standaardinterieurtje van m’n eerste ax-je erin heb gezet. Ben ik daar ook vanaf!
Zou ik deze auto zonder motor nu gewoon naar de sloop kunnen brengen? (wel even bellen vooraf natuurlijk) En zou ik er ook nog wat voor kunnen krijgen?
Voor een gestripte auto krijg je doorgaans niets. Tenminste, ik kreeg er niks voor.
Dat er geen motor inzit maakt niet uit, je kan alleen niet meer op eigen kracht naar de sloop rijden. (mocht je dat even over het hoofd hebben gezien )
Wel foto’s maken uiteraard!
Rob GT schreef:Dat er geen motor inzit maakt niet uit, je kan alleen niet meer op eigen kracht naar de sloop rijden. (mocht je dat even over het hoofd hebben gezien )
Goed dat je het zegt, ik had er even niet aan gedacht . Zelfs de remblokken liggen eraf, dus we gaan met een vaste verbinding werken. Het wordt gewoon een aanhanger nu. Gelukkig hoeven we maar een klein stukje te rijden, want prettig is anders.
Of gewoon het restant voor de deur zetten bij de persoon van wie je hem kocht.
Matthijs2006 schreef:Of gewoon het restant voor de deur zetten bij de persoon van wie je hem kocht.
Haha, dat is ietsje verder, maar ik ben er zelf bijgeweest toen ik ‘m kocht, dus no hard feelings. Die moest trouwens eens weten….......ik zou ‘m zo mooi opknappen en amper 3 weken later staat ie op de sloop . Maar goed, ik vond vandaag nog eens een flinke rotte plek; hier is echt geen beginnen aan. Ik hoop dat ik er eentje kan vinden die niet rot is; het schijnt te bestaan.
Nog winst gemaakt op de onderdelen?
Ik heb motorblok en alles wat er aan vast zat (dynamo, accu, ecu, injectie etc) nog staan. Hier was het meeste vraag naar, maar dat heb ik dus nog allemaal zelf en zou ik nog kunnen verkopen waardoor ik het aankoopbedrag een flink stukje zou kunnen overschrijden. Dat is echter niet bedoeling, dus vooralsnog ben ik 50 euro armer, maar heb ik wel een hoop spullen in de schuur staan.
Bepaalde dingen zou ik nog kunnen verkopen (spiegels, elektrische ruiten, allerlei klein spul) als iemand het nodig heeft. Ik houd de markt een beetje in de gaten. Al met al is het best interessant om zo’n auto te kopen, want gek genoeg doet ie het in onderdelen veel beter dan als compleet pakketje.
Ik denk dat dat voor veel Citroën geldt.
Maar waarom is het niet de bedoeling dat je alle onderdelen verkoopt? Wil je die bewaren voor een andere AX in de toekomst?